Honor prezradil, ako sa tvorí dizajn nového telefónu

Medzi prvým návrhom dizajnu nového zariadenia a reálnou výrobou prejde dlhý čas. Výrobcovia sa chcú medzi sebou odlíšiť jedinečným prvkom a zvoliť ten pravý nie je ľahké rozhodnutie. Za finálnym vzhľadom konštrukcie sú dlhé mesiace príprav.

Dizajnérsky tím sa pri návrhu riadi aj funkčnosťou a použiteľnosťou v každodennom živote. Yuan Ze, vedúci produktového dizajnu spoločnosti Honor prezradil, ako sa vytvára dizajn vlajkových lodí a ohybných telefónov. Za sebou má viac než 18 rokov skúseností. 

Návrh nového zariadenia zahŕňa aj prieskum, kde sa pracuje s testovacou skupinou a až potom sa začne pracovať na prvých návrhoch. Postup sa odvíja aj od kategórie produktu. Ak sa napríklad pracuje na vlajkovej lodi, návrh trvá najmenej pol roka. 

Pri smartfónoch strednej triedy sa doba skráti na štyri až päť mesiacov. Počas tohto obdoba sa rieši všetko od náčrtu, až po vytvorenie základnej podoby výrobku s konečným dizajnom. Kde hľadajú dizajnéri inšpiráciu? Dôležité je získať informácie od zákazníkov a pochopiť, čo potrebujú a čo očakávajú. 

"Ak napríklad navrhujeme smartfón z prémiovej série Magic, skúmame potreby prémiovej cieľovej skupiny. Chceme pochopiť, aký štýl sa im páči, aké autá šoférujú, aké módne značky nosia. Vyhodnocujeme napríklad aj farebné preferencie, potom vytvoríme tzv. mood board farebného spektra. Môžu to byť fotografie, videá alebo reklamy a my sa snažíme zostaviť najlepší príbeh, ktorý pre danú cieľovú skupinu funguje," hovorí Yuan Ze.

Keď sa tvoril dizajn prvého skladacieho smartfónu Honor Magic V, trendom bola oranžová farba, a tak testovacej skupine nechali otestovať viaceré farby, vrátane spomínanej oranžovej. Potvrdilo sa, že respondenti o túto nezvyčajnú farbu javia záujem a že je oveľa prémiovejšia ako ostatné. 

Testovacie skupiny pochádzajú nielen z domáceho čínskeho trhu, ale aj medzinárodných trhov vrátane Európy. Spätná väzba je dôležitá pre finálny vzhľad produktu, aby bol príťažlivý pre celý svet bez ohľadu na národnosť.

Inšpiráciou pre poslednú sériu Honor 70 je "krása". Cieľová skupina zákazníkov nechce míňať príliš veľa, no zároveň však hľadá niečo pekné, čo by vyjadrilo ich jedinečný štýl a vkus. 

"Napríklad Honor 70 má v striebornom prevedení Crystal Silver lesklé telo so vzorom, ktorý žiari pri lome svetla. Toto prevedenie je inšpirované návrhmi módnych značiek, ktoré sú u mladých ľudí obľúbené. Takže keď sa ľudia pozrú na túto striebornú farbu, automaticky im pripomenie štýlové a prémiové produkty z ich života. Možno ani netušia, odkiaľ tento dizajn pochádza. Nevedia to pomenovať, ale vedia, že je to niečo, čo veľmi dobre poznajú."

Vedúci produktového dizajnu spoločnosti Yuan Ze sa vyjadril aj k absencii ochrany IP68 pri Honore 70. Z priekumov vyplynulo, že pre zákazníkov sú štýlový dizajn a nízka hmotnosť dôležitejšie než ochrana voči vode a prachu. Ochrana IP68 by zväčšila hrúbku smartfónu a zvýšila konečnú cenu. Cieľová skupina si rale adšej vyberie tenký telefón, než aby si priplatila za certifikát odolnosti.

Samostatnou kapitolou sú skladacie telefóny, v prípade značky to bol Honor Magic V. "Najväčšou výzvou bol dizajn fotoaparátu, pretože pri skladacom telefóne vždy trochu bojujete s obmedzeným priestorom. Chceli sme, aby bol HONOR Magic V tak tenký, ako len môže skladací telefón byť. Zároveň sme však chceli zaručiť špičkovú kvalitu kamier. Vďaka technológii 3D skla je modul fotoaparátu nižší a nenarúša tak celkový dizajn. "

Pri navrhovaní každého nového konceptu výrobku sa vždy zohľadňuje ochrana obnoviteľných zdrojov. Aj pri dizajnovaní obalov. Plastová ochranná fólia na nabíjací kábel je už nahradená papierom. Papierová výstelka škatule je vyrobená z bagasy, t. j. odpadu zo spracovania trstinového cukru.

Zdroj: tlačová správa

 

Diskusia k článku:

Začať diskusiu