Orange: rok 2014 bol návratom k rastu zákazníckej bázy

Na novinárskom stretnutí s generálnym riaditeľom Orangeu sme sa dozvedeli, ako sa darilo operátorovi vlani a čomu sa chce venovať v tomto roku. Potešil o 18 % nižší počet prenesených čísel ku konkurencii a rastúca spokojnosť zákazníkov. Rástli aj výnosy z dátových služieb.

Uplynulý ro 2014 označil generálny riaditeľ Orangeu Pavol Lančarič za ďalší rok stagnácie telekomunikačného trhu. No nie poklesu klientov alebo záujmu o služby, ale ani výrazného nárastu. Postupný pokles výnosov trvá už asi päť alebo šesť rokov a nikto sa neodváži odhadnúť, kedy sa zastaví.

Napriek zvyšujúcemu sa počtu účastníkov na telekomunikačnom trhu o 2,3 % od roku 2012, výnosy stále klesajú, za posledné tri roky o 6,4 %. Za šesť rokov je to pokles dokonca o jednu tretinu.

Po kliknutí sa obrázok zobrazí vo vyššom rozlíšení. Šípkami na klávesnici potom môžete ľahko preskočiť na ďalší.

Vrásky na čele robí Orangeu aj pokračujúci pokles cien v dôsledku regulácie a konkurencie. Karty môže zamiešať aj príchod štvrtého operátora Swan, no ten má zatiaľ problémy so získaním partnera pre poskytnutie národného roamingu. Svoj podiel na nižších výnosoch majú aj investície do budovania 4G siete. Rozširovanie pokrytia je pre Orange stále prioritou. Nechce sa však zamerať iba na LTE, stále sa pracuje na vylepšení 3G i 2G siete.

Najrýchlejšie totiž rastie dátová prevádzka, cez 4G je realizovaných 10 % z celkovej z prevádzky. No ani zisky z dátových služieb nedokážu v plnej miere kompenzovať výpadok výnosov z hlasových služieb. Počet zákazníkov mobilného internetu medziročne vzrástol o 30 %, výnosy z mobilného internetu a internetu v mobile stúpli o 14 %. V roku 2014 predal Orange takmer 100-tisíc tabletov so službou, teda so SIM kartou.

Rok 2014 bol návratom rastu zákazníckej bázy, rastúcej spokojnosti zákazníkov a stabilizácie trhového podielu. Práve nárast počtu zákazníkov by mohol aspoň z časti kompenzovať operátorovi nižšie výnosy z dôvodu poklesu cien v dôsledku regulácie. Minulý rok bol aj v znamení rekordne nízkeho odlivu zákazníkov, čo určite každého operátora poteší. Rástol počet zákazníkov fixných služieb a tento trend by mohol pokračovať aj v nasledujúcom období.

Najspokojnejšími zákazníkmi Orangeu sú podľa zverejnených výsledkov prieskumu tí, čo využívajú službu Navzájom zadarmo. Potešilo, že za posledné tri roky klesli negatívne skúsenosti. Počet prenesených čísel ku konkurencii medziročne klesol o 18 %, naopak, svoje číslo si do Orangeu prenieslo o 13 % zákazníkov viac než v predchádzajúcom období.

A na čo sa chce operátor zamerať v roku 2015? Aj naďalej chce prinášať zaujímavé výhody pre vlastných zákazníkov, zameria sa na prepájanie mobilných a pevných služieb a nezabudne ani na zvyšovanie dostupnosti mobilných dátových služieb.

Zdroj: operátor

Diskusia k článku:

galaxi 17.04.2015 - 23:35

pockajte az skoncia bonusy a vyhodna sova5 ako orangeu zdrhnu ovecky

dasilva18.04.2015 - 00:24 Trvalý odkaz

Milé Fony.sk začína sa mi zdať, že ste len hlásnou trúbou slovenských operátorov. Posledné články len samá reklama. Dúfam, že aspoň platená. Alebo to tak má byť a ja som objavil zlaté teľa ? Je to brutál, čo tu do nás hustíte ( že Lančarič označil ďalši rok stagnácie trhu , ty kokos to je sila ). Zobuďte sa !!!

nerd19.04.2015 - 11:12 Trvalý odkaz

Galaxi tak ako liezli ovecky za "fer" ponukami s pocitom ze je to najlacnejsie, ak teraz lezu za sova5 ktory je zadarmo...
Preco sa tomu cudovat? :)

Lumiak62520.04.2015 - 00:43 Trvalý odkaz

Lančarič nech si nechá svoje grafy aj zverinec. Z Funfónu ušlo aj Fun rádio a Orange si účtoval prenos čísla do vlastnej siete. Ako bude Orange padať, tak sa bude pod starým Lančaričom triasť stólička. Easy Pecka je lepšia ako nejaká vyhúkaná Sova. Na dáta zase Swan za 5€ 100GB. V Orange zostanú, iba konzervy. :)

Peter Čapkovič20.04.2015 - 11:13 Trvalý odkaz

A keby radšej zaviedli bonus 150€ pre stálych a verných zákazníkov (a nie pre nových migrujucich) povedzme nad 5 či 10 rokov (prípadne to odstupnovať) pri predlžení viazanosti, tak by skončila migračná politika zákazníka a svojich by si prilákali a udržali zostať dlhšie... Takto nech sa nečuduju...

Celá diskusia 5 príspevkov