Instagram prezrádza, ako pracuje algoritmus zoraďovania príspevkov

Zmena zoradenia zobrazovaných príspevkov prišla pred dvoma rokmi. Nie sú radené chronologicky, ale na základe niekoľkých hlavných kritérií, ktoré dopĺňajú aj ďalšie faktory.

Instagram je sociálna sieť založená na pridávaní fotografií, ktoré môžete prehliadať pomocou hashtagov, teda kľúčových slov. Nájdete tam aj náš účet Fony.sk, kde zverejňujeme rôzne zaujímavosti, pikošky a postrehy nielen z mobilného sveta.

Na hlavnej obrazovke vidíte príspevky od používateľov, ktorých sledujete. Ich zoradenie fungovalo kedysi chronologicky, čo mnohým vyhovovalo. Najnovšie príspevky ste videli hore a staršie postupne nižšie.

V roku 2016 prišla zmena a o zobrazenie sa stará algoritmus. Instagram jeho zavedením argumentuje, že bežný používateľ predtým prehliadol až 70 % príspevkov. Nie každý sa však s novým systémom stotožnil. Utrpeli najmä stránky či influenceri, ktorí pri svojich príspevkoch potom evidovali menej zobrazení a lajkov.

zdroj: obr: https://techcrunch.com/

Algoritmus zobrazenia sa riadi niekoľkými hlavnými kritériami. Prvým z nich je záujem, ktorý sa vyhodnocuje na základe predchádzajúceho správania používateľa. Ak teda často lajkujete napríklad fotky prírody, Instagram ich pre vás bude uprednostňovať. Nie však náhodne, pretože ďalším kritériom je aktuálnosť. Nedávno uverejnený príspevok sa umiestni vyššie než starší.

zdroj: obr: https://techcrunch.com/

Posledným z hlavných faktorov rozhodovania je vzťah. Kladie dôraz na to, ako blízka je pre sledujúceho osoba, ktorá uverejnila príspevok. Pozoruje, či ste už autorovi príspevku niekedy niečo komentovali, prípadne ho označili na svojej fotke. Príspevky od niekoho, ku komu máte bližší vzťah, sa zobrazujú vyššie. Okrem toho existujú ešte ďalšie tri kritériá. Dôležitá je frekvencia. Vyjadruje počet používateľov, ktorí navštívili Instagram. Chce, aby ste po jeho otvorení ihneď videli najdôležitejšie príspevky od vašej poslednej návštevy.

Dôraz je kladený aj na počet sledovaných účtov. Čím viac ľudí sledujete, tým zriedkavejšie uvidíte na svojej domácej obrazovke príspevky od konkrétnej osoby. Vzhľadom na ich počet sa môže stať, že príspevky od jedného používateľa uvidíte častejšie než od iného. Sleduje sa aj používanie aplikácie. Čím viac času na Instagrame strávite, tým viac starších príspevkov uvidíte.

Aj napriek tomu, že systém nevyhovuje každému, spoločnosť uvádza, že sa k starému zoraďovaniu zatiaľ neplánuje vrátiť a tiež nepenalizuje používateľov, ktorí pri svojich príspevkoch s cieľom zviditeľniť sa používajú príliš veľa hashtagov.

Zdroj: techcrunch.com

Diskusia k článku:

Začať diskusiu