Stadia: cloudové hranie hier od Googlu

Novinka má priniesť hry z veľkých platforiem na displeje mobilov, tabletov či iných zariadení s pripojením na internet. Ponúkne 4K rozlíšenie a plynulý chod titulov na úrovni 60 snímkov za sekundu. Ide o dvojnásobok oproti dnešným konzolám PS4 a Xbox One. Hry si dokonca zahráte aj priamo na YouTube.

Google predstavil novú Stadia. Jej názov vychádza zo slova štadión a orientuje sa na cloudové hranie hier.

Ponúkne vlastnú infraštruktúru, kde budú môcť vývojári navrhovať a dizajnovať hry, ktoré potom pobežia priamo na vzdialenom hardvéri Googlu. Obraz bude prenášaný v reálnom čase na vaše zariadenie pripojené na internet.

V praxi to znamená, že si budete môcť zahrať hry náročné na výkon z veľkých platforiem na staršom PC, notebooku, ale aj na displeji mobilu, tabletu, smart TV a podobne.

Cieľom Stadie je priniesť obsah v 4K rozlíšení, plný priestorový zvuk a obrazovú frekvenciu na úrovni 60 snímkov za sekundu. Dnešné herné konzoly PS4 a Xbox One sú z hľadiska snímkovej frekvencie vo väčšine titulov o polovicu pomalšie.

Google chce cloudové riešenie dokonca integrovať do YouTube, odkiaľ by sa dali hry priamo spúšťať. Doplní ho ovládačom Stadia controller. Má niekoľko tlačidiel pre rôzne funkcie, dvojicu analógových páčok, podporu hlasového asistenta a vstavaný mikrofón.

Platforma je stále vo fáze vývoja a Google zatiaľ nespresnil, ako chce vyriešiť problémy s latenciou. Ide o oneskorenie, ktoré vzniká medzi určitou akciou a reakciou. Je závislé na kvalite a rýchlosti internetového pripojenia. Celá služba by sa mala spustiť ešte tento rok. Výšku mesačného poplatku zatiaľ nepoznáme.

Zdroj: Google

Diskusia k článku:

Začať diskusiu