Cenník mobilného operátora má až 1,8 mil. znakov! Uhádnete, ktorého?

Jednoduchá orientácia v cenníkoch služieb nikdy nebola silnou stránkou najmä našich dvoch najstarších mobilných operátorov. Jeden z nich časom cenník upratal, víťaz má tak poriadny náskok.

Zákazníci sa roky sťažujú na ťažkú orientáciu v cenníkoch, množstvo dodatkov a príloh, v ktorých sa často nevyznajú ani predajcovia. Aj keď si už pred rokmi dvaja najväčší operátori Orange a Telekom sypali popol na hlavu, že o cenníkovom bludisku vedia a chcú ho riešiť, len jednému sa to ako tak podarilo. A verte, že aj my sa máme v cenníkoch niektorých slovenských operátorov niekedy problém zorientovať.

Logicky - čím širšia ponuka, tým rozsiahlejšie cenníky. V marci 2014 pripravil Telekom jarné upratovanie a zoštíhlil portfólio služieb, z ktorých sa pôvodne dalo vyskladať až neuveriteľných 1580 rôznych kombinácií. Neskôr na jeseň upravil aj predplatené služby, a Easy Pecka nahradila všetky doterajšie predplatenky. A treba priznať, že upratovanie je vidieť aj v počte strán cenníkov Telekomu.

Podobným dôvodom pre zmenu paušálov bol aj príchod programov Flex a Max od Orangeu. Nové paušály majú byť jednoduchšie a flexibilnejšie. No listovanie v cenníku stále nie je prechádzka ružovou záhradou. Stačí sa pozrieť na pár čísel.

Cenník Orangeu má na 386 stranách 1 806 171 znakov s medzerami, vrátane 5 príloh a 91 dodatkov. Oveľa lepšie je na tom Telekom so 40-stranovým cenníkom mobilnej siete pre bežných zákazníkov, ktorý má 136 999 znakov, 4 prílohy a žiadne dodatky.

Problém so zistením tej správnej informácie by nemali mať zákazníci O2 ani 4ky. Ich ponuka nie je tak široká, čomu zodpovedá aj rozsah ich cenníkov pre bežných zákazníkov. V O2 má 21 strán s 87 301 znakmi bez dodatkov ani príloh. Najstručnejší cenník má 4ka. Obsahuje 8 strán so 17 656 znakmi, opäť bez dodatkov a príloh.

Priepastný rozdiel medzi cenníkom Orangeu a Telekomu ukazuje, kde by sa dalo na prozákazníckom prístupe ešte zapracovať. Lebo nájsť tú správnu informáciu zaberie veľa času a zákazník veľakrát ani nevie, v ktorej časti cenníka by ju mal hľadať.

Za prepočty ďakujeme nášmu čitateľovi a kamarátovi Matejovi Michlíkovi. Dodáva ešte, že "pri Orange som dokonca vynechal Primu. Neviem, či biznis majú v cenníkoch zahrnutý, samostatne som ho nenašiel. Pri ostatných operátoroch som biznis veci, ak sú oddelené, nepočítal. Stále by to však ani vo sne nestačilo na dobehnutie Orangeu".

Diskusia k článku:

Martin 26.08.2016 - 14:46

Cim viac textov a vselijakych podmienok, tym vacsia sanca negramotne ovce namotat, tento marketing orange vyuziva uspesne uz cele roky...

Profile picture for user mental.disease@centrum.cz

mental.disease26.08.2016 - 16:51 Trvalý odkaz

Uhádol som, čo vyhrávam?

Výsledok ma vôbec neprekvapuje..

dzulio26.08.2016 - 23:13 Trvalý odkaz

vcera som si pozeral web orangu a je to otras .... asi v zivote nebudem mat ziadnu sluzbu od nich :-)

Profile picture for user zedenko@gmail.com

Ronn29.08.2016 - 01:46 Trvalý odkaz

Aj ja som uhadol 4ka ma najmenej stran. Super clanok. Uz sa tesim na dalsi v com bude 4ka excelovat. Zavudli ste k tomu napusat PR clanok.

Lenka Ivančíková29.08.2016 - 10:25 Trvalý odkaz

Ronn, zrovna od teba by som taky konspiracny zaver necakala. Zjavne si nepochopil, ze my nikdy ziadne take PR clanky nepiseme. Mali sme pisat len o dvoch najvacsich? Potom by to nebolo objektivne. A zrejme ti uslo, ze sme napisali, ze najmnensi rozsah ma 4ka, pretoze ma najmenej sluzieb. Toto napriklad ako kritiku neberies. Zaujimave. Kazdy si vyberie len to, co sa mu hodi.

Celá diskusia 23 príspevkov