Orange prieskum: zákazníci preferujú volania pred dátami v mobile

Orange na stretnutí s novinármi prezentoval výsledky nedávneho prieskumu uskutočnený medzi zákazníkmi mobilných operátorov. Niektoré zistenia sú prekvapivé. Prezradil, kedy chce dosiahnuť 98 % pokrytie LTE sieťou.

Napriek neustále rastúcej spotrebe dát sa pri výbere paušálu polovica zákazníkov zameriava na výhodnú cenu za volania do všetkých sietí. Podľa prieskumu to platí pre všetkých troch najväčších operátorov takmer rovnako. Najviac prekvapilo, že mobilné dáta ako preferovaný benefit sú dôležité pre menej než 10 % zákazníkov.

Rastie počet zákazníkov, ktorí na mobilné služby používajú smartfón. Výrazne vyššie percento smartfónov je pri paušáloch, SIM karta s predplatenou službou prevažuje v "hlúpych" telefónoch. No i tam sa z roka na rok zvyšuje pomer v prospech smartfónu.

Aj keď sú pri výbere paušálu sú pre zákazníkov volania dôležitejšie než dáta, 8 z 10 zákazníkov používa v telefóne internet. Najčastejšie ide o kombináciu mobilného pripojenia a Wi-Fi. Z výsledkov odpovedí respondentov vyplýva, že internet v mobile využívalo v prvej polovici tohto roka o 2 % ľudí menej než v druhej polovici 2016.

Zákazníci chcú surfovať v rýchlej sieti s dobrým pokrytím, a tak všetci operátori pracujú na rozširovaní a zlepšovaní vlastnej siete. Orange aktuálne pokrýva 4G sieťou 80 % populácie Slovenska a na prezentácii prezradil, že do konca tohto roka plánuje zvýšiť pokrytie na 90 %, do konca roka 2018 má vzrásť až na 98 %.

Telekom sa začiatkom augusta pochválil 88,3 % pokrytím 4G sieťou, O2 udávalo začiatkom tohto roka dostupnosť vlastnej LTE siete pre 70 % obyvateľov Slovenska. Cieľom pre rok 2017 bolo dosiahnutie minimálne 80 % pokrytia. 4ka na svojej stránke uvádza 66 % pokrytie.

O novom portfóliu sliužieb Orange Love, ktoré v sebe kombinujú hlasový paušál, dáta a digitálnu televíziu, sa dočítate v článku Orange Love: hlas, dáta a televízia v jednom balíku.

Zdroj: orange

Diskusia k článku:

Dezi 20.09.2017 - 12:53

"Najviac prekvapilo, že mobilné dáta ako preferovaný benefit sú dôležité pre menej než 10 % zákazníkov" , tomuto sa mi nechce verit

Tomas20.09.2017 - 13:17 Trvalý odkaz

Fejkovy prieskum, ktorym sa Orange snazi ospravedlnit ich trapne maly objem dat v pausaloch.

Rastislav.j20.09.2017 - 13:34 Trvalý odkaz

Zrejme chceli povedať, že zákazníci s potrebou dát, sú už vo 4ke :-) :-) :-)

Peter Čapkovič20.09.2017 - 15:58 Trvalý odkaz

Hluposť na n-tú ani sami tomu neveria.

Profile picture for user mar.bartian@gmail.com

oxy20.09.2017 - 16:38 Trvalý odkaz

samozrejme ze je to pravda.

Celá diskusia 12 príspevkov