Vyjadrenia operátorov a servisov k výrobným vadám iPhonu 6

Po skúsenostiach nášho čitateľa s iPhonom 6 a nepriliehajúcim krycím sklom displeja sme kontaktovali troch slovenských operátorov i autorizované servisy s otázkou, či sa s podobným problémom stretli. Nikto z nich si vyšší počet reklamovaných zariadení nevšimol.

Nedávno sme vás informovali o skúsenostiach nášho čitateľa, ktorému sa po kúpe nového 64-gigabajtového iPhonu 6 v šedej farbe (Space Gray) z e-shopu O2 do rúk dostalo zariadenie s nepriliehajúcim krycím sklom displeja v pravom dolnom rohu. To vykazovalo miernu vôľu pri pohybe a "cvakanie" pri stlačení prstami.

Po kliknutí sa obrázok zobrazí vo vyššom rozlíšení. Šípkami na klávesnici potom môžete ľahko preskočiť na ďalší.

Problémy však nastali aj po reklamácii tohto zariadenia. Čitateľ Jakub totiž tvrdí, že nedokonalé boli aj ďalšie iPhony, ktoré mu operátor po vrátení peňazí za prvý kus umožnil v predajni rozbaliť, čo nebýva u každého operátora zvykom: "Na jednom skákalo sklo ako na tom mojom, ďalší mal odlúpené z rohu a cvakal a posledný bol od farby. Aby boli štyri iPhony v rade vadné, to som ešte nezažil," píše.

Pri našom pátraní sme neskôr odhalili internetové diskusie na stránkach spoločnosti Apple a aj v susednej Českej republike, kde sa čitatelia s podobnými problémami ešte vlani stretli takisto. Oslovili sme O2 aj ďalších slovenských operátorov s otázkou, či môžu potvrdiť alebo vyvrátiť výskyt väčšieho počtu iPhonov 6 s nepriliehajúcim sklom displeja.

Vyjadrenie O2:

"Ďakujeme za podnet, ktorý sme na predajni preverili. Skúsenosť zákazníka nás úprimne mrzí. Môžem s istotou potvrdiť, že kolegovia urobili maximum v prospech zákazníka v rámci reklamačného procesu. Ako operátor predávame mnoho rôznych zariadení, myslím že sa zhodneme, že nie je možné aby sme vedeli ovplyvniť ich výrobné vady. Dôležitým faktom je to, že zo všetkých predaných iPhonov (takmer 4 tis.) bolo s vadou 0,2 %, čo je z nášho pohľadu štandard pri akomkoľvek druhu zariadenia. Čo je podstatné, reklamácia je u nás vždy riešená v prospech zákazníka, aj preto máme dlhodobo najspokojnejších zákazníkov na trhu, spomedzi všetkých operátorov."

Vyjadrenie Telekomu:

"Overovali sme to u našich kolegov na produkte, predaji i reklamácii – a neregistrujeme takýto nedostatok."

Vyjadrenie Orangeu:

"Neevidujeme ani jednu reklamáciu iPhone 6, v ktorej by zákazník reklamoval konštrukčnú chybu – odstávajúci displej."

ikona

Recenzia: Apple iPhone 6 - zbohom jablkovým mobilom do jednej rukyRecenzia zaobleného smartfónu z Cupertina so 4,7-palcovým Retina displejom, opäť o čosi lepším 8 Mpix fotoaparátom a ďalšími opatrnými vylepšeniami.

Podľa operátorov teda chybovosť najnovších iPhonov (prípadne priamo krycieho skla displeja) nie je nijako vysoká. Jakub mal skrátka smolu na chybnú várku. Problémom pre zákazníkov však môže byť dostupnosť iPhonov v prípade, že sú nútení chybný kus reklamovať. Dopyt po nich totiž aj niekoľko mesiacov po začiatku oficiálneho predaja prevyšuje počet naskladnených kusov, a na príchod nových zariadení do predajní potom môžu čakať aj niekoľko dní. Problematický šedý iPhone 6 v 64 GB variante, o ktorý sa zaujímal náš čitateľ, napríklad momentálne nie je dostupný v e-shope O2, Orangeu ani Telekomu.

Výskyt problémov s krycím sklom displeja nám oficiálne potvrdil iba predajca m:zone: "S takýmto problémom sme mali na reklamácii iba 5 kusov iPhone 6 a zo začiatku ich Apple vymieňal, ale postupom času ich začal opravovať (preskladaním zariadenia). Opravy však vykonávajú autorizované servisy a preto by asi bolo lepšie obrátiť sa priamo na nich."

Servis Swiss service však odpovedal záporne na otázku o zvýšenom počte iPhonov 6 s chybne priliehajúcim displejom i opravy preskladaním zariadenia a VSP Data nás odkázal na oficiálne zastúpenie Apple s tým, že nie je oprávnený poskytovať podobné informácie.

Diskusia k článku:

Začať diskusiu