Telekom zvyšuje úroveň zákazníckej obsluhy o inkluzívnu starostlivosť

Telekom ako prvá firma na Slovensku začala školiť zamestnancov v inkluzívnej starostlivosti, ktorá má odstrániť bariéry a predsudky v medziľudskej komunikácii so zákazníkom.

Zamestancov na infolinke trápi niekoľko problémov. Obslúžiť zákazníka s rečovou poruchou, zrakovým postihnutím, maďarským prízvukom alebo rómov, ktorí hovoria svojím dialektom, je niekedy náročné. Preto Telekom pripravil pre svojich zamestancov workshop, ktorý im ukázal, ako reagovať na rôzne požiadavky.

Osobitý prístup je potrebný aj pri komunikácii so staršími ľuďmi. Okrem trpezlivosti je potrebné pristupovať k nim ako k vlastným starým rodičom a vysvetliť im veci tak, aby tomu porozumeli.

Aj preto sa Telekom rozhodol zapracovať do komunikačných štandardov prvky inkluzívnej starostlivosti, ktoré majú odstrániť bariéry a predsudky v medziľudskej komunikácii so zákazníkom. Tie totiž v určitých a špecifických prípadoch (rasové rozdiely, zdravotné postihnutie) výrazne limitujú pozitívnu skúsenosť takého zákazníka s vybavením jeho požiadavky.

Neživím predsudky – nebol iba názov projektu, ktorý v spolupráci s neziskovou organizáciou Od emócií k poznaniu preškolil 21 zamestnancov Telekomu na rôznych pozíciách zabezpečujúcich zákaznícku obsluhu. Rovnaký názov niesla aj interná kampaň firmy naprieč celým Slovenskom, do ktorej sa zapojilo takmer 3 000 zamestnancov.

Na podporu boja s predsudkami a stereotypmi Telekom realizoval v lete na Magio pláži podujatie pod názvom Labyrint zážitkov, kde sa počas popoludnia mohla verejnosť rozprávať zoči voči s ľuďmi s telesným postihnutím, predstaviteľmi menšín a ďalšími.

Kto by chcel do témy nazrieť, môže si vyskúšať online hru na danú tému, ktorá je na webe www.nezivimpredsudky.sk.

Handikepovaným ľuďom sa Telekom snaží vyjsť v ústrety už niekoľko rokov. V septembri minulého roka priniesol pre uľahčenie komunikácie sluchovo postihnutým ľuďom online tlmočníka a cenovo zvýhodnený dátový balík, v ktorom zákazník získa 15 GB dát za 0,99 centov mesačne.

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

shaggy 04.10.2017 - 15:21

Telekom nech zlepsi aj beznu starostlivost. Naposledy mi prisla odpoved na jednoduchu otazku po 19 dnoch. Aj to bola odpoved nic neriesiaca...

Rastislav.j04.10.2017 - 18:01 Trvalý odkaz

v "Exkluzívna" ti vypadlo na začiatku "s", lebo p* je to, čo sa tam často dozvieš :-(

Celá diskusia 3 príspevky