O2: vyššie výnosy a 1,608 milióna zákazníkov

O2 zverejnilo svoje hospodárske výsledky za prvý polrok 2014. Napriek vyššiemu prevádzkovému zisku a nárastu zákazníckej bázy však priemerný mesačný výnos na zákazníka klesol.

Za prvých šesť mesiacov tohto roka dosiahlo O2 výnosy vo výške 102,8 mil. € a zároveň zaknihovalo kladný prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou (OIBDA), ktorý oproti vlaňajšku vzrástol o 7 %.

K 30. júnu 2014 vzrástol medziročne počet aktívnych zákazníkov o 12,6 % na 1,608 miliónov. Od začiatku roka zaznamenalo O2 čistý nárast zákazníckej bázy o takmer 68,5-tisíc. Za týmto nárastom stál takmer 16 % medziročný nárast zákazníkov fakturovaných služieb na takmer 821-tisíc, zatiaľ čo počet zákazníkov predplatených služieb vzrástol medziročne o 9,5 % na 787-tisíc.

Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) predplatených služieb predstavoval za druhý štvrťrok 6,1 €, ARPU pri zákazníkoch platiacich na základe faktúry dosiahol 13,4 €, čo je v priemere 9,8 € na jedného zákazníka O2. Ide o medziročný pokles o 1,4 €. Pre porovnanie: Orange uvádza ARPU vo výške 15,8 eur, výsledky Telekomu zatiaľ nemáme.

Od 1. januára 2014 do 30. júna 2014 si zákazníci do siete O2 preniesli už takmer 42,3-tisíc telefónnych čísel.

Na základe prieskumu nezávislej agentúry Ipsos Tambor a spoločnosti O2 Slovakia dosiahlo O2 opäť najvyššiu úroveň spokojnosti zákazníkov spomedzi všetkých slovenských mobilných operátorov.

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

Martin Hrúzik 01.08.2014 - 12:58

Ten graf teda nema chybu ... moj profesor na vyske by ho bez milosti roztrhaj a mal by som po zapocte.

Tulipán01.08.2014 - 13:32 Trvalý odkaz

graf je v poriadku, dodalo ho O2 tak musí byť v poriadku... mne v hlave vŕta už dlhšiu dobu jedna vec, mám taký pocit, že v týchto číslach O2 uvádza tesco sim ako vlastné, možno by mohli v redakcii zistiť či O2 v týchto štatistikách počtu aktívnych simiek započítava aj tesco simky

huje®01.08.2014 - 13:43 Trvalý odkaz

Tak, ako Orange do celkového počtu aktívnych SIM od začiatku započítaval aj FunFón, tak aj O2 do celkového počtu aktívnych SIM započítava aj Tesco mobile. Čo ti na tom môže vŕtať v hlave ?

Tulipán01.08.2014 - 13:49 Trvalý odkaz

huje ako je to viacmenej jedno, len potom reklama "je nás už 1 500 000" je zavádzajúca, lebo potom to je že O2 je 1 400 000 a tesco 100 000 a keďže tak ako pri funfón/orange tesco/O2 sa "akože" jedná o iné siete (iné podmienky) tak sa mi nezdá najsprávnejšie udávať počet zákazníkov aj "cudzej" firmy

huje®01.08.2014 - 13:54 Trvalý odkaz

Brand reselleri neuvádzajú svoje štatistické údaje samostatne. Teda ak nepočítam chvíle, kedy sa chcú pochváliť nejakou významnou métou. Ja by som dokonca FunFón nenazval ani brand resellerom pretože je to čistokrvný Orange a ide len o iný druh karty Prima ktorá sa tvári ako iná sieť či iný operátor aj keď to tak rozhodne nie je. SIM prepredajcov fungujú v sieti poskytovateľov a preto sa objavujú v ich štatistikách ako aktívne SIM karty v ich sieti. Je to teda presne tak, ako to bolo v prípade vášho dnes už neexistujúceho Metro fónu ;-)

Edit: Napríklad z O2 SIM do Tesco mobile voláš tak, ako na ktorékoľvek iné O2 číslo. Teda napríklad aj po prvej minúte hovoru zadarmo. Nie ako v prípade OR -> FF aj napriek vyššie uvedeným faktom o tom kto za FF stojí ;-)

Celá diskusia 18 príspevkov