Odmietnutie reklamacie

  • 58 príspevkov
  • Ing. FijoK 19.10.2005 - 19:54

    Dnes som siel do OR reklamovat sluchadla K750i. Odlomil sa v koncovke jeden pliesok, takze tie sluchadla maju v konektore volu a pri mensom pohybe vypadava zvuk. Na moje prekvapenie ma v OR odbili tym, ze som prvy (no a co?!!, niekto prvy byt musi) a ze to na reklamaciu nebude. Ze vraj mam pockat tyzden kym pridu nove K750i aby to odskusali s novymi sluchadlami. To mi ako pomoze, ked je na 99,9% jasne, ze s novymi to pojde? Ten postup som nepochopil, ale nemal som naladu na hadanie. Aky je Vas nazor? Maju narok takto odmietnut reklamaciu, alebo im to mam ist zajtra hodit o hlavu?

  • Cuko19.10.2005 - 20:01 Trvalý odkaz

    Ako sa ti to podarilo? Si to musel nejako silnejsie alebo do kryva vybrat, vlastne zasunut. Ja osobne by som ti to na reklamaciu asi nezobral.

    -pgx-19.10.2005 - 20:04 Trvalý odkaz

    Pravo na reklamaciu mas vzdy! Su povinny ju s tebou spisat aj keby si reklamoval rozbity display, otazne je ci ti to uzna servis kam to poslu,lebo ako pises je to skor mechanicke poskodenie,co vacsinou neuznaju ako zaruku

    Odoslany z Nokia 6230

    Kirk19.10.2005 - 20:20 Trvalý odkaz

    No neviem , ked som este mal t610 , tak mi bezne padala na zem , cela bola doskrabana a raz odisiel mikrofon , zaruka mi este platila , odniesol som do servisu uznali to , stalo sa to znovu a znovu to uznali a este som vydel , ako si ten chlapik pisal do papierou - 'poskrabany' ;) .

    Ale nikomu to nehovorte ;) .

    Ing. Fijok : chod a stazuj sa , kludne sa vyhovor , ze to bolo trochu poskodene uz na zaciatku . Ako dlho ho mas,ak nie dlho,tak povedz, ze to bolo uz od vyroby a si si to nevsimol ;) .
    :lol:

    Odoslany z Sony Ericsson mobile phone

    Ing. FijoK19.10.2005 - 20:30 Trvalý odkaz

    podla mna to nie je mechanicke poskodenie.. mozno je, ale podla mna je to skor pouzivanim, ja tie sluchadla do fonu zapajam aj 4x denne. Aj keby mi reklamaciu neuznali, tak si to zacvakam, ale nech mi daju nove :arg: Vyhovarat sa nebudem, ja to nepotrebujem. Len ma prekvapilo, za ma odbili uz na predajni. :sok:

    simumarek19.10.2005 - 20:32 Trvalý odkaz

    Tiez si myslim, ze skor ti tu reklamaciu neuznaju, lebo je to mechanicke poskodenie, ale mozno ti uznaju, ze tam bola nejaka chyba materialu.

    Spencer19.10.2005 - 20:43 Trvalý odkaz

    To, ze Ti to neuznali by som mozno bral, ale to, ze mas pockat kym im pridu nove fony, lebo to nemaju ako vyskusat ... :arg: to by som si nenechal, to nie je Tvoj problem, ale ich. Priprav si hadaciu naladu a do nich :ctf: :axe: :rock: :lol: .

    Laco19.10.2005 - 21:57 Trvalý odkaz

    Teoria je takato: vsetky vady, ktore sa vyskytnu do 6 mesiacov od kupy, sa povazuju za vady, ktore uz boli pri kupe, resp. za vyrobne vady. V pripade, ze s Tebou OR nespisal rekl. list, porusil zakon a v pripade, zeby si to dokazal, hrozi mu vysoka pokuta (minimalne tusim Sk 50.000,-). V takychto pripadoch je lepsie reklamovat este s niekym ako svedkom. Kludne si mohol cely proces nahrat s mobilom. Ak Ti reklamaciu na mieste odmietne, musi napisat vyjadrenie preco. Ale nakolko OR nieje kompetentny odborne posudzovat takuto reklamaciu, nieje pripustne, aby reklamaciu na mieste zamietol a prip. nevypisal rekl. list.

    Vyreklamovat sa to da, len musis vediet ako na nich.

    Odoslany z Nokia mobile phone

    Ing. FijoK19.10.2005 - 22:31 Trvalý odkaz

    Laco dakujem, zajtra tam Pojdem. Mozes mi este povedat na co sa mam odvolavat alebo kde to najdem? Lebo na zarvcnom liste to nemam.

    Odoslany z Sony Ericsson mobile phone

    Ing. FijoK19.10.2005 - 22:48 Trvalý odkaz

    Dakujem chalani, zajtra im tam narobim vietor, dam vam vediet ako som dopadol.

    Odoslany z Sony Ericsson mobile phone

    simumarek20.10.2005 - 00:00 Trvalý odkaz

    Som zvedavy ako dopadnes, kazdopadne ich nesetri, lebo si z nas aj tak casto robia dobry den.

    Richard Hombauer20.10.2005 - 00:33 Trvalý odkaz

    len sa prosim Ta peknej predavacke nepozeraj na prsia ani zadok s otvorenymi ustami a usmievat sa na nu, ze ma urcite pravdu... :lol: ...a never ani suverennym reciam fesakovi v obleku... :-D

    treba sa vyzbrojit informaciami, zavriet oci, nadychnut sa a spustit to na nich. :lol: ale slusne!

    ale hlavne si nevymyslaj! je lepsie mat vsetko podlozene, kedze zjavne to oni nicim podlozene nemaju. ;)

    Ing. FijoK20.10.2005 - 00:38 Trvalý odkaz

    Riso fakt vdaka za rady. Ze zavriet oci... Ved ja nejdem na ziadnu basnicku sutaz recitovat :lol: a ja som slusny vzdy.

    Odoslany z Sony Ericsson mobile phone

    Richard Hombauer20.10.2005 - 01:06 Trvalý odkaz

    zda sa, ze to potrebujes, ked si dopadol predtym hentak :-D

    Ing. FijoK20.10.2005 - 20:25 Trvalý odkaz

    Bolo to doooooost divne. Prisiel som tam, najskor som prisiel k slecne ktora vyzerala dost tupo :D Z nicoho nic sa tam objavil ten, s ktorym som sa rozpraval vcera.
    "Aha, ja som ti nieco slubil, ale nove fony este neprisli"
    "To nevadi, ja to chcem reklamovat"
    "Ale to aj tak nema vyznam, to je mechanicka vada"
    "To mi je jedno, mam zakonny narok na podanie reklamacie"
    "Ano, to samozrejme mas, ale je to zbytocna strata casu"
    "To nevadi, podla zakona ak je reklamacia podana do 6 mesiacov odo dna kupy, vada sa povazuje za vyrobnu, takze mam dost velku sancu, ze mi bude reklamacia uznana.
    Asi 5 minut ma presviedcal o tom, ze je to zbytocna strata casu, ked ma zacal vytacat, vytiahol som z naprsneho vrecka mobil a ukazal som mu displej na ktorom bezalo nahravanie. zazracne zobral sluchadla a vypisal reklamacny list. Este si ich par krat divne obzrel a zlostne na mna hladel ( :evil: ), ale nakoiec to vypisal. Neodpustil si jednu ironicku poznamku
    "Kedze mas tak nastudovane zakony, urcite vies, ze reklamacia bude vybavena do 30 dni" na co som mu s usmevom na tvari odpovedal
    "Kedze mam tak nastudovane zakony, viem, ze ak reklamacia nebude do 30 dni vybavena, povazuje sa vada za neodstranitelnu a mam narok na nahradu skody" a isiel som ta het :lol:

    -pgx-20.10.2005 - 20:49 Trvalý odkaz

    To bolo akcne, respekt :-) dobre si ich spracoval

    Odoslany z Nokia 6230

    Spencer20.10.2005 - 21:01 Trvalý odkaz

    No s tou nahravkou by som Ta na jeho mieste poslal niekde. Kedze si si ju zaobstaral protizakonne, vlastne akoby ani neexistovala. Nemozes z vlastnej vole len tak hoci koho nahravat bez jeho suhlasu a vedomia. Ked si si uz nasiel Obciansky zakonnik, ochrana sukromia je hned na zaciatku. ;)
    Ale tak mu treba. :lol: :smt038

    Ing. FijoK20.10.2005 - 21:05 Trvalý odkaz

    Ale to jemu aj tak nedoslo.

    Odoslany z Sony Ericsson mobile phone

    Richard Hombauer20.10.2005 - 22:14 Trvalý odkaz

    neverim tomu. vzdy, ked som nahravany, som o tom aj na zaciatku telefonatu (rozhovoru ap.) upozorneny. preco asi?

    ale rad by som si precital text, kde sa o tom docitam presne. :)

    Maengo, mozes mi to nejako dokazat? Naozaj ma tato tema zaujima.

    Fijok...super! Konecne neagresivny a vecny pristup...ten robi vacsinou divy. Klobuk dole. :)

    Spencer20.10.2005 - 22:17 Trvalý odkaz

    Skutocnost, ze o tom vies Ty zdaleka nestaci. Zakon vyslovne zakazuje zhotovit akykolvek zaznam prejavu osobnej povahy a rec takym prejavom je.

    Odoslany z Sony Ericsson mobile phone

    Spencer20.10.2005 - 22:28 Trvalý odkaz

    "Pisomnosti osobnej povahy, podobizne, obrazove snimky a obrazove a zvukove zaznamy tykajuce sa fyzickej osoby alebo jej prejavov osobnej povahy smu sa zhotovit alebo pouzit len s jej privolenim."

    V tomto pripade zastavam nazor, ze kedze predajca vystupoval v mene pravnickej osoby a reklamacia je pravny ukon, stacilo o zvukovom zazname vopred informovat a predajca nemal pravo ho odopriet.

    aquila20.10.2005 - 22:55 Trvalý odkaz

    spencer: aj ked je zastupca pravnickej osoby moze ho vzdy odmietnut.

    Quo20.10.2005 - 22:59 Trvalý odkaz

    Fijocku, super, tak sa mi to paci! :)
    Nikdy sa netreba dat odbyt. Ja si tiez vzdy nastudujem co to pri reklamacii, aby som vedel na co mam narok, zatial mi to vzdy vyslo :)
    Ale, pravda je, ze clovek by najradsej nic nereklamoval a uzival funkcnu vec.

    Co sa tyka tej nahravky, ujko v obleku sam porusoval zakon tym, ze odhovaral od reklamacie, takze, tym, ze sa dozvedel o nahravani sa asi zlakol a pozabudol, ze nahravanie nie je uplne ciste... :D)
    :)

    maenqo20.10.2005 - 23:19 Trvalý odkaz

    toto je zrejme oblast prava, ktora na slovensku nie je este dostatocne upravena. vzhladom na to ze obrazove snimky su napr. aj zabery priemyselnych kamier - pyta od teba niekto nejake povolenie? ja osobne som mal jednu skusenost, kedy som vedel, ze budem riesit istu vec sudnou cestou a potreboval som dokaz. zhotovil som zvukovu nahravku rozhovoru kde doticny potvrdil svoje konanie (obaval som sa, ze ked bude pojednavanie svoje konanie poprie). tuto skutocnost som konzultoval s pravnickou ktora mi potvrdila ze aj na slovensku, sice ojedinele sa ako dokazovy material pri procese mozu pouzit zvukove nahravky s tym ze musi byt legalne ziskana. nemoze sa jednat napr o odpocuvanie tretej osoby. je sice problematicka identifikacia osoby na zazname, ale v podstate je mozne predlozit nahravku ako dokazovy material.

    ad spencerova citacia obcianskeho zakonnika: Je otazne ci sa ta nahravka tykala fyzickej osoby aj keby predajca ako f.o. vystupoval. Podla mna sa ta nahravka tykala veci a nie osoby v zmysle osobnost a uz toboz sa nejedna o prejav osobnej povahy. keby bola tvoja interpretacia spravna, mnoho veci ako napr bezpecnostne kamery, by boli nezakonne.

    co sa tyka toho nahravania hovorov, to je ina vec, kedze podla ustavy nikto nesmie porusit listove tajomstvo, ani tajomstvo inych pisomnosti a zaznamov.......rovnako sa zarucuje tajomstvo sprav podavanych telefonom.

    kazdopadne si toto este overim (casom.......) a dam info.

    Laco21.10.2005 - 00:43 Trvalý odkaz

    Sorry, ze som sa neozval, ale bol som zaneprazdneny. Potom som bol pit a stratil som hlas. Takze teraz iba sepkam. Hnusne pocasie. Blahozelam k postupu. Tu je dalsia rada: predajca je povinny do 30. dni informovat o vybaveni reklamacie. Takze teraz nepreberaj doporucenu postu. A na 31. den chod do predajne, a ak reklamacia nebude vybavena k Tvojej spokojnosti - bude zamietnuta, tak im povedz, ze Ta neinformovali o vysledku do 30. dni. Ak Ti predajca neukaze namieste potvrdenie o neprevzatej zasielke, tak chci rovno peniazky. Vtedy sa cela reklamacia posudzuje ako nevybavena reklamacia do 30. dni. Vacsinou to nikdy nieje pripravene. A staci trochu asertivity a odides rovno s peniazmi, resp. s novymi sluchadlami. O vysledku reklamacie sa mozes informovat telefonicky, a ak zistis, ze to nieje OK. Tak si pockaj 30. dni, a potom uz len do nich.

    Potom su este dalsie triky.

    Odoslany z Nokia mobile phone

    Ing. FijoK21.10.2005 - 00:53 Trvalý odkaz

    Laco velka vdaka, Tvoje rady si velmi cenim. Osobne predpokladam, ze skor ako za 3 tyzdne sluchadla nepridu. Urcite dam vediet ako to dopadlo.

    Odoslany z Sony Ericsson mobile phone

    Ing. FijoK21.10.2005 - 00:55 Trvalý odkaz

    Ale nieco na napadlo. Orange ako predajca neinformuje o vybaveni reklamacie prostrednictvom posty, ale SMS ak sa nemylim, takze to mi asi nepomoze.

    Odoslany z Sony Ericsson mobile phone

    Laco21.10.2005 - 08:17 Trvalý odkaz

    Myslim, ze u mna by s sms nepochodili. V systeme mozno je vidiet, ze mi bola odoslana, ale tvrdil by som, ze som ju nedostal.

    No a ak nebudes spokojny s vysledkom reklamacie, staci o arogantnom postupe formou staznosti informovat reklam. oddelenie. Ja napr. mam teraz 3 mesiace 50 % zlavu na OW klasik, pretoze jedna pipka si myslela, ze je najmudrejsia. A orange zasiela listy. Sam som taky dostal, ked som reklamoval zle uctovanu fakturu.

    Odoslany z Nokia mobile phone

    Richard Hombauer21.10.2005 - 09:18 Trvalý odkaz

    Pani, neviem preco za kazdu cenu chcete pre Fijoka peniaze. Ak by mu predsa prisla po 2 tyzdnoch sprava,ze je reklamacia vybavena,mal by ku respektovat. Tato tema uz velmi zavadza spekulaciami. Ak je problem s predajcom, rieste ho. Ale co sa tyka sluchadiel, nevidim problem, preco sa za kazdu cenu snazit ziskat peniaze. Ved to by musel vratit cely mobil. Samostatne sluchadla na trhu nie su, a myslim, ze si hudbu s peniazmi nevypocujes. A o to tu snad ide. Za informacie od spencera, laca aj maenga dakujem.

    Odoslany z Sony Ericsson mobile phone

    Ing. FijoK21.10.2005 - 12:56 Trvalý odkaz

    Presne tak, prvorade su pre mna sluchadla, lebo peniaze bez sluchadiel mi budu akurat tak na 2 veci.

    Odoslany z Sony Ericsson mobile phone

    -pgx-21.10.2005 - 13:44 Trvalý odkaz

    Laco napisal: ...Tu je dalsia rada: predajca je povinny do 30. dni informovat o vybaveni reklamacie. Takze teraz nepreberaj doporucenu postu. A na 31. den chod do predajne, a ak reklamacia nebude vybavena k Tvojej spokojnosti - bude zamietnuta, tak im povedz, ze Ta neinformovali o vysledku do 30. dni. Ak Ti predajca neukaze namieste potvrdenie o neprevzatej zasielke, tak chci rovno peniazky. Vtedy sa cela reklamacia posudzuje ako nevybavena reklamacia do 30. dni. Vacsinou to nikdy nieje pripravene. A staci trochu asertivity a odides rovno s peniazmi, resp. s novymi sluchadlami. O vysledku reklamacie sa mozes informovat telefonicky, a ak zistis, ze to nieje OK. Tak si pockaj 30. dni, a potom uz len do nich.

    Potom su este dalsie triky.

    mylis sa, malo by byt v tvojom zaujme sa informovat o vybavenej reklamacii, ak sa ti niekedy podarij takyto postup,mozes dakovat len tomu, ze predajca sa v tom nevyznal tak ako ty :-D ale to je uz jeho chyba, heh

    Odoslany z Nokia 6230

    Miro21.10.2005 - 13:46 Trvalý odkaz

    Ing. FijoK napisal: ....Na moje prekvapenie ma v OR odbili tym, ze som prvy (no a co?!!, niekto prvy byt musi)

    no ale ze si prvy, THE ONE by radsej chceli povedat asi,ze? No ved pri tych dodavkach k750 sa ani vela ludi nemohlo stazovat,vsak?
    Ale chlapci hlavne,ze ta buducnost je jasna,co tam po sluchadlach... :) :lol

    Odoslany z Nokia mobile phone

    JS21.10.2005 - 13:51 Trvalý odkaz

    Teraz ked nepreberies doporucenu zasielku aj tak to beru ako keby si ju prebral.

    Odoslany z mobile device

    Laco21.10.2005 - 15:25 Trvalý odkaz

    To ja predsa viem, ale az Ti neuznaju reklamaciu, po ktoru si prides po 30. dnoch, tak doklad o neprevzati doporuc. zasielky by Ti mali ukazat. Toto mam z priamej konzultacie s pracovnikmi SOI. Ktori presetrovali postup inej reklamacie, ktora bola zamietnuta, a spotrebitel si prisiel po 30. dnoch pre nu. Ich zaver bol jasny, v pripade riesenia sudnou cestou by vyhral spotrebitel aj tak a firma by hradila vsetky sudne trovy, plus by este dostala pokutu.

    Odoslany z Nokia mobile phone

    Ing. FijoK31.10.2005 - 11:48 Trvalý odkaz

    prave mi prisla SMS, ze mozem ist sluchadla vyzdvihnut... som zvedavy, ci to uznali :? dam vediet :wink:

    simumarek31.10.2005 - 12:04 Trvalý odkaz

    No jo Ozvi sa ci ti to uznali, alebo nie.

    Ing. FijoK31.10.2005 - 13:30 Trvalý odkaz

    niekde tu bolo pisane, ze ak je reklamacia podana do 6 mesiacov od kupy je vada povazovana za vyrobnu... takze ak mi reklamaciu neuznaju, mam sa hadat dalej?

    simumarek31.10.2005 - 13:33 Trvalý odkaz

    No urcite by som to skusal dalej.

    Ing. FijoK31.10.2005 - 16:03 Trvalý odkaz

    Taaakze zahada (ne)konci. Reklamaciu mi uznali, ale na moje pocudovanie tie chybajuce piny v sluchadlach nenahradily, stale tam chybaju. Ale sluchadla uz vo fone drzia pevne a zvuk nevypadava, takze som spokojny.

    Joe31.10.2005 - 17:26 Trvalý odkaz

    Pekne,tak gratulujem ;-)

    Odoslany z Sony Ericsson mobile phone

    7wcsnurka31.10.2005 - 17:27 Trvalý odkaz

    nebud spokojny a chod tie chybajuce piny reklamovat ;)
    btw OT ten new sig je gut fijok :smt023 :lol:

    Ing. FijoK31.10.2005 - 18:16 Trvalý odkaz

    snurka, mozem ich dlabat, kym tie sluchadla hraju tak ako maju je mi jedno co na nich spravili :wink:

    simumarek31.10.2005 - 20:26 Trvalý odkaz

    Presne tak uzivaj si ich aj tak by ma ale zaujmalo co s nimi mohli spravit.

    Angelika31.10.2005 - 22:24 Trvalý odkaz

    Ma tak napadlo a aj riso mi obsadil chrobaka do hlavy.. Ked je v navode telefonu spomenute ze telefon ma funkciu my friends-t.j. Icq ale moj telefon to proste nema lebo som to kupila v tmobile..Myslite ze je to dovod na reklamaciu? Samozrejme ze to nepotrebujem k zivotu ale tak preco nedat ten telefon uz treti krat reklamovat ze? :-/

    Odoslany z Nokia mobile phone

    Angelika31.10.2005 - 22:29 Trvalý odkaz

    A este ze..Ked je ten telefon mesiac v servise, potom dva tyzdne ide a zas na mesiac do servisu..Mozem si ziadat o vratenie pausalu? Lebo naozaj ho nemam ako vyuzivat kedze nemam telefon..Ci bola by to zbytocna hadka?

    Odoslany z Nokia mobile phone

    simumarek31.10.2005 - 22:34 Trvalý odkaz

    Pri takychto funkciach ako my friends zvykne byt napisane, ze to zavisi od operatora, takze by to asi neuznali.

    Richard Hombauer01.11.2005 - 01:47 Trvalý odkaz

    zalezi, co v navode je. ja vravim, ze ak nic nepodpisali a v navode nie je uvedena vynimka, je to na reklamaciu. toto vse. :)

    Angelika01.11.2005 - 08:54 Trvalý odkaz

    K...y sikmooke.. Sa poistili tym obrazkom v navode..Nuz potom nic . Ale ten pausal ma aj tak zaujima

    Odoslany z Nokia mobile phone

    Durex01.11.2005 - 09:05 Trvalý odkaz

    aj tak by si sa nikdy nedohadal(a)

    Laco01.11.2005 - 17:45 Trvalý odkaz

    Gratulujem. :) Je zaujimave, ze na zaciatku Ti to ani nechceli zobrat a nakoniec ich mas opravene.

    Odoslany z Nokia mobile phone