Okuliare Google Glass sú zatiaľ vďaka vysokej cene, slabej výdrži na jedno nabitie a netradičnému vzhľadu výsadou geekov a technologických nadšencov. Prostredníctvom programu Glass Explorer sú navyše oficiálne dostupné iba obyvateľom USA. Tí musia vypísať registračný formulár na stránkach Googlu.
Program sa však naďalej vyvíja. Google teraz predstavil štvoricu nových titánových rámov. Každý z nich stojí 225 dolárov, teda približne 166 eur. To je cena porovnateľná s cenou klasických rámov pre bežné dioptrické okuliare, zákazníci si ale budú musieť kúpiť samotné Glass (pokiaľ ich už nevlastnia) zvlášť. Čip s kamerou, dotykovou plochou, displejom a procesorom stojí ďalších 1 499 dolárov (1 109 €).
Nová kolekcia Titanium umožní používať klasické dioptrické sklá pre ľudí s bežnými zrakovými vadami. Google ju navrhoval sám. Štyri základné druhy rámov (Thin, Split, Bold a Curve) by mali pokrývať všetky základné štýly okuliarov, ktoré nájdeme v tradičných optikách. High-tech hardvér sa k nim jednoducho priskrutkuje. Podľa Googlu ich nemožno komfortne nosiť bez neho, keďže pravá časť rámu je mierne odlišná a vyladená ako celok spolu s Glass.
Od samotného vkladania a výroby dioptrických skiel dáva Google ruky preč - na starosti ich budú mať bežné optiky, niektoré z nich však bude internetová spoločnosť odporúčať. V balení vám prídu iba s obyčajnými sklami. Okrem nových klasických rámov pribudli aj ďalšie dve verzie nahrádzajúce slnečné okuliare za 150 dolárov, teda približne 111 € (spolu si teraz možno vybrať z troch - Edge, Classic a Active).
Okuliare Google Glass budú mať nHD displej, 16 GB pamäť a 5 Mpix fotoaparátGoogle zverejnil technické parametre unikátnych okuliarov, ktoré ponúknu rozšírenú realitu a podobné funkcie ako dnešné smartfóny. |
Na webe Google Developers sa tiež objavilo päť nových hier, ktoré majitelia okuliarov môžu spustiť prostredníctvom hlasových pokynov a ovládať pohybom hlavy. Tennis, Balance, Clay Shooter, Matcher a Shape Splitter využívajú akcelerometer a gyroskopický senzor, no poslúžia iba ako drobná zábava.
Oproti tomu bude sli.do vysoko profesionálna záležistosť. Slovenský startup môžu už niekoľko mesiacov využívať organizátori konferencií a prednášok. Každá udalosť má vždy svoju vlastnú URL adresu, na ktorej účastníci vidia aktuálny program, online hlasujú vo vybraných anketách či pokladajú otázky prednášajúcim. Tie môžu ostatní návštevníci hodnotiť a posúvať v rebríčku vyššie.
Aplikáciu pre Google Glass by mohol nosiť napríklad moderátor panelovej diskusie. Na displeji pred sebou uvidí podľa hlasovania najzaujímavejšiu otázku, ktorú potom položí svojim hosťom. Sli.do vyhralo titul pre najlepší nový eventový tech-startup na Emerging Talent Awards 2013 alebo titul pre najlepší nástroj na FRESH 2014. Riešenia sli.do podľa autorov používa aj Google, SAP, Oracle alebo Telefonica v 25 krajinách po celom svete. U nás to bol napríklad TEDxNitra.
Diskusia k článku: