Každé druhé inteligentné hodinky majú logo Apple

Medziročne vzrástli dodávky smart hodiniek len o jedno percento. Najväčším producentom za rok 2016 ostáva Apple, ktorému patrí viac než polovičný trhový podiel. Dvojkou na trhu je jeho tradičný rival.

Globálne dodávky inteligentných hodiniek za uplynulý rok stúpli na 21,1 milióna kusov. Aj keď ide o rekordné číslo, medziročne je to len o 1,4 % viac, čo naznačuje, že trh sa pradepodobne už nasýtil a stagnuje. Trhovým lídrom ostáva Apple, napriek tomu, že za celý rok 2016 dodal o dva milióny kusov Watch menej než rok predtým (13,6 mil. vs. 11,6 mil.). Medzikvartálne si ale polepšil (5,1 mil. vs. 5,2 mil.).

Druhým najväčším dodávateľom je Samsung. No s objemom 2,4 miliónov dodaných hodiniek za celý minulý rok za Applom výrazne zaostáva. Aj Samsung zaznamenal pokles, no nielen medziročný (2,7 mil. vs. 2,4 mil.), ale aj medzikvartálny (1,3 mil. vs. 0,8 mil.). Keď spojíme trhový podiel Applu a Samsungu za celý rok 2016, patrí im 66,4 % trhu (55 % Apple, 11,4 % Samsung).

Takmer dve tretiny používateľov inteligentných hodiniek nosia na svojom zápästí buď niektorú z generácií Apple Watch alebo Samsungu Gear.

Ďaleko za nimi sú ďalšie značky ako Garmin, Fitbit či Huawei. Všetci ostatní výrobcovia spolu predali v minulom roku 7,1 milióna smart hodiniek a ich trhový podiel medziročne stúpol z 21,6 % na 33,6 %.

Zdroj: strategyanalytics.com

Diskusia k článku:

Martin 06.02.2017 - 16:04

Mám apple watch a som veľmi sklamaný niekedy majú problém vydržať do večera už by som si ich nikdy nekúpil aj vybrácie sú slabé veľa notifikácií premeškám

Ivo Rundt06.02.2017 - 16:47 Trvalý odkaz

A co je na tom divného?? Apple začal prodávat hodinky s 3-4 letym zpožděním a trh na Androidu je prostě naplněn...

Celá diskusia 2 príspevky