O2 v Q1 2018: vyššie výnosy a 1,94 mil. zákazníkov (hospodárske výsledky)

Operátor zverejnil výsledky hospodárenia za prvé tri mesiace tohto roka. Pochváliť sa môže medziročným nárastom počtu zákazníkov a vyššími výnosmi. Výrazne rástli najmä z dátovej prevádzky.

Výnosy za prvý kvartál 2018 medziročne stúpli o 8,4 % na vyše 69 mil. eur. Výrazne rástli najmä výnosy z dátovej prevádzky, a to o takmer 13 %. Zisk pred úrokmi a zdanením (EBITDA) medziročne stúpol o približne 16 % na necelých 25 mil. eur.

Počet zákazníkov sa oproti porovnateľnému obdobiu vlaňajška zvýšil o 2,8 % na 1,944 mil. Najvýraznejšie rástol počet zákazníkov platiacich na základe faktúry, ktorých podiel na celkovej zákazníckej báze vzrástol na takmer 60 %.

Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) dosiahol v prvom štvrťroku 2018 u zákazníkov platiacich na základe faktúry 12,9 eur a u zákazníkov s predplatenou kartou 4,7 eur. Priemerné mesačné ARPU tak vychádza na 9,604 eur, čo je oproti Q1 2017 mierny nárast. Oproti poslednému údaju z konca minulého roka, kedy bolo ARPU vo výške 9,866 eur, ide o 26-centový pokles.

V prvom kvartáli O2 opäť zvýšilo dostupnosť 4G signálu a k 16. marcu 2018 pokrývalo vlastnou 4G sieťou už 93,56 % obyvateľov Slovenska. Od septembra minulého roka, kedy O2 ohlásilo 90,6 % pokrytie, pribudol LTE signál do ďalších vyše 300 lokalít.

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

Začať diskusiu