O2: bezkontaktné platby mobilom realitou

O2 spolu s Tatra bankou spustilo bezkontaktné platenie mobilným telefónom s podporou NFC technológie. Certifikované boli zatiaľ iba dva modely smartfónov.

Klienti O2 a Tatra banky, v prípade, že majú telefón podporujúci technológiu NFC, už nebudú potrebovať peňaženku. Od dnes (14. 1. 2013) je možné za nákup v obchode zaplatiť mobilom. Nie sú nutné žiadne prídavné zariadenie ako je to napríklad v prípade iPhonu. Tam je nutný kryt iCarte lebo iPhone nemá implementovaný NFC čip (iCarte využíva aplikáciu Tatra banka pre mobilné platby). Služba pre iPhone bola spustená v máji 2012.

Prostredníctvom služby O2 Karty v mobile a jej prepojením na bežný účet klienta v Tatra banke sa mobilný telefón stáva platobnou kartou. Platiť sa dá v prevádzkach označených symbolom bezkontaktnej platby.

Platby prebiehajú pomocou platobnej karty Tatra banky uloženej v kompatibilnej SIM karte, ktorá pomocou vhodného telefónu s podporou NFC umožňuje bezkontaktne zaplatiť na už existujúcich bezkontaktných platobných termináloch. Po celom Slovensku poskytuje Tatra banka v 4 600 prevádzkach takýchto terminálov vyše 7-tisíc a ich počet sa stále zvyšuje.

O2 platby mobilom

Zoznam predajných miest s platobnými terminálmi Tatra banky nájdu zákazníci na www.kartyvmobile.o2.sk alebo na stránkach Tatra banky www.bezkontaktnaplatba.sk.

Zákazníci si môžu zvoliť režim platieb na automatický alebo manuálny. Pri automatickej platbe do výšky 20 € prebehne platba po priložení smartfónu k platobnému terminálu automaticky. Kumulatívny limit na platenie bez nutnosti zadať PIN kód je 60 €.

O2 platby mobilom

Pri platbe nad 20 € sa na obrazovke telefónu zobrazí výzva na zadanie PIN kódu. Pri režime manuálnej platby zákazník zadáva PIN kód pred každou platbou. Zaplatiť za tovar sa dá aj s vypnutým telefónom. Cez vzdialenú distribúciu a správu sa v prípade straty telefónu môže služba na diaľku vypnúť.

V Google Play je už bezplatne dostupná aplikácia O2 Karty v mobile.

Zriadenie služby je jednoduché. K prevádzke je potrebná špeciálna NFC SIM karta od O2, ktorú si zákazník môže bezplatne vymeniť zatiaľ na 50-tich väčších predajniach, neskôr bude výmena možná na každej pobočke O2, a mobilný telefón podporujúci technológiu NFC. Aktuálne sú certifikované spoločnosťou Visa iba dva modely smartfónov: Samsung Galaxy S III a Samsung Galaxy Mini 2. V budúcnosti sa plánuje po otestovaní telefónov rozšírenie služby na ďalšie modely smartfónov s operačným systémom Android. Tatra banka aktuálne poskytuje záujemcom o novú službu 100 % zľavu z aktivačného poplatku, ktorý bude neskôr vo výške 10 €.

O2 platby mobilom

V auguste minulého roka spustilo bezkontaktné platenie mobilom pomocou technologie NFC český operátor O2.

Prečítajte si: České O2 spustilo NFC platby (23. 8. 2012)

Kedy začnú ponúkať službu platenie mobilom aj iné slovenské banky, nie je zatiaľ známe. Podľa regionálneho manažéra spoločnosti Visa Marcela Gajdoša nie sú ostatné banky na tento krok dostatočne pripravené.

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

FaFrNoK 15.01.2013 - 09:36

A ked niekde stratim mobil - niekto mi ho ukradne, tak bude veselo , bez akejkolvek autorizacie uhradzat platby do 20 Eur ?

FaFrNoK15.01.2013 - 12:17 Trvalý odkaz

Kartu dokazem zablokovat jedinym telefonatom do banky. Ak mi ukradnu mobil, ako zavolam ?
Kartu som doteraz nikdy nestratil, ani mi ju nik neukradol. Mobil (bohuzial) uz ano (ukradli).
Takze nezmyselna je skor tvoja odpoved.

FaFrNoK15.01.2013 - 12:24 Trvalý odkaz

Ale predpokladam, ze telefonatom do banky ? operatorovi ? sa bude dat zablokovat aj prislusna SIM karta.

huje®15.01.2013 - 12:41 Trvalý odkaz

Stratu / krádež telefónu je potrebné okamžite nahlásiť banke (prostredníctvom zákazníckeho centra DIALOG) a spoločnosti O2 (prostredníctvom Zákazníckej linky 949). Následne bude Vaša karta v mobile zablokovaná – platia tu rovnaké pravidlá ako pre krádeži klasickej platobnej karty a krádeži SIM karty. Tatra banka navyše poskytuje svojim klientom tzv. Rozšírenú ochranu nad rámec legislatívy.

Ak je pre Teba stratou času prečítať si zopár informácií v odkazoch, ktoré som Ti poslal vyššie , potom je to ťažké. Patríš ku generácii, ktorá musí mať všetko na striebornom podnose naservírované?

Takže mi prosím ešte objasni, čo je nezmyselné na mojej odpovedi, v ktorej som Ti napísal, že môžeš nastaviť autorizáciu PIN kódom pre všetky platby - aj pre tie do 20 €.

Ďakujem za čas, ktorý prípadne so mnou ešte stratíš.

Celá diskusia 13 príspevkov