Núdzový režim v smartfónoch Samsung pomôže identifikovať softvérové problémy

Ak ste zrazu začali mať problémy so softvérom vo vašom smartfóne alebo tablete značky Samsung, môžete ho uviesť do núdzového režimu a odhaliť príčinu. Neprídete o svoje dáta a nie je ani nutný tvrdý reset zariadenia.

Na možnosť využiť na identifikáciu problému Núdzový režim, ma upozornil pracovník infolinky, keď som s ním riešila softvérový problém na mojom Samsungu. Napriek tomu, že sa telefónom venujem už dlhé roky, o tejto pomôcke som doteraz nevedela. Možno pomôže aj niekomu z vás. 

Núdzový (pre Android 10 a novší) alebo Bezpečnostný režim (názov pre Android 9 a starší) pozastaví aplikácie tretích strán, ktoré ste do telefónu doinštalovali. V Núdzovom režime pracuje zariadenie iba s natívnymi aplikáciami a pôvodným softvérom, a tak je možné odhaliť, či problémy, ktoré s telefónom alebo tabletom máte, nespôsobuje niektorá vami doinštalovaná aplikácia. 

V Núdzovom režime sú doinštalované aplikácie sivé a nedajú sa spustiť. Ostatné apky Samsungu fungujú normálne, s telefónom sa dá volať, posielať SMS správy aj využívať internetové pripojenie. 

Ak máte problémy so softvérom a chcete si overiť, či nie je problémom niektorá aplikácia, stlačte vypínač a zvoľte Reštart. Akonáhle sa na obrazovke po reštarte objaví logo Samsung, držte stlačené tlačidlo na zníženie hlasitosti do tej doby, kým sa telefón opäť nezapne a na displeji vľavo dole neuvidíte nápis Núdzový režim. 

Odporúča sa testovať zariadenie v tomto režime aspoň 24 hodín. Späť do bežného režimu sa dostanete opätovným reštartovaním. Vtedy začnú aplikácie tretích strán opäť pracovať. Ak sa váš problém s telefónom v Núdzovom režime neprejavil, s najväčšou pravdepodobnosťou ho spôsobuje niektorá doinštalovaná aplikácia. 

Skúste si spomenúť, ktorú apku ste inštalovali tesne predtým, než sa problémy začali objavovať a odinštalujte ju. Malo by to pomôcť. Ak prolém pretrváva aj v Núdzovom režime, môžete ešte skúsiť tradičný návrat do továrenských nastavení. Tým ale vymažete z telefónu všetky dáta a bude v stave, ako keď ste ho vybalili z krabice. Nezabudnite si ho preto predtým zálohovať. 

Ak by ani to nepomohlo, kontaktujte výrobcu cez web Samsungu, WhatsApp, telefonicky na bezplatnej linke alebo navštívte servisné stredisko. Všetky kontakty nájdete na stránke samsung.sk.

Zdroj: samsung.sk

Diskusia k článku:

dzulio12.03.2022 - 11:20 Trvalý odkaz

Druhý odsek od konca tri chyby 🤣

Celá diskusia 3 príspevky