V pravidelnej správe O2 Analytics, ktorú pre O2 spracovala spoločnosť Ipsos, sa dozvedáme ďalšie zaujímavé štatistiky z prostredia zákazníkov mobilných operátorov.
Všeobecne platí, že účty za telefón si platia zákazníci mobilných služieb najčastejšie sami. Skôr než do iných sietí volajú do vlastnej, pričom podľa ich názoru priemerne prevolajú 100 minút a pošlú 33 textových správ a 2 obrazové. A za to všetko sú v ochotní zaplatiť v priemere 21 eur, čo je porovnateľné ako pred rokmi, len pri neporovnateľne vyššom využívaní mobilných služieb spolu s dátovými balíčkami.
Účty si platíme prevažne sami
Prevažne platí, že účty za telefón si platí každý sám. Deje sa tak až v 79 % prípadov. Až 11 % respondentov uviedlo, že s platením účtov im pomôže niekto iný, pričom v 6 % prípadov im uhradí celú výšku účtu. Samoplatcovia spomedzi malých podnikateľov predstavujú 3 % a príspevok od zamestnávateľa na účty za mobilné služby uviedlo 1 % respondentov.
Do vlastnej siete voláme mierne viac než do ostatných
Zákazníci mobilných služieb uvádzajú, že do vlastnej siete volajú v 63 % prípadoch všetkých volaní. V iných sieťach končí 37 % volaní. Každým rokom zákazníci čoraz viac pretelefonujú. Kým v roku 2009 podľa prieskumu prevolali zákazníci 75 minút, v roku 2011 to už bolo 80 minút (medián). Aktuálne volajú mesačne až 100 minút. Všeobecne platí, že z paušálu volajú zákazníci viac než z predplatených kariet. Kým z predplatených kariet priemerne prevolajú 70 minút mesačne, z paušálu to je až 120 minút.
Mesačne sme ochotní zaplatiť približne 20 eur
Účty zákazníkom rokmi nenarástli, na telefón podľa ich názoru minú približne rovnako ako pred rokmi. Aktuálne sú zákazníci za mobilné služby ochotní zaplatiť v priemere 21 eur, pričom využívajú viac mobilných služieb než v predchádzajúcich obdobiach (narástol priemerný počet prevolaných minút, aj priemerná dátová prevádzka vplyvom zvýšeného počtu zákazníkov využívajúcich internet v telefóne). V roku 2011 síce uviedli, že platili približne 19 eur, no v roku 2009 to bolo tiež 21 eur.
Zákazníci, ktorí využívajú posielanie textových a obrazových správ pošlú v priemere 33 SMS správ mesačne. Platí pritom, že z paušálov posielajú viac SMS (36) než v prípade predplatených kariet (24). Pri odosielaní obrazových správ ide len o 1,9 MMS mesačne, ktoré tiež častejšie posielajú ľudia s paušálom (2,3).
O2 Analytics: smartfóny kupujeme najradšej od operátorovU používateľov telefónov jednoznačne vyhrávajú smartfóny. Radšej kupujú nové, než z bazáru a väčšinou u mobilných operátorov. Rozhodujúcim faktorom je zrejme nižšia cena vďaka dotácii operátora. |
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku:
Lumiak625 24.11.2014 - 14:31
to je štatistika o2.? spočítajme/te(aj u ostatných), 100 minút(cca 60 do vlastnej) cca 30SMS+2MMS a nejaké dáta(ktorých objem neuvádzajú). dá sa to "všetko" vobec v tesnať do 21 Eur.? ;-) Ps. nie je to tak, že by skor chceli aby sa za toto platilo až 21 Eur.?
huje®24.11.2014 - 15:53 Trvalý odkaz
Odpoveďou by ti mohla byť táto veta z článku:
"V pravidelnej správe O2 Analytics, ktorú pre O2 spracovala spoločnosť Ipsos, sa dozvedáme ďalšie zaujímavé štatistiky z prostredia zákazníkov mobilných operátorov."
Bonyek@azet.sk24.11.2014 - 16:10 Trvalý odkaz
Áno, máš pravdu, čítal som to.
tak ale spočívať si to teda mozme, že na kolko by to u jednotlivých OP vyšlo.!? lebo ja za toto/tolko by som veru 21 Eur nedal...
Ps.
na o2 sa to teda nevzťahuje, len si tou spoločnosťou nechávaju vypracovať štatistiky iných operátorov.? :-[
huje®24.11.2014 - 16:15 Trvalý odkaz
Ta to ne štatistiky iných operátorov, to prieskum :-)
Ide o to, čo im kto narozpráva a z toho sa potom zrobia tote obrázky :-)
galaxi24.11.2014 - 16:22 Trvalý odkaz
o2 statistikam ako aj o2 sa da tazko verit. Uz pred par rokmi o2 vykrikovalo ze na tahu zlacnenia je konkurencia, ktoro ceny o2 uz niekolko krat podliezla cenou. O2 nic uz roky najdrahsi operator.
No a teraz zasa kricia vraj viac volame a vraj lacnejsie? Ved stale volame za 13 centov!!!