Orange v Q3 2018: nárast výnosov aj zákazníkov dátových služieb (hospodárske výsledky)

Orange zverejnil svoje výsledky hospodárenia za tretí tohtoročný kvartál, ktorý ukázal mierny medziročný nárast výnosov. Darilo sa najmä dátovým službám.

Výnosy Orangeu k 30. 9. 2018 dosiahli 412,6 mil. eur, čo predstavuje medziročný nárast 0,9 %. Viac než 23 % z výnosov z celkových mobilných služieb tvorili výnosy z mobilných dátových služieb, ktoré dosiahli hodnotu 70,3 mil. eur, o 200-tisíc viac než pred rokom.

Stále významnejšiu časť výnosov tvoria výnosy z fixných služieb. Na celkových výnosoch tvoria 5,6 % a medziročne sa zvýšili o viac než 16 % na 23,3 mil. eur.

Aj v treťom kvartáli 2018 zaznamenal Orange nárast mobilnej dátovej prevádzky. V porovnaní s rovnakým obdobím roku 2017 preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti o 15 % viac dát, pričom už 68 % dát z celkového objemu 17,4 mil. GB bolo prenesených v 4G sieti.

Tá je aktuálne dostupná pre 92 % populácie Slovenska v 140 mestách a 1 637 obciach. Orange popri rozširovaní 4G siete intenzívne buduje aj svoju optickú sieť, ktorá je dostupná už vo viac než 426-tisíc domácnostiach v 44 mestách a obciach na Slovensku.

Počet komerčných operácií sa medziročne zvýšil o 1 % na 438-tisíc a vyše 44-tisíc zákazníkov sa rozhodlo preniesť si svoje číslo od konkurencie do Orangeu. Medziročne je to takmer o 12 % viac.

Ku koncu tretieho štvrťroka evidoval Orange 2,797 mil. aktívnych zákazníkov mobilných služieb (o 53-tisíc menej) a 198-tisíc zákazníkov fixných služieb (o 7-tisíc viac), vrátane 70-tisíc zákazníkov digitálnej TV.

Počet zákazníkov mobilných dátových služieb sa zvýšil na 1,40 milióna a počet zákazníkov pevného internetu, či už prostredníctvom FTTH, DSL alebo 4G siete narástol o 6 % na 182-tisíc. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) dosiahol v treťom štvrťroku 2018 12,0 eur, pred rokom to bolo 12,1 eur.

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

Začať diskusiu