Lenovo predalo za celý rok 76 miliónov smartfónov

Lenovo oznámilo výsledky hospodárenia za štvrtý fiškálny štvrťrok 2014, ktorý sa skončil 31. marca 2015, t.j. podľa nášho kalendára prvý kvartál, a za celý rok 2014/2015. Pochválilo sa výbornými číslami. Nárast zaznamenali všetky dôležité segmenty.

Lenovo včera oznámilo svoje hospodárske výsledky za štvrtý fiškálny štvrťrok, aj za celý rok ukončený k 31. marcu 2015.

V sezónne pomalom štvrťroku s výraznými menovými dopadmi dosiahol obrat výšku 11,3 miliardy USD, teda medziročne viac o 21 %. Ak by sa nezohľadnil kurzový dopad, miera rastu by bola 28 %. Prevádzkový výkon spoločnosti Lenovo priniesol štvrťročný čistý príjem prekonávajúci očakávania vo výške 100 miliónov USD, dokonca aj po odrátaní nepeňažných účtovných poplatkov súvisiacich s M&A vo výške 94 miliónov USD.

Investície do M&A a silný organický rast vytvorili pre Lenovo viac diverzifikovaný biznis vďaka smartfónom , tabletom, serverom a ďalším službám , čo v tomto štvrťroku vygenerovalo 37 % obratu na rozdiel od 17 % v predchádzajúcom roku. Lenovo v tomto roku naďalej pokračovalo vo vynikajúcom výkone v segmente PC s rekordným počtom 60 miliónov dodávok a tiež v silnej ziskovosti, pričom si zároveň udržiava prvé miesto na trhu a to už ôsmy štvrťrok v poradí.

Hrubý zisk spoločnosti za štvrtý fiškálny štvrťrok vzrástol na 1,8 miliardy USD, čo predstavuje nárast vo výške 43 %. Hrubá marža bola 15,7 percenta. Prevádzkový zisk vo štvrtom fiškálnom štvrťroku dosiahol 127 miliónov USD a zisk pred zdanením bol vo výške 104 miliónov USD.

Za celý rok Lenovo zaznamenalo rekordný obrat vo výške 46,3 miliárd USD, čo je medziročne nárast o 20 %. Za rovnaké obdobie príjem pred zdanením a pred započítaním účtovných položiek súvisiacich s M&A vo výške 168 miliónov USD, bol vo výške 1,14 miliardy USD, čo je medziročný nárast o 12 %. Podobne aj čistý príjem pred zdanením a pred započítaním účtovných položiek súvisiacich s M&A dosiahol 997 miliónov USD, teda medziročne vzrástol o 22 %. Hrubý zisk za celý rok dosiahol 6,7 miliardy USD, čo predstavuje medziročný nárast o 32 %. Hrubá marža bola 14,4 %, pričom prevádzkový zisk za celý fiškálny rok dosiahol 1,1 miliardy USD, čo je medziročný nárast o 5 %.

V mobilnej zložke - Mobile Business Group alebo MBG, zahŕňajúcej produkty pochádzajúce z investície Motorola, Android tablety a smart TV, Lenovo zaznamenalo kvartálny predaj v hodnote 2,8 miliardy USD. V segmente smartfónov si Lenovo udržalo pozíciu svetovej trojky s hodnotou 18,7 miliónov USD v Q4 a rekordným objemom dodávok vo výške 76 miliónov za celý rok 2014/15. V segmente tabletov Lenovo predbehlo trh a pokračovalo v raste s celkovým počtom 12 miliónov dodaných kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 26 % a trhový podiel 5,1 %.

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

Začať diskusiu