Sponsored Web Pass (ako nadstavba služby Opera Web Pass) umožňuje mobilným operátorom ponúknuť spotrebiteľom prístup k obsahu internetových stránok na uvedený čas, napríklad jeden deň mobilného internetu alebo jednu hodinu na Facebooku, úplne bezplatne.
Jediné, čo budú musieť ľudia strpieť, je pozretie krátkej reklamy sponzora. Potom môžu pokračovať na vybraný obsah. Je to podobné, ako nútené sledovanie televíznej reklamy pred videom na YouTube.
Po uplynutí určenej doby môžu používatelia, po zhliadnutí ďalšej reklamy, opäť pokračovať v bezplatnom prezeraní alebo si budú môcť zakúpiť rôzne cenovo zvýhodnené permanentky.

Riešením je tiež ponúknutie zliav k dátovým balíkom, ak budete ochotní trpieť občasné zobrazenie reklamy pred načítaním cestovného poriadku či prečítaním recenzie.

Opera Software tak umožní prevádzkovateľom mobilných sietí zvýšiť výnosy z dátových služieb tým, že zapoja do projektu svojich inzerentov. Sponzori tak budú môcť jednoducho osloviť aj státisíce používateľov. Čo im, samozrejme, môže priniesť nový profit. Získajú tak všetci: prevádzkovateľ, inzerent i zákazník.
Otázkou ostáva, či už tej reklamy nie je všade trochu priveľa. A bude len horšie...









Diskusia k článku: