Nárast zaznamenal Orange vo všetkých skupinách mobilných dátových služieb – internetu v mobile, aj mobilného internetu do počítačov, notebookov a tabletov. Na tomto náraste sa, podľa zverejnenej správy, významným spôsobom podieľal pokračujúci záujem Slovákov o internetové pripojenie cez tablety a smartfóny.
Takmer tri štvrtiny predaných telefónov tvorili v minulom roku smartfóny. Rok 2013 sa stal prelomovým aj z hľadiska predajnosti tabletov na slovenskom trhu. Tablet v Orangei si vlani kúpilo vyše 50-tisíc zákazníkov. Najobľúbenejším modelom sa stal tablet Prestigio MultiPab 2 Ultra Duo, ktorý tvoril viac než polovicu všetkých predaných tabletov.
V segmente mobilných hlasových služieb dominovali v Orangei Ideálne paušály, ktoré ku koncu roka 2013 tvorili 82 % predajov všetkých mobilných hlasových služieb. Využívalo ich spolu už takmer 20 % zákazníkov, čo v absolútnom vyjadrení predstavuje 337-tisíc. Ideálne paušály zvýšili záujem zákazníkov o kategórie drahších paušálov z radov Panter a Panter Pro, pre ktoré sa rozhodla až tretina zákazníkov.
Orange: hospodárske výsledky za rok 2012 (20. 2. 2013)Viac než štvrtina zákazníkov fakturovaných mobilných hlasových služieb využíva program WOW a takmer štvrtinu celkových výnosov z mobilných služieb tvoria dátové služby. |
Celkové finančné výsledky Orangeu sa vyvíjali v súlade s očakávaniami. “Napriek pokračujúcemu poklesu výnosov o 8 % na 622 miliónov eur sa nám vďaka opatreniam zvyšujúcim efektivitu podarilo udržať mieru ziskovosti meranú maržou hrubého prevádzkového zisku EBITDA nad 40 %,” konštatuje generálny riaditeľ Pavol Lančarič.
V rámci výnosov z mobilných služieb boli tradične najrýchlejšie rastúcou zložkou výnosy z mobilných nehlasových služieb. Na celkových výnosoch z mobilných služieb tvorili takmer 28 %. Stále významnejšiu časť tvoria výnosy z fixných služieb, ktoré medziročne vzrástli o 27 % a predstavujú už takmer 3 % z celkových výnosov z poskytovaných služieb.
Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) v mobilnej sieti predstavoval 15,8 €, ide o medziročný pokles o 1,62 €. Pre porovnanie: priemerný mesačný výnos na zákazníka Telekomu predstavoval v minulom roku 12,9 €, u O2 bolo priemerné ARPU 10,82 €.
Celkový objem investícií Orangeu v uplynulom roku dosiahol hodnotu 71,2 mil. Eur. Viac než 4/5 celkového objemu investícií smerovali do rozširovania a skvalitnenia siete. Ku koncu roku pokrýval Orange svojou 3G sieťou už 85 % populácie.
O2: počet zákazníkov medziročne narástol o 185-tisícO2 má za sebou ďalší úspešný rok. Rástli výnosy i počet zákazníkov. K 31. decembru 2013 vzrástla zákaznícka báza o 13,7 % na viac než 1,539 miliónov. |
Priemerný zákazník platí Telekomu 12,9 € mesačne, z toho 4 eurá za nehlasové službyTelekom dnes (6. 3. 2014) zverejnil výsledky svojho hospodárenia za rok 2013. Výnosy sú stabilné, počet zákazníkov sa znížil o 2,1 %, výraznejšie kleslo ARPU. Darilo sa v predaji mobilných dát a segmente digitálnej televízie. |
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku:
Peter Čapkovič 07.03.2014 - 14:31
Napriek pokračujúcemu poklesu výnosov o 8 % na 622 miliónov eur sa nám vďaka opatreniam zvyšujúcim efektivitu podarilo udržať mieru ziskovosti Toto v preklade v podstate znamená, že za menej učtujeme viac...
Bonyek@azet.sk08.03.2014 - 10:25 Trvalý odkaz
alebo za viac účtujeme cca rovnako... ;-)
Me_Gusta08.03.2014 - 12:16 Trvalý odkaz
jedna otázočka, síce trochu mimo témy ale ...
vždy pri vyúčtovaní platím viac. Na ich stránke to je "mimo predplatené" tuším ... zakaždým tam je aspoň 5€ naviac. Samozrejme žiaden limit neprekročím. Toto ma hnevá najviac. V Telekome mám platiť 26,99€ a vždy mi príde tá istá suma nič viac, nič menej. Prečo?
Lenka Ivančíková08.03.2014 - 13:00 Trvalý odkaz
vo fakture predsa musis mat uvedene, za co to je.
Me_Gusta08.03.2014 - 13:43 Trvalý odkaz
minule tam bolo za prevolané minúty, ALE mal som minutých asi 30 minút zo 100. Presne toto mi robilo aj na starom čísle a známemu tiež.
Ešteže čoskoro mi končí zmluva. V Telekome to je podľa mňa oveľa lepšie a hlavne spoľahlivé.