Orange: hospodárske výsledky za prvý polrok 2011

Mobilný operátor Orange dosiahol v prvom polroku 2011 celkové výnosy 368 miliónov eur. Za miernym medziročným poklesom výnosov o 1,8 % stojí podľa operátora predovšetkým pokračujúca regulácia v oblasti roamingu a terminačných poplatkov a všeobecný pokles cien na trhu telekomunikačných služieb. Objem dátovej prevádzky zákazníkov Orangeu zaznamenal rast a medziročne sa zvýšil o 55 %. Podiel dátových služieb na výnosoch z mobilných služieb predstavuje 20,5 %.

Prečítajte si: Orange: hospodárske výsledky za prvý polrok 2010 (29. 7. 2010)

Rástol aj objem hlasovej prevádzky v roamingu, keď zákazníci Orangeu v zahraničí komunikovali o 17 % viac než za rovnaké obdobie minulého roka. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) dosiahol ku koncu júna 19,1 €, čo bolo o 4 % menej než v rovnakom období predchádzajúceho roka. Pre porovnanie, priemerné ARPU O2 je aktuálne asi 12,4 €, na polročné hospodárske výsledky T-Mobilu čakáme, no rok 2010 hlavný konkurent Orangeu ukončil s priemerným ARPU 16 eur.

Prečítajte si: O2: hospodárske výsledky za prvý polrok 2011 (27. 7. 2011)

Zákaznícka báza medziročne mierne vzrástla o 0,3 %. Vývoj zákazníckej bázy ovplyvnil pokračujúci rast počtu zákazníkov s paušálmi, ktorý dosiahol 5 % a vykompenzoval trend klesajúceho počtu zákazníkov predplatených služieb. Index spokojnosti zákazníkov Orangeu medziročne narástol o 5 %, odliv fakturovaných zákazníkov dosiahol hodnoty okolo 8 %.

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

Začať diskusiu