Huawei celosvetovo predal 10 miliónov smartfónov P9 a P9 Plus

V minulom roku predal Huawei po celom svete 10 miliónov prémiových modelov P9 a P9 Plus. Ide tak o prvé produkty z kategórie vlajkových lodí Huawei, ktoré dosiahli tento míľnik.

Pred niekoľkými rokmi patrila značka Huawei medzi takzvaných béčkových výrobcov, no dnes môžeme konštatovať, že sa mu prémiovými smartfónmi darí úspešne konkurovať aj dlho etablovaným značkám. S radom P9 predstaveným v apríli minulého roka dosiahol Huawei nový míľnik, keď sa podarilo predať 10 miliónov kusov modelov P9 a P9 Plus. Jedná sa o prvé produkty z dielne Huawei, na ktorých vývoji fotoaparátu spolupracovala legendárna nemecká fotografická spoločnosť Leica.

Už počas prvých šiestich týždňov od uvedenia na trh sa predalo 2,6 milióna kusov Huawei P9 a P9 Plus. A v decembri, osem mesiacov od uvedenia noviniek, dokázala spoločnosť prelomiť spomínaný míľnik 10 miliónov predaných kusov.

Aj vďaka smartfónom modelového radu Mate, ktoré mali u zákazníkov úspech, predal Huawei v treťom štvrťroku 33,59 milióna smartfónov s 23 % nárastom oproti predchádzajúcemu roku. Smartfóny strednej a vyššej triedy mali na predajoch 44 % podiel. Obľube sa teší aj lite verzia vlajkovej lode P9, ktorá spolu s predchodocm P8 Lite patrí u našich mobilných operátorov k bestsellerom.

Podľa finančných výsledkov z prvej polovice roka 2016 dosahovali tržby mobilnej divízie Huawei (Huawei Consumer Business Group) asi 77,4 miliárd RMB (11,1 mld. USD), čo 41 % nárast oproti rovnakému obdobiu roku 2015. Medziročný nárast na trhoch mimo Čínu bol 1,6-krát vyšší než na čínskom trhu. V novembri 2016 bola spoločnosť na základe spotrebiteľského výskumu agentúry GfK vyhlásená najlepšou značkou spotrebnej elektroniky v "Best Brands 2016 - the Chinese brand ranking" .

Aké sú vaše skúsenosti so zariadeniami značky Huawei?

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

Začať diskusiu