HTC: marketingu pomôže bývalý zamestnanec Samsungu

Taiwanský výrobca popri stiahnutí sa šéfa dizajnu svoju personálnu základňu aj posiľňuje. Marketingovému oddeleniu pomôže Paul Golden, ktorý sa môže hrdiť zodpovednosťou za úspech modelov Samsung Galaxy. V HTC bude minimálne tri mesiace.

Cez víkend sme informovali o postupnom stiahnutí sa Scotta Croyla z postu šéfa dizajnu v HTC. Zďaleka sa však nejedná o jedinú zmenu personálneho obsadenia v taiwanskej spoločnosti. Opačným smerom, teda do služieb výrobcu aktuálnej vlajkovej lode HTC One (M8) prichádza Paul Golden.

Ten bude pracovať ako konzultant šéfky Cher Wangovej. Zaujímavejšie je však to, že Golden v minulosti (v rokoch 2008 až 2012) pracoval ako výkonný riaditeľ pre marketing a reklamu priamo v najväčšej konkurencii - v Samsungu. Tam zodpovedal za propagovanie celého radu modelov Galaxy v USA, ktorý počas štyroch rokov prispel k zdvojnásobeniu predajov. Jeho kontrakt potrvá minimálne tri mesiace, pričom nie je jasné, či následne v HTC ostane alebo nie.

ikona

Recenzia: HTC One (M8) - väčší, lepší a opäť ešte hlasnejšíSolídny nástupca minuloročného HTC One je v mnohých smeroch lepší, no majiteľa predchodcu nemusí veľmi zaujímať. Menšiu pamäť kompenzuje podpora microSD.

Dá sa teda predpokladať, že výrobca v najbližších dňoch alebo týždňoch spustí masívnu kampaň s cielom podporiť predaje nového modelu One. Ich smartfóny sú totiž vo väčšine prípadov prijímané pozitívne, no spoločnosti sa často vytýka práve nezvládnutá a nedôrazná propagácia v porovnaní s Applom alebo práve Samsungom. Na lepšiu komunikáciu so zákazníkmi už v minulosti niekoľkokrát vyzvala aj priamo Wangová.

Samsung sa v rokoch 2008 až 2012 pri Samsungu Galaxy S II alebo Galaxy Note nebál ani agresívnej porovnávacej kampane.

HTC zas naposledy stavilo na známe tváre hercov Garyho Oldmana alebo Roberta Downeyho Jr. (známeho z filmov Iron Man alebo Sherlock Holmes). "Marketing" však rozhodne nekončí len pri televíznych spotoch a klipoch na YouTube. Pre dobrý predaj je dôležitá aj komunikácia s odberateľmi, čo najkratší úsek medzi predstavením a štartom oficiálnej distribúcie alebo množstvo oficiálneho príslušenstva.

Zdroj: Bloomberg, LinkedIn

Diskusia k článku:

ondrakomous 28.04.2014 - 14:09

Paul golden, preklad pavel zlato

jarpo28.04.2014 - 20:24 Trvalý odkaz

Vďaka Ondro, ,,dôležitá" informácia...

No kiež by im to pomohlo, ale asi by mali najskôr zmeniť cenovú politiku, najmä v strednej a nižšej triede mobilov.

nerd28.04.2014 - 20:34 Trvalý odkaz

Ondro keď už tak "Paľo Zlatý"

Nightmare29.04.2014 - 00:30 Trvalý odkaz

Teraz neviem ci sa smiat alebo plakat...to skor skocili do horsieho lebo dizajn HTC a este Samsungov je na jedno kopyto

ondrakomous29.04.2014 - 09:32 Trvalý odkaz

Htc se asi trosku boji, ze jejich letosni vlajkova lod bude desnej propadak a boji se celkem opravnene. 4mpx fotak v roce 2014 dobrej vtip.co sem dal pochopil, tak z htc naopak zdrhnul nejlepsi dizajner, takze v samsungu pomalu otviraji sampusy.

Celá diskusia 5 príspevkov