O2: 1,25 milióna zákazníkov a dvojnásobný prevádzkový zisk

  • huje® 25.07.2012 - 14:03

    Veď viete: Thumbs UP !

  • Marko25.07.2012 - 14:42 Trvalý odkaz

    som rad...orangutanu z ktoreho som wow a telekomunistovi ani korunu

    Rastislav.j25.07.2012 - 15:48 Trvalý odkaz

    Takže prírastok za :
    1.Q 2012 52,8 tisíc
    2.Q 2012 33,3 tisíc
    O2 nám napreduje

    Thim25.07.2012 - 16:04 Trvalý odkaz

    By ma zaujímala ich metodika - zarátali aj šuplíky, vrátane môjho. Mám faktúru asi 6 centov mesačne, lebo O2 kartu skoro vôbec nepoužívam.

    huje®25.07.2012 - 16:37 Trvalý odkaz

    Rastislav.j , myslíš, že v roku sú všetky sledované obdobia rovnaké, alebo musí byť s každým kvartálom rast ?

    Thim, ak zarátali, tak tvoj šuplík v prípade, ak si z neho urobil spoplatnenú operáciu. Znamená to asi toľko, že si v štatistike aktívnych SIM kariet za sledované obdobie. Alebo si chcel naznačiť niečo iné ? Prosím si nejaký dôkaz o státisícoch takých ako si Ty ? ;-)

    Rastislav.j25.07.2012 - 18:19 Trvalý odkaz

    hujer®
    údaje v tisícoch
    2.Q 2012 počet 1250 prírastok 33
    1.Q 2012 počet 1217 prírastok 53
    4.Q 2011 počet 1164 prírastok 85
    3.Q 2011 počet 1079 prírastok 76
    2.Q 2011 počet 1003 prírastok 56
    1.Q 2011 počet 947 prírastok 67
    ešte niečo?

    huje®25.07.2012 - 18:34 Trvalý odkaz

    nerozumiem, čo tým chcel básnik povedať - jediné, čo z tej tebou uvedenej štatistiky vyplýva je to, že pokles (1. vs 2. kvartál) bol aj vlani.

    Alebo mi snáď chceš povedať či naznačiť, že je potrebné rátať s kontinuálnym stabilným nárastom zákazníckej bázy v rovnakých alebo vyšších číslach každý rok ?

    Celé sa to točí okolo Tvojej irónie o napredovaní.

    Rastislav.j25.07.2012 - 18:52 Trvalý odkaz

    hujer®
    pokles nárastu máš:
    oproti predchádzajúcemu q. a to podstatne väčší ako bol predchádzajúci rok
    oproti rovnakému q. predchádzajúceho roku
    To by si si všimol, keby si bol všímavejší. Teda aspoň tak ako si všímavý pri OR a TK.

    huje®25.07.2012 - 18:56 Trvalý odkaz

    rasťo, pri všetkej úcte, neodpovedal si - snáď mi chceš povedať či naznačiť, že je potrebné rátať s kontinuálnym stabilným nárastom zákazníckej bázy v rovnakých alebo vyšších číslach každý rok ?

    v prípade, že áno, tak na tom predpoklade sa s tebou nezhodnem ;-)

    P.S.: Poznám zopár "obchodníkov", ktorí si urobili super plán o každoročnom raste min. v rovnakej výške - nevyšlo ;-)

    Rastislav.j25.07.2012 - 22:22 Trvalý odkaz

    hujer®
    "kontinuálnym stabilným nárastom zákazníckej bázy v rovnakých alebo vyšších číslach každý rok ? Si robíš srandu? To ako mali počítať po 20 rokoch s bázou zákazníkov na úrovni 100 násobku obyvateľstva?
    Ja hodnotím stav, plán musí poznať O2 a nehovor, že O2 už nemá možnosť získavať zákazníkov dobrou ponukou.

    huje®25.07.2012 - 22:31 Trvalý odkaz

    "nehovor, že O2 už nemá možnosť získavať zákazníkov dobrou ponukou" - To som predsa ani nenapísal a ani nepovedal ;-)

    Aj ich získava. To, že ich je v absolútnych číslach menej, ako ich bolo vlani je úplne bežné a prirodzené. Dôležitý je predsa rast a nie pokles ako tomu bolo v Telekome - vo všetkých ukazovateľoch , či už išlo o ARPU, ktoré klesá každému, zákaznícku bázu, zisk... Reakciou bolo Free/Time. ;-)

    Nárast penetrácie alebo po slovensky nasýtenia trhu je istý :-)

    Rastislav.j25.07.2012 - 23:45 Trvalý odkaz

    hujer®
    "Dôležitý je predsa rast a nie pokles" však práve, že ten trend smeruje k poklesu tak o 2 - 3 Q takže milé O2 by sa malo zobudiť a niečo spraviť s ponukou. Niečo lepšie ako tie novopredstavené paušály ( a podľa možnosti pri predstavení novej ponuky rovno nerušiť starú).

    huje®25.07.2012 - 23:55 Trvalý odkaz

    "Podľa možnosti pri predstavení novej ponuky nerušiť starú"... To by sme tu časom mohli mať ďalší 160 stranový "prehľadný cenník" , že ? Toto asi nechceme ani my - zákazníci, že ?

    Kam to smeruje - nesmeruje si ja nedokážem odhadnúť na základe dvoch kvartálov a predpokladám, že na jeseň niečo príde. Veď ako je v týchto končinách zaužívané, ide o hlavnú sezónu ;-)

    Ale som strašne prekvapený, koľko analytikov sa vyrojilo nie len tu - všetci samozrejme najlepšie poznajú všetky aj nezverejnené detaily a každý vyvodzuje závery. Len premýšľam, prečo nepracujú v nejakej renomovanej analytickej agentúre, ale sa zahadzujú písaním svojich analýz v diskusných fórach na serveroch zaoberajúcich sa mobilnou komunikáciou - teda predovšetkým ;-)

    Manobb26.07.2012 - 00:14 Trvalý odkaz

    Hujerko, Ty sa čuduješ, že koľko je tu akože analytikov ?
    A nie sú to ich osobné názory ?
    Ja si myslím, že áno.
    Rovnako, ako Tvoje príspevky sú tiež len Tvojimi osobnými názormi.

    Ja Ťa kvôli tomu tiež hneď nepasujem za analytika ....
    Prečo to teda robíš Ty ?

    Ja Ti Tvoj názor neberiem, hoci sa s ním dlhodobejšie (až na pár výnimiek) nestotožňujem.

    Ty vidíš realitu viac z "bielej" stránky (vnútorne fandíš), ja zase skôr z tej "čiernej" stránky (vnútorne im už neverím).

    Toť vsjo.
    Ak si modráci myslia, že sú ešte stále "IN" a že súčasný stav im stačí a vyhovuje, to je čisto ich vec. Ja z pohľadu zákazníka to však tak nevnímam, tzn. odo mňa euráče nedostanú, kým sa nezlepšia a kým si znova u mňa nevybudújú stratenú dôveru i fandenie.

    Keďže dôverne poznám pozadie kauzy prepadávania kreditu, stratili u mňa akýkoľvek diel úcty k nim. Proste u mňa FÉR a modráci už nejdú nijako dokopy. (podotýkam, je to môj subjektívny názor, ktorý som si vytvoril počas 3 rokov trvania kauzy)

    Rastislav.j26.07.2012 - 00:31 Trvalý odkaz

    Aj 160 stránkový cenník môže byť prehľadný s ktorého si vyberieš podľa potreby ale aj 10 stránkový cenník sa dá spraviť tak "prehľadný" že sa radšej opbrátiš na ten 160 stránkový cenník.

    "Kam to smeruje - nesmeruje si ja nedokážem odhadnúť na základe dvoch kvartálov" Ty vieš narátať len do dvoch? ja som ich tam vypísal trochu viac.

    Mne sa najviac páči analityk čo napísal "Veď viete: Thumbs UP !"

    "Len premýšľam, prečo nepracujú v nejakej renomovanej analytickej agentúre," nejakej ako GFK? http://www.gfk.sk/public_relations/press/press_articles/010115/index.sk… :-) no ja neviem písať také dristy, takže nič pre mňa

    huje®26.07.2012 - 00:43 Trvalý odkaz

    Môj palec hore znamená len toľko, že sa mi páči/teším sa, že sa im darí - nespochybniteľne. Aj napriek tomu, že ty to vnímaš inak, alebo sa o to asi snažíš :-)

    Nemám pocit, žeby bol 160 stranový inovovaný cenník "prehľadnejší" ako ten, ktorý bol predtým :-) A horšie sa aj samotným zamestancom orientuje vo vlastnej ponuke.

    Fakt neviem, kam to smeruje, ani čo plánujú, alebo čo neplánujú, toto ma ako zákazníka netrápi do tej miery, žeby som sa snažil im radiť :-)

    Riaditeľov, ktorí chceli riadiť podnik, aj keď vedeli, že k tomu nikdy nepríde, už bolo...

    Agentúra - nie, nie, nemyslel som "lídrov" na slovenskom trhu v prieskume ;-) Myslel som napríklad niečo takéto: http://www.gartner.com/technology/home.jsp

    Rastislav.j26.07.2012 - 15:15 Trvalý odkaz

    "Môj palec hore znamená len toľko, že sa mi páči/teším sa, že sa im darí - nespochybniteľne." čiže si získal informácie a spracoval informácie do výstupu, čo viac chceš od analýzi?

    Však cenník nech prepracujú ja som hovoril o zachovaní ponuky a nie cenníka

    huje®26.07.2012 - 16:00 Trvalý odkaz

    Ja nič od analýz niektorých pseudoanalytikov nečakám, ja čerpám z oficiálnych informácií - na rozdiel od niektorých "típkov", čo všade boli a všetko videli a to nie len na tomto a iných diskusných fórach ;-)

    Ponuka: ak už neoslovuje dostatočný počet ľudí, je podľa mňa (toto by som rád zôraznil, že je to podľa mňa, neznamená to, že to tak v skutočnosti je, alebo že je to pravý dôvod prečo sa produkty vyraďujú z ponuky) lepšie ten produkt vyradiť, ako ho nechať bežať ďalej - presne v duchu tom, o ktorom som písal a síce orientácia v ponuke (nie len pre zákazníkov, ale aj pre zamestnancov - netreba potom vymýšľať aplikácie ako Garancia a podobné nezmysly. Bez aplikácie boli stratení aj samotní predajcovia, ktorých dokázali precikať niektorí zákazníci, vyznajúci sa v ponuke lepšie ako oni).

    Robiť nejaké doporučenia (samozrejme jediné správne riešenia, ako inak, že? )pre operátora čo a ako má robiť niekomu možno dvíha pošramotené sebavedomie, alebo z nedostatku iných činností sa típci prezentujú týmto spôsobom - ja si na to netrúfam minimálne z dôvodu, že nepoznám ako sa ktoré programy využívajú/nevyužívajú. Hlbšie sa tým nemá zmysel zaoberať.

    P.S.: Kupujem to, čo ma osloví :-)

    Rastislav.j27.07.2012 - 10:41 Trvalý odkaz

    hujer®
    Otázka bola "čo viac chceš od analýzy?" a nie
    "čo viac chceš od analýzy niektorých pseudoanalytikov?"

    Predavač zákazníkovi : dnes ste už 50 zákazník ktorému musím vysvetľovať, že ten lacný model sa prestal vyrábať, lebo oň nebol záujem.

    Stratenosť v cenníku nezávisí od počtu strán ale od schopnosti dať dobrú ponuku a napísať čitateľne cenník a VOP. Nepotreboval som žiaden program na zistenie „optimálneho“ programu ale poznám ľudí čo si neboli ochotný vynásobiť svoje prevolané min. cenou 4 SK.

    „Bez aplikácie boli stratení aj samotní predajcovia, ktorých dokázali precikať niektorí zákazníci, vyznajúci sa v ponuke lepšie ako oni“ myslíš niečo také, ak som zažil v TESCU, keď im infolinka O2 opakovane odpovedala v rozpore z ich VOP, alebo keď som v O2 predajni nedávno žiadal o zmenu programu narovinu na fakturovaný Fér s ponechaním profilu Prví a tvrdili mi, že to nejde, len na kredit.

    Ono nie je len dôležité ako idú predaje ale aj ako to vyzerá, keď stiahnu ponuku po tom čo vyhlasovali, ako sa dobre predáva.

    huje®27.07.2012 - 12:21 Trvalý odkaz

    Napísal som: ak UŽ neoslovuje ;-) Tí, čo program chceli si ho za rok, kedy bol program v ponuke, s najväčšou pravdepodobnosťou už aktivovali. Ponuka bola doplnená o nové balíky (aj volania do vlastnej siete za polovicu poplatku Filipa, lebo podľa mňa na toho práve narážaš). Tí, ktorí majú vyradený produkt aktivovaný, ho môžu aj naďalej využívať.

    Neznalí "predavači" sa nájdu všade, je jedno, či majú alebo nemajú aplikáciu a je jedno, o akého zamestnávateľa (rozumej operátora) ide :-)

    To, že si si Ty vedel vybrať aj bez programu neznamená, že to dokáže každý (ani každý "predavač" nie).

    Ak máš pocit, že ponuka nie je pre Teba dosť dobrá (kdekoľvek), máš možnosť sa poobzerať po lepšej - nie je to hrdelný zločin.

    huje©27.07.2012 - 21:55 Trvalý odkaz

    ale no.. vieme predsa, ze 02 je lidrom v klamani zakaznikov.. to nebola neznalost, to bola neochota to urobit..

    palec dolu.

    Rastislav.j29.07.2012 - 13:14 Trvalý odkaz

    hujer®
    Lenže aj ten čo si to už aktivoval nemusí to potrebovať mať celý čas a to či už potrebuje menej služieb alebo viac služieb (napríklad to nekonečno). Okrem toho sú niektorý klienti konkurenčných operátorov viazaný na 24 mesiacov a tiež nemohli využiť ponuku. Ale nejde len o Filipa ale aj po zavedení Fér zrušili predchádzajúcu ponuku a dátová ponuka tam pôvodne bola dosť chudobná aj voči tej predchádzajúcej.

    Lenže ak máš dobrý program tak radenie je jednoduchšie.

    Lenže ono ľudia často ani nie sú ochotný si to vyberať bez pomoci.

    A dokonca nemusíš mať ani služby len u jedného operátora.