Nokia chysta novinku s 8 megapixely (?)
Najčítanejšie články
Najnovšie príspevky
Diskusia: SpyraThree - vodná puška za takmer dvesto eur
Vdaka teda...ale draha hracka naozaj je toDiskusia: Telekom: zmeny podmienok na predplatených kartách a širšia ponuka MIX balíčkov
A tomuto hovoria že zlepšujú služby...Diskusia: Cez Xiaomi Pay zaplatíte na Slovensku už aj Visa kartou mBank
Škoda že VUB v tom nejak zaostávaDiskusia: Huawei P60 Pro - perleťový unikát
Inak som si všimol, že DxO Mark bol dneska aktualizovaný a P60 Pro je na 1.mieste 👏👏👏Diskusia: Huawei Watch Ultimate – pripravené na dobrodružstvo
Da sa nimi platit, ale iba na trhoch, ktore podporuju platby cez Huawei Pay. Slovensko medzi ne nepatri.
Rodičovská kontrola
Lenže ak má dieta apple a rodič Samsung tak je tu problém. Aké sú vtedy možnosti?Samsung Dexx
Tak zrejme to tu vela ludi nevyuziva. :) Vdaka za info.LG V50
Kolko by bola primerana cena ti neviem povedat, len viem, ze nanovo zafoliovat rozbaleny telefon nie je ziadny problem. Ja by som stvorrocny telefon, ktory sa tvari ako nikdy nerozbaleny, nekupovala....Vyber mobilu prechod z iphone xs na lacnejsi android
Ahojte, Zvažujem niečo podobné, doteraz som mal Xiaomi Redmi 8T a rozhodujem sa medzi Poco M5s a Motorola Moto G72. Cenovo sú podobne, cca 220€. Sú tu aj iní kandidáti, ale títo sú...android 13 a problemy s upozorneniami aplikacie cp
ahojte, konecne uz aj ku mne na a23 dorazila aktualizacia na oneui 5.1, a konecne mozem s plnym vedomim povedat ze mi upozornenia cp zacali ffungovat presne tak, ako maju. Asi mi to neuverite, ale...
Anonym (bez overenia)05.12.2007 - 18:30 Trvalý odkaz
Ked uz chces zakladat taketo temy tak davaj novinky, a nie starinky :badgrin:
miskos05.12.2007 - 18:34 Trvalý odkaz
Vobec netusim, co je na tom stare?? - podla mna je to celkom doverihodne a myslim, ze sa o tom oplatilo informovat... http://www.unwiredview.com/2007/12/03/new-nokia-6-or-8-megapixel-imagin…
Marian05.12.2007 - 18:42 Trvalý odkaz
Pravda je taka, ze je to asi tyzden stare :) ale dik ze si sa podelil...
Anonym (bez overenia)05.12.2007 - 18:45 Trvalý odkaz
Hmm, niekde uz som to videl asi 3 tyzdne naspet...
miskos05.12.2007 - 18:46 Trvalý odkaz
tak zasa niekedy nabuduce... :?
kameo05.12.2007 - 19:22 Trvalý odkaz
Vsetko nad 7 mpx je pre bezneho cloveka zbytocnost, samozrejme pokial si nechce doma z fotiek tlacit velkoplosne bildboardy a vylepit si ich na fasadu domu s napisom "vyrobene doma" :)
bager05.12.2007 - 19:57 Trvalý odkaz
Presne tak, je to zbytocne.
ZraLOCK05.12.2007 - 20:00 Trvalý odkaz
kazdej novinke od nokie sa vzdy potesim... kazdopadne toto som uz niekde videl. skor ci neskor by vsak o tom tema vznikla takze nechapem vase negativne prispevky...
ten mobil ale vyzera byt na tom nakrese riadna skrina...
Marian05.12.2007 - 20:55 Trvalý odkaz
kameo, bohuzial, mas pravdu len na 50 percent... uz len pre vyrezy sa vacsie rozlisenie hodi. bohuzial, obmedzujucim faktorom nie su megapixle, ale dve veci - velkost cipu a optika...
samo05.12.2007 - 21:00 Trvalý odkaz
az ked mas full HD neprides o okraje fotky, prave to je pekne na fotke,aj preto asi nikdy nenahradia fotky z mobilu fotky z poriadneho zrkadla
pan.el05.12.2007 - 21:17 Trvalý odkaz
2 samo:
nemal si na mysli full frame ?
samo05.12.2007 - 21:19 Trvalý odkaz
ano,ale u Canonu som to videl aj ako full HD
7wcsnurka05.12.2007 - 21:34 Trvalý odkaz
Atlisko,tvoje posty radost citat,vystupil si z armady? ..sory za OT ps k mpix..tato tema nestoji za vela,ak aj motka,ktora ide dole vodou chysta 8mpix fotomobilky,taka nokia na tom pracuje urcite dlhsie a o se,lg,samsungu skoda pisat :)
mental.disease05.12.2007 - 22:09 Trvalý odkaz
kameo napisal: Vsetko nad 7 mpx je pre bezneho cloveka zbytocnost, samozrejme pokial si nechce doma z fotiek tlacit velkoplosne bildboardy a vylepit si ich na fasadu domu s napisom "vyrobene doma" :) Hmm. pekny nezmysel. 8 Mpix = cca A4 fotopapier. Vidno ze vsetci maju fotky iba ulozene v PC. Nic to samozrejme nemeni na tom ze nad 3 Mega v mobile je marketing (zatial) nepresvedcila ma ani N95 ani G800 ani Viewty ani K850. A ako uz niekto spomenul podstana je optika a velkost snimaca.
Anonym (bez overenia)05.12.2007 - 22:17 Trvalý odkaz
8mega je na A4 fotopapier? hmmm
Ronn05.12.2007 - 22:18 Trvalý odkaz
Emental teraz si mimo ty, nieco cez 4mpx bohate staci na A4. Ale suhlasim s tebou v tom druhom, mali by zvysovat kvalitu a nie kvantitu, aj tak 99% fotiek z mobilu skonci len v pc a dalej sa uz nedostane a to hravo zvlada aj 3mpx ;)
stranger112105.12.2007 - 22:36 Trvalý odkaz
A ak nemienite fotit len carokrasnu dennu prirodnu panaoramu a momentky, podstatny je aj blesk. Aj ked pri k810i som bol niekedy prekvapeny.
Ronn05.12.2007 - 23:29 Trvalý odkaz
k810i a jeho bratcekovia maju asi nakvalitnejsie fotaky a nevadi ani fakt ze su "len" 3mpx, keby ho mal aj k850i je to lepsi mobil ako teraz :)
Marian05.12.2007 - 23:44 Trvalý odkaz
straanger1121 - ty sa asi vyznas co?
samo - neviem kde si u Canonu videl Full HD pri oznacovani cipu. Tak akurat kamery maju mozno Full HD...
Ronn - na A4 ti staci pri 150dpi len 2MPix fotka...
graffoo06.12.2007 - 07:41 Trvalý odkaz
atlis, lenze pri 150 dpi to je uz trochu kockate. aj ked vacsina ludi to ani nepostrehne. 3 Mpix su optimum v mobile. je to nahranici moznosti velkosti cipu a pritom sa z toho daju dostat aj velke fotky. a len pre info, aj fotky na billboard, kedze pri tlaceni billboardov sa pouziva omnoho hrubsi raster a necumite nan z 10 cm vzdialenosti. takze pri osobnych fotakoch urcenych pre prachobycajneho Bezneho Frantu Uzivatela je marketingovy tah cokolvek nad 3 Mpix. Vyrezy si tak lahko robit nebude, pretoze je rad, ze vie zmacknut spust, nieto este dodrzat kompoziciu. nehrajme sa tu zas vsetci na fotoprofikov :lol: skor by som privital opticky zoom vo vacsom mnozstve mobilov (pre europsky trh samozrejme, japonci a korejci ma netrapia)
Anonym (bez overenia)06.12.2007 - 08:15 Trvalý odkaz
Jasne ze su to len marketingove tahy. Moze byt v mobile 10, 15, 20mpix snimac, ale ide aj o ine parametre a optiku a to vela ludi nevie pochopit.
Nedavno som mal na test digital samsung 8.1mpix ale vsetko som fotil 4mpix.
Fotky netlacim, a slideovat 8mpix foto je aj na moj komp trochu narocne.
pan.el06.12.2007 - 09:01 Trvalý odkaz
ad opticky zoom:
http://www.lutsatradio.sk/mobile_telescope.php
jasne, AF asi nebude spolupracovat, zvysi sa clonove cislo, znizi sa DOF a ak nebude stacit rozsah ISO snimaca,
tak to ani neudrzis alebo odfotis sum vo vsetkych farbach,
ale ak s tym vsetkym budes trocha dopredu pocitat, tak to moze byt jedno z rieseni,
no na druhej strane je to dalsi chulostivy kram ktory potom musis nosit so sebou
Anonym (bez overenia)06.12.2007 - 09:07 Trvalý odkaz
6x optical, hmm. Co takto este vymysliet makro od 1cm?
pan.el06.12.2007 - 09:19 Trvalý odkaz
od 1 cm neviem na co by ti to v mobile bolo,
mne by stacilo aby sa dala odfotit A4 s textom beznej velkosi a stale by to bolo citatelne
Anonym (bez overenia)06.12.2007 - 09:35 Trvalý odkaz
no naposledy som sa s 1cm makrom pekne pohral. skvela vec.
graffoo06.12.2007 - 10:01 Trvalý odkaz
ten teleskop ma jednu zasadnu nevyhodu - nekvalitnu optiku. no a samozrejme dalsia nevyhoda je vlacenie takeho hebeda so sebou. celkom staci 3x zoom na 99% pripadov...
Anonym (bez overenia)06.12.2007 - 10:04 Trvalý odkaz
Nekvalitnu? Ako nekvalitnu? Kvalitnejsiu nez digitalny zoom?
graffoo06.12.2007 - 10:12 Trvalý odkaz
staci sa pozriet na tie ukazky na tej stranke.
Anonym (bez overenia)06.12.2007 - 10:23 Trvalý odkaz
na ale na tej propagacnej stranke to maju v rozliseni jak za korunu ...
graffoo06.12.2007 - 10:46 Trvalý odkaz
no ved prave. uz v tom slabom rozliseni to stoji za prd. nechcem to vidiet v plnom rozliseni na 3mpix. ved na tej stranke nerobili vyrez, ale zmensili fotku z najvacsieho rozlisenia na male... a stale vidiet nekvalitu.
pan.el06.12.2007 - 12:17 Trvalý odkaz
2 graffo: j. uz ked tak si vsimni aj tu cenu, za 600korun by som teda Carla Z a nejake achrom sklo ani necakal, skor by ma zaujimala konstrukcia a material ale to uz je dost OT / sr , .ale uz ked tak 2 Frankye co za samsung si to testoval a scrolloval si tie fotky v akom prehliadaci a kolko mas ramky ? // ad 8mpx v Nokii - minule som sem do fora link na nejaky novovovyvinuty foto senzor, tusimze od sony s velmi malou spotrebou a super bomba parametrami, a teda velkou sancou na coskore umiestnenie v novych mobiloch // az budem pri kompe skusim pohladkat ... apropo Frankye hod link alebo screen nejakeho toho makra niekam, (ak chces)
Anonym (bez overenia)06.12.2007 - 12:46 Trvalý odkaz
No problemo, Samsung S850, foto s makrom 1cm (11 photos):
http://www.edisk.sk/stahni/63003/S850.zip_20.72MB.html
graffoo06.12.2007 - 14:49 Trvalý odkaz
mental, dve veci:
miro vesely uz napisal tolko bludov na nete, ze az. ten chlap ma sice prehlad, ale nie o tomto svete...
fotolaby tlacia na 300 dpi, to mas pravdu, ale bezna atramentovka je rada, ked vyda zo seba skutocnych 150 dpi (tie hyper 4800 dpi su marketingove tahy a toto dpi je ine, ako dpi pouzivane v pripade fotolabov alebo offsetovych tlaciarni). laserovky su na tom uz trochu lepsie. bezne maju realne dpi okolo 200 :lol:
cize na domace tlacenie ti staci 3 Mpix. a pokial by som chcel nieco vacsie, tak si dam fotku vytlacit na plotri, ktory pomocou RIP softu (napr. Onyx PosterShop pre tych co chcu hladat na nete) prevzorkuje 3 MPix obrazok aj na rozmer 1,5x2 metre ;)
a len pre info, ked som mal kedysi siemens S55 (640x480), zo srandy som si dal spravit jednu fotku z tohto fonu vo fotolabe a v podstate nebyt tmavych rohov a silnejsej JPG kompresie, nevedel by si, ze je to z mobilu :D
mental.disease06.12.2007 - 15:11 Trvalý odkaz
Ach jaj. Ja sa tu nebavim o domacich tlaciarnach s pochybnym dpi, ale budis. Nech si kazdy tlaci fotky akej kvality chce kludne aj 76 dpi. A ten vzorec plati - matematika nepusti. Ved preco si nenastavit monitor SXVGA na rozlisenie VGA ked to ide..
graffoo06.12.2007 - 16:15 Trvalý odkaz
preto som napisal tu poslednu vetu. matika zdanlivo nepusti, ale realita je ina...
pan.el06.12.2007 - 16:38 Trvalý odkaz
Tak tu je ta sprava na ten novy snimac:
http://cdr.cz/a/22540
graffoo06.12.2007 - 16:40 Trvalý odkaz
panel, to nie je snimac, ale procesor na spracovanie videa ci obrazkov ;)
este ohladom foto snimacov. nemyslite si, ze ak ma fotak 3 MPix, tak ma skutocne 3 MPix. zaznamenava 3 farebne zlozky (RGB) a kazda tato zlozka reprezentuje jeden pixel. cize skutocne rozlisenie je 1 MPix a vysledok je dosahovany interpolaciou. a podobnu interpolaciu pouzivaju aj fotolaby. je pomerne kvalitna a netreba sa jej bat...
Anonym (bez overenia)06.12.2007 - 20:07 Trvalý odkaz
graffoo: ale fyzicke rozlisenie pri rgb ma 3mpix nie? 1mpix bez rgb to je co? Vacsinou som pocul o interpolacii s tym vyznamom ze snimac ma napr. 5mpix a je interpolovany na viac a to je zavadzajuce
graffoo06.12.2007 - 20:39 Trvalý odkaz
atlis ten rozdiel ppi a dpi vysvetli marketingu, ja viem co to je. a zabudol si na lpi :lol: frankye, je to tak, ako som pisal. jeden pixel na snimaci, dokaze zaznamenat len jednu z farieb R G alebo B. cize realne 6 MPix snimac je vlastne 2 MPix. vynimkou su Foveon X3 snimace a super CCD od fuji ;)
mental.disease07.12.2007 - 07:04 Trvalý odkaz
Ano. Pri iterpolacii a doostreni v grafickom editore je mozne tlacit aj vacsi format fotografie, nez je doporuceny! Neviem o com sa tu bavime. Niekomu staci mp3 128kbps niekomu nestaci ani 320kbps..
A z prvej tabulky vyplyva, ze pri 300 dpi je na format A4 idelnych 9 Mpix
graffoo07.12.2007 - 07:59 Trvalý odkaz
mental, s tym prirovnanim k mp3 mas pravdu, ale kolko je takych ludi, co budu pocut chyby kompresie pri 320 kbps mp3? o nic viac ako ludi, co uvidia slabsie rozlisenie pri 150 dpi tlaci.