Orange: počet zákazníkov mobilných služieb narástol na 2,863 milióna

Hospodárske výsledky Orangeu za prvý polrok sa vyvíjali v súlade s očakávaním. Zákaznícka báza medziročne narástla o 3 %, výnosy opäť mierne klesli.

Výnosy Orangeu dosiahli k 30. 6. 2015 274,7 miliónov eur. Za medziročným miernym poklesom stojí, podľa operátora, vývoj ekonomiky a situácia na slovenskom a európskom telekomunikačnom trhu.

V rámci výnosov z mobilných služieb boli najrýchlejšie rastúcou zložkou opäť výnosy z mobilných dátových služieb. Na celkových výnosoch tvorili 21 %, medziročne sa zvýšili o 19 %. Rástol aj počet zákazníkov mobilných dátových služieb. K 30. júnu 2015 ich Orange evidoval 1,17 milióna, z čoho 232-tisíc bolo aktívnych používateľov 4G siete. Za prvých šesť mesiacov tohto roka preniesli zákazníci až 5,62 mil. GB dát.

Operátor sa teší aj z celkového nárastu počtu zákazníkov mobilných služieb. Spolu ich je 2,863 milióna, čo je o 3 % viac než pred rokom. (Pozn. redakcie: Operátor považuje za aktívnu takú SIM kartu, na ktorej za posledné tri mesiace bola urobená aspoň jedna aktívna operácia.) Počet zákazníkov fixného internetu a digitálnej televízie sa zvýšil o 15 % na viac než 218-tisíc.

Pozitívne sa vyvíjali aj portácie. Počet prenesených čísel od konkurencie do Orangeu významne narástol. Medziročne sa zvýšil o 52 % a prekročil 28-tisícovú hranicu. Naopak, počet čísel prenesených ku konkurencii medziročne klesol o 3,5 % na úroveň 38-tisíc. (Pozn. redakcie: ako z čísel vidno, počet odchádzajúcich zákazníkov je stále vyšší než prichádzajúcich. Za nárastom zákazníckej bázy sú tak zrejme hlavne nové aktivácie.)

ikona

Orange: hospodárske výsledky za prvý polrok 2014Orange zverejnil svoje výsledky hospodárenia za prvých šesť mesiacov tohto roka. Celkovo až 350-tisíc zákazníkov, čo predstavuje medziročný nárast 9 %, sa rozhodlo v prvom polroku 2014 podpísať alebo opätovne predĺžiť zmluvu na niektorú zo služieb Orangeu.

Celkovo až 325-tisíc zákazníkov sa rozhodlo v období od 1. 1. 2015 do 30. 6. 2015 podpísať, alebo opätovne predĺžiť zmluvu na paušál, internet alebo televíziu.

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

valki250 03.08.2015 - 15:38

Ja uz som preniesol na Sovu 10 a neviem si ten krok vynachvalit :) Za 6€ bez konkurencie program :)

Dezi03.08.2015 - 16:54 Trvalý odkaz

mali by sa aj spamatat a vymysliet poriadne dat.balicky , buducnost je v datach nie v sms a volnych minutach

LOL03.08.2015 - 23:51 Trvalý odkaz

dobre vedia, ze buducnost je v datach. preto ich ceny drzia vysoko a este aj dlho budu. velka trojka je dohodnuta.

Lumiak62504.08.2015 - 11:50 Trvalý odkaz

Oni si tam zarátajú Fibernet zákazníkov a Fiber TV a to už do fónov nepatrí. Swan má najlepší net. Ak robia údržbu siete vopred pošlú e-maíl. Teraz mi poslali e-mail so zmluvami na rok 2016 na 4G. Pomaranč sa Swanu bojí, preto platil právnikom, aby súd zablokoval v ich sieti národný roaming. Aj, keď národný roaming bol podmienkou 4G tendra. Swan ma tiež zákazníkov fixných služieb a aj Telekom. To už potom také správy na fony nepatria. :) Radšej ako nejakú Sovu je lepšia Easy Pecka, alebo spárovať Tesco Mobile s kartou Clubcard. Neprídu chybné faktúry ako to u Orange bolo zvykom a potom poslali dobropis.

Celá diskusia 4 príspevky