Pokuty za používanie mobilu za volantom budú vyššie

  • Peter Čapkovič 14.01.2019 - 21:05

    Podľa mňa je to ešte stále málo...!!! Toľko ľudí čo vidím denne hlava dole smerom na mobil a koľko nehôd spôsobia takíto vodiči mali byť v blok. konaní pokuty do 500e a v správnom konaní kľudne 1000e ... Toto je stále málo z toho sa neponaučia ľudia....

  • Me_Gusta14.01.2019 - 22:08 Trvalý odkaz

    Presne tak, dennodenne sa stretávam, či v meste alebo na diaľnici najmä ženy - mladé, ale netelefonuju, píšu, čo je 100 krát horšie, pretože sa absolútne nepozerajú pred seba. Za to vysoká pokuta a druhý krát vodičak, ináč to bude stále.

    Nightmare14.01.2019 - 23:25 Trvalý odkaz

    schvalujem a este aj viac by sa zislo!

    Tomas15.01.2019 - 09:49 Trvalý odkaz

    To by ale mali zacat davat pokuty za pouzivanie dotykovych obrazoviek v aute. Na jednej strane mobil pouzivat nemozes a na druhej ti daju do auta velky tablet a odstrania vsetky hw tlacidla a potenciometre, ktore sa daju nahmatat aj bez toho, aby sa na ne clovek pozrel. Tym neobhajujem pouzivanie mobilu za volantom, naopak, skor chcem poukazat na tuto "logiku" alebo skor jej absenciu.

    Lenka Ivančíková15.01.2019 - 10:17 Trvalý odkaz

    Presne Merrick. Toto su veci, ktore rozptyluju vodica. Aj z toho dovodu som pri kupe auta uprednostnila model bez dotykovej obrazovky, este sa nastastie stale vyrabaju. :-) ocenujem ovladanie na volante a ovladanie hlasom.

    funboy15.01.2019 - 10:44 Trvalý odkaz

    V článku je veta: "Novela má zakázať manipuláciu nielen s mobilom, ale ktorýmkoľvek zariadením, ktoré môže odvracať vodičovu pozornosť od vedenia motorového vozidla." ???

    KEXAME15.01.2019 - 11:19 Trvalý odkaz

    No akože navigácia je dobra vec cez mirrorlink sú aplikácie zobrazujúce sa na infotainmente auta niektoré povedia prichadzajucu sms v repro v aute. Volať sa dá tiež handsfree, ale pozerať videa z YT to už je fakt samovrazda

    KEXAME15.01.2019 - 11:22 Trvalý odkaz

    A keď je displej v aute v zornom uhle vodiča ôk ale keď displej niekde dole pri pake riadenia, takých inžinierov by som nenechal 2 týždne späť. Väčšinou sú to nemecké koncerny co také auta vyrábajú.

    Lenka Ivančíková15.01.2019 - 12:36 Trvalý odkaz

    fonyboy, na presne znenie zakona si musime pockat. som zvedava, ci sa bude vztahovat aj na ovladanie multimedialneho centra auta. vodic sa ma pocas jazdy venovat riadeniu, nie ladit stanice radia a zadavat cielovu adresu.

    Peter15.01.2019 - 14:41 Trvalý odkaz

    Tiež som za. Vodič má za volantom volantovať. Adresu má do navigácie zadať pred jazdou. A rádio sa dá prepínať tlačidlom na volante, poslepiačky, takisto prijať hovor. V troch autách mám dotykové obrazovky, ale počas jazdy na ne vôbec nebabrem. Vo Fabii mám mobil v stojane, tam nemám mirrorlinka ani navigáciu. V ostatných je vo vačku. A ja napríklad vôbec nerád telefonujem za jazdy, ani cez bt, keď sa človek naozaj má sústrediť na hovor, tak nevníma premávku. O ženách to zvyčajne neplatí, tie zvládajú kecať a robiť dačo iné, majú multitasking.

    ferineveri15.01.2019 - 15:13 Trvalý odkaz

    Sranda, že je som dostal za 10sek hovor pokutu 1500Sk v roku 2005,keď sa o tom len hovorilo. Bolo to na obchadzkovom úseku so zníženou rýchlosťou na 30km/h. Sledovali z vŕšku ďalekohľadom. Nanešťastie to bol hovor s manželkou o tom, že "ahoj, prídem asi o hodinu neskôr z prace, čau" :). Chceli prekvapiť manželky s večerou páni policajti, lebo po zaplatení som zistil, že mi dali bločky v hodnote 500Sk. Nemyslím si, že v 30km/h a v jednosmerke by som niekoho ohrozil. Striktne som sa telefonovaniu za volantom vždy vyhýbal a aj sa vyhýbam, no nahoda je blbec. Posledné roky používam zabudované HF v aute, aj to len občas.

    Peter Bumbaldek15.01.2019 - 16:48 Trvalý odkaz

    "Novela má zakázať manipuláciu nielen s mobilom, ale ktorýmkoľvek zariadením, ktoré môže odvracať vodičovu pozornosť od vedenia motorového vozidla."

    To bude opäť gumený paragraf a tromf v rukách policajtov. Budem si môcť vôbec zmeniť teplotu na klimatizácii, zmeniť stanicu rádia, pustiť stierače počas jazdy? Všetko sú to veci, ktoré odvracajú pozornosť.

    Samozrejme písanie sms či hľadanie cieľa v navigácii je bez debaty...

    Železomej15.01.2019 - 17:08 Trvalý odkaz

    Pomôžu aj múdre hodinky ... “Call xxxxx xxxxxxx” a volám s rukami na volante.

    funboy15.01.2019 - 19:57 Trvalý odkaz

    Ano Lenka, však a napríklad v navigácii Waze je to ošetrené tak, že cieľovú stanicu môžeš zadať iba keď auto stojí, vlastne všetko by sa malo robiť v stoji, ako povedala starostka nemenovanej obce Fekišovce :-)

    Lenka Ivančíková15.01.2019 - 22:21 Trvalý odkaz

    No, mozes ju zadat, ked odkliknes, ze si pasazier. :D

    Peter Fejfar16.01.2019 - 08:20 Trvalý odkaz

    Ten zdrojový článok z MV SR je riadna zlátanina. Už ten kto ho tvoril nerozlišuje medzi zákonom o cestnej premávke a cestným zákonom. To že to nerozlišujú bežní ľudia chápem, ale že to nerozlišujú pracovníci MV SR je smutné. Som zvedavý ako uvedené vyriešia, nakoľko výšky pokút za priestupky proti bezpečnosti a plynulosti v cestnej premávke sú upravené nie v zákone o cestnej premávke a už vôbec nie v cestnom zákone, ale v zákone o priestupkoch. Ak tam nepribudne zvlášť ustanovenie o mobiloch, tak zvýšenie pokuty podľa existujúcej kvalifikácie, pod ktorú sa telefonovanie za volantom dáva, by znamenalo súčasné zvýšenie pokuty aj pre desiatky iných porušení zákona o cestnej premávke, napr.
    bezp. pásy, jazda bez dokladov, zastavenie a státie a pod. (priestupok § 22 ods. 1 písm. l) zákona o priestupkoch). Zdrojový článok vôbec nerozlišuje medzi pokutou v blokovom konaní a pokutou uloženou v správnom konaní na dopravnom inšpektoráte. Tým nechcem povedať, že nesúhlasím so zvýšeným postihom.