Orange v H1 2023: rástli výnosy i počet zákazníkov konvergentných služieb

Operátor zverejnil výsledky hospodárenia za prvých šesť mesiacov tohto roka. Darilo sa najmä fixným a konvergentným službám, počet zákazníkov mobilných služieb sa mierne znížil.

K 30. júnu 2023 evidoval Orange 323-tisíc zákazníkov pevného internetu, čo predstavuje 2,2 % medziročný nárast. Opäť rástol aj segment TV služieb, ktorý sa v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka zvýšil o 2,3 % a dosiahol 191-tisíc prístupov

Orange ku koncu júna 2023 celkovo evidoval 2,404 mil. aktívnych zákazníkov mobilných služieb, z čoho viac než tri štvrtiny predstavujú zákazníci mobilných fakturovaných služieb. Pre mobilné hlasové služby Orangeu sa za uplynulých šesť mesiacov rozhodlo viac než 25 600 nových zákazníkov, ktorí si preniesli svoje číslo od konkurenčných operátorov. 

Počet zákazníkov, ktorí sa v rovnakom období rozhodli uprednostniť služby iných operátorov mierne prekročil 30 000. Počet zákazníkov konvergentných služieb, ktoré v jednom balíku kombinujú mobilné aj fixné služby, stúpol o 6,7 %, na vyše 182-tisíc

Výnosy spoločnosti Orange Slovensko k 30. 6. 2023 vykazované podľa štandardov IFRS 15 sa zvýšili o 5,9 % na 286 mil. eur. Výnosy z predaja zariadení medziročne vzrástli o  takmer 5 % na 60 mil. eur, viac než 6 % nárast zaznamenali výnosy zo služieb, keď dosiahli hodnotu 226 mil. eur. 

V prvom polroku 2023 preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti o 27,8 % viac dát než v prvom polroku roku 2022, pričom stále významnejší podiel z celkového objemu prenesených dát 55,05 mil. GB bolo prenesených v 5G sieti. Tá je aktuálne dostupná pre 43,4 % populácie v 196 mestách a obciach SR.

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

Začať diskusiu