Chcete využívať LTE internet od Swanu? SIM karta ešte nie je aktívna

Minulý piatok, v deň spustenia komerčnej služby 4G Internet v1.0 sme si v redakcii objednali jednu skúšobnú SIM kartu aj s modemom. Dnes na obed kuriér doniesol očakávaný balíček a my sme sa chceli pustiť do testovania. No čakalo nás nemilé prekvapenie. (doplnené)

Okrem SIM karty (použiteľná je v troch formátoch: mini, micro a nanoSIM) a modemu Huawei 3372, bola v zásielke hŕba papierov, medzi ktorými nechýbal návod na inštaláciu, VOP, informácie pre koncových používateľov služby a Zmluva o poskytovaní služieb.

Počas čítania všetkých dokladov nás zaujala informácia o tom, že zmluva sa uzatvára na dobu určitú, a to do 31. 12. 2015, aj upozornenie, že poskytovateľ je oprávnený previesť svoje práva a povinnosti zo Zmluvy na tretiu osobu, ktorá bude ďalej poskytovať služby. Zrejme príprava na zlúčenie s iným partnerom. Swan totiž rokuje so Slovenskou poštou.

ikona

Swan spustí neobmedzené LTE za 5 € mesačne. V 50 mestáchMobilný operátor Swan konečne spúšťa svoj LTE internet. Nová služba bude neobmedzená a na začiatok dostupná v 50 mestách pre 30 % populácie. Mesačný poplatok bude 5 eur.

Medzi množstvom dokumentov sme našli obálku s vloženou SIM kartou a návodom Začíname spolu. Tam sme sa nedočítali nič nové, len že treba vložiť SIM kartu do USB modemu, ten pripojiť k počítaču a riadiť sa pokynmi na inštaláciu softvéru.

Doteraz bolo všetko v poriadku. Inštalačný softvér nemal problém ani s MacBookom Air a po chvíli sa objavilo okno s možnosťou pripojiť sa do siete. Problém nastal, keď sme sa chceli naozaj pripojiť. Vyhodilo hlášku “Pred pokusom o pripojenie sa zaregistrujte do siete”. Pre istotu sme SIM kartu vyskúšali vo viacerých mobilných LTE zariadeniach, no bezúspešne. Sieť našlo vždy, pripojiť sa však nedalo.

A tak sme kontaktovali zákaznícku linku, kde sme sa asi po piatich minútach čakania (všetci operátori boli zaneprázdnení) dozvedeli, že doručená SIM karta nie je aktívna a že máme čakať na e-mail od operátora. Prečo sme sa o tom, že karta nie je funkčná nedozvedeli už z listu, ktorý bol doručený spolu so SIM kartou, nám na infolinke nevedeli povedať. Vraj máme čakať. Dokedy, to tiež nevedeli. Na otázku, či to bude aspoň dnes sme sa dočkali rovnakej odpovede: nevieme vám povedať presný termín. Nedostali sme odpoveď ani na otázku, či sa musí každý zákazník ozvať na infolinke, že nemá SIM kartu aktívnu alebo Swan posiela e-mail o aktvácii každému z nich bez rozdielu. Pokiaľ nie sme spokojní s informáciami, máme vraj použiť kontaktný formulár.

ikona

Swan má LTE sieťou plne pokrytých len 9 miest z 50Na včerajšej tlačovej konferencii, kde Swan oznámil spustenie očakávanej služby, priznal, že niektoré mestá nie sú úplne pokryté. Že ich je také množstvo nás však prekvapilo. Zákazníci tak môžu po prvotnej eufórii z nízkej ceny zažiť neskôr sklamanie.

Zatiaľ to nevyzerá na vydarený štart do života. Swan sprevádzajú od začiatku problémy s termínom spustenia služieb, neúplným pokrytím väčšiny dostupných miest, a teraz aj nemožnosť využívať službu od okamihu doručenia SIM karty zákazníkovi. Preto sa obraciame na vás, našich čitateľov s otázkou: podarilo sa vám zaregistrovať do LTE siete Swanu a pripojiť sa na internet?

Doplnené 17. 3. o 20:00 hod.

Po opätovnom prečítaní celej zmluvy sme našli v bode tri o vzájomných právach a povinnostiach časť, kde sa píše, že Swan sa zaväzuje najneskôr do dvoch dní od uzavretia zmluvy vykonať aktiváciu SIM karty. Škoda, že to operátor nekomunikuje oveľa zrozumiteľnejším spôsobom a nemá vhodne vyškolený personál na infolinke. Keby nám dnes bola táto informácia poskytnutá pri našom hovore, bolo by všetko oveľa jasnejšie. Takto aspoň článok poslúži ostatným zákazníkom, ktorí by sa pozastavovali nad tým, prečo im služba zatiaľ nefunguje.

Diskusia k článku:

Profile picture for user marek.ceman@gmail.com

Wayne 17.03.2015 - 16:55

Som rad, ze som sa neunahlil, a dal tomu cas. Zaroven mi je trochu luto ludi, ktori si sluzbu objednali, takyto pristup dokaze nahnevat... :(

Manobb17.03.2015 - 19:31 Trvalý odkaz

Po novinkách v dnešnej dobe neradno skákať ihneď. Podobne je to aj pri updatoch rôznych softwarových riešení ... Menej je niekedy viac a pomaly ďalej zájdeš ... ;-)

Zatiaľ sa veľmi o SW nezaujímam, ale chýba mi napr. info, či je možné daný modem aj so SIM zapožičať pre účely odskúšania si služby priamo na mieste, kde ju bude chcieť klient využívať. Ak sa nemýlim, tak OR a asi aj TK túto možnosť ponúkali na 7 dní za nejaký poplatok alebo zábezpeku (už presne si nepamätám).

Ak by to šlo, tak by som vyskúšal niektorú z lokalít na Považí so 100% sieťovou podporou ...

Lenka Ivančíková17.03.2015 - 19:53 Trvalý odkaz

Pri objednavke cez web mas moznost tovar do 14 dni vratit bez udania dovodu. Zaplatis Swanu iba alikvotnu ciastku za dni, ktore si internet vyuzival.

zilincan17.03.2015 - 20:04 Trvalý odkaz

Swan nema viazanost, tak nikto nemusi byt v strese so zmluvnych pokut :)
Moznost odstupit do 14 dni je len pre fyzicke osoby. Vseobecne obchodne podmienky som necital, ak je ale vypovedna doba mesiac, tak zakaznik zaplati max 10 EUR.
PS: Telekom mal 7 dnovu skusobnu dobu len pri technologii Flash OFDM. Pri datovych SIM kartach taku moznost neponuka.

Celá diskusia 17 príspevkov