Najviac prenesených čísel bolo do siete O2

Podľa schváleného opatrenia Telekomunikačného úradu SR sa od začiatku apríla 2012 skracuje prenos čísla k inému operátorovi na štyri pracovné dni a možnosť stornovania procesu prenosu na dva dni.

Koncom minulého roka sme vás informovali o novom všeobecne záväznom predpise, ktorý sa týka prenosu čísla.

Nové pravidlá prenositeľnosti čísla (20. 12. 2011)

Trošku teórie

Podľa nového predpisu mobilný operátor, ku ktorému chce žiadateľ preniesť svoje číslo, aktivuje prenesené číslo vo svojej sieti najneskôr najbližší pracovný deň po nadobudnutí účinnosti zmluvy o prenose čísla.

Proces prenosu čísla sa začína na základe žiadosti a uzavretia zmluvy o prenose čísla. Zmluva o prenose čísla nadobúda účinnosť tretí pracovný deň odo dňa jej uzatvorenia, ak žiadateľ od zmluvy o prenose čísla neodstúpil. Mobilné číslo sa aktivuje najneskôr štvrtý pracovný deň od doručenia žiadosti budúcemu operátorovi.

A teraz prax

Zaujímavo vyznievajú štatistiky jednotlivých operátorov o počte prenesených čísel od konkurencie. Od spustenia služby v roku 2008 si zákazníci prenášali svoje čísla hlavne do siete O2.

Počet prenesených čísel do Telekomu od začiatku poskytovania služby automatickej prenositeľnosti do konca Q4 2011 bol spolu 26 807. Z Orange prišlo 23 225 čísel, z O2 3 582.

Orange privítal spolu 32 456 prenesených čísel. Z Telekomu do Orangeu bolo prenesených 23 969 čísel a z O2 do Orange presne 8 487 účastníkov.

Najpodrobnejšie informácie sme dostali od operátora O2. Od štartu automatickej prenositeľnosti do 31. 12. 2011 si do O2 prenieslo svoje číslo spolu 387 408 zákazníkov.

Prvý rok to bolo 13 684 čísel (Orange: 8 046, Telekom: 5 638), druhý 90 050 (Orange: 45 689, Telekom: 44 361), v roku 2010 sa počet zvýšil na 141 704 (Orange: 78 554, Telekom: 63 150) a minulý rok to bolo veľmi podobné číslo 141 970 (Orange: 77 796, Telekom: 64 174).

Zo zistených informácií vyplýva, že možnosť preniesť si svoje číslo k inému operátorovi využilo veľké množstvo zákazníkov. Spolu migrovalo viac než 446-tisíc čísel!

Aké sú vaše skúsenosti s prenosom čísla? Splnil nový operátor vaše očakávania a aký bol dôvod jeho zmeny? Budeme radi, keď sa vyjadríte v diskusii pod článkom.

Zdroj: údaje operátorov

Diskusia k článku:

huje® 03.04.2012 - 20:10

Dôvodom zmeny z OR na O2 bolo pokrytie - 2G sieť mizerná kvalita, prerušované hovory, 3G sieť absentuje v zastavanom území, predsa nepôjdem na pole (či na iné otvorené priestranstvo) aby som mal pokrytie 3G sieťou. Podľa operátora je obec pokrytá - to tá ich metodika - ak má totiž 50% obyvateľov indoor signál, obec je pokrytá. Prenos prebehol v rámci zákonom stanovených lehôt, nový operátor O2 splnil moje očakávania. S cenami a aj službami som celkovo spokojný. P.S.: Pre rýpalov - na dátovo náročné prenosy využívam pevné pripojenie, na ktoré sa nechytá žiadny poskytovateľ mobilného netu vďaka FUP a spomaleniu na 64 kbit/s čo je jednak drahé a dvak nepoužiteľné po vyčerpaní objemu z balíka :-) Nemienim sa ani vrátiť na DSL od Orange, ktorý začali poskytovať na infraštruktúre Telekomu.

Manobb03.04.2012 - 20:59 Trvalý odkaz

V roku 2006 v decembri som nakúpil pre celú rodinu O2 Jednotky a bol som plný očakávania, čo na Slovensku prinesie O2. Očakával som, že postupne premigrujeme do O2 všetci z rodiny. Po plynulom vypršaní viazaností na jednotlivých SIM od TM a OR som sa (dnes už viem, že naivne) domnieval, že operátor umožní po prenose čísla od konkurencie k O2 aj prenos profilu O2 Jednotky z pôvodnej O2 SIM na prenesenú O2 SIM. Márne som čakal, žiadal, vypisoval, diskutoval a zdôvodňoval naliehavosť .... Niekoľko rokov to zostalo bez povšimnutia zo strany operátora, i keď boli zistené individuálne prístupy, kde to išlo.

Až po cca 2,5 roku operátor cvične umožnil (trvalo to cca iba 2 mesiace) takúto migráciu klienta aj s prenosom profilu O2 Jednotiek a potom to zrušil. Smiešne !, i keď z diskusií sú známe prípady, kedy opäť v individuálnych vzťahoch to údajne išlo. Dodnes nechápem tento prístup operátora. Ale OK, ryža je ryža a platiť 6,67 c/min. a 13c je predsa rozdiel ...

No nič. Počas akcie s bonusom 50 Eur som to predsa len riskol a preniesol som cvične aspoň 2 čísla už len kvôli tomu, že operátor dával prísľuby, že 3G už čoskoro a pod. 10 mesiacov prešlo a 3G ? Nebolo ...
Karty som jednoducho zrušil a namiesto nich boli dočasne používané nulové paušály u TM a OR, neskôr Funfón a teraz EASY Free.

P.S.: Prenos čísla do O2 prebehol OK (na 5-ty pracovný deň), ale to je asi jedna z mála vecí, ktorá fungovala tak ako má. Tých negatívnych zážitkov bolo mnoho a to je dôvod, prečo dnes o O2 uvažujem len ako o skutočne poslednej možnosti, ak by sa už inak nedalo ....

Ten stav, zdá sa, však ešte dlhú dobu nenastane.
Dôvera sa nedá kúpiť, dá sa len veľmi ťažko získať - vybudovať, ale veľmi rýchlo stratiť. O2 sa to podarilo, i keď som sa dlho-predlho snažil odolávať a fandiť. Žiaľ, dnes už viem, že úplne zbytočne a bola to len strata času (niekoľkých rokov) strávených v diskusiách o O2.

PRAJEM O2, ABY S NIMI ZÁKAZNÍCI ZAOBCHÁDZALI PODOBNE, AKO ONI ZAOBCHÁDZAJÚ S NIMI.
(posledný výsmech = "férová" doba platnosti kreditu + spôsob vracania kreditu nad 50 Eur)

galaxi03.04.2012 - 22:10 Trvalý odkaz

Na udržanie si čísla je prenos výborný. Dúfam, že trend skracovania času čo sa týka ako tak prenosu bude napredovať a dočkáme sa jednodňovej záležitosti. Len na margo je zlé z pohľadu účastníkov meniť často kontakty a strácať tak aj kontakty iných účastníkov a to platí aj zo strany poskytovateľa.

Z prenosov mám dobré skúsenosti. Prenášal som číslo z O2 na FF a z FF na Easy Free. Trend mať viac výhod je dve simky čo momentálne mne sa vypláca je FF a Easy Free. Postupne budem migrovať tam kde budú lepšie služby. Na jednej simke sa nedá skrátka mať také výhody ako je výhoda prieniku dvoch simkariet.

huje®03.04.2012 - 22:15 Trvalý odkaz

Milý Ma...., chceš na karte sušiť bezúročne kredit (úschovňa pred manželkou ? ) , alebo chceš využívať služby? Je jedno, u ktorého operátora a nič na tom nezmení ani platnosť kreditu, ktorá je všeobecne u každého poskytovateľa definovaná v príslušných dokumentoch.
Ako obvykle ti uniká podobné správanie napríklad u Orange, kde ti vrátia maximálne 66,00 €. Tiež nikto nepočíta s úschovňou peňazí :-)
Všetky tvoje tvrdenia o poslednej možnosti (však Ty vieš) vyznievajú pomerne farizejsky - minimálne s prihliadnutím na fakt, že si stále aktívny na nenaávidenom fóre nenávideného operátora.
Ako sa správa zákazník (Ty), keď nie si schopný 3 mesiace nahlásiť tak podstatný údaj akým je zmena právnej formy svojmu poskytovateľovi služieb, najmä ak ide o služby faktúrované ? Korektne ?
Nie každý dokáže vydierať odchodom svojho poskytovateľa služieb - ak mi nedáte DN za euro - odídem. Ty si ale výnimka, Ty si to dokázal - výsledok už poznáš...
Každý sme strojcom vlastného šťastia.
Každý máme možnosť vybrať si to, čo nám vyhovuje.
Nie každý sa s tým však stotožní :-P Ale taký je život. Čím skôr na to konečne prídeš, tým skôr nájdeš pokoj, ktorý Ti z celého srdca želám. Naďalej snívaj svoj sen o Občianskom združení, ktoré by praktikami, s ktorými sa ja osobne nedokážem stotožniť vydieralo poskytovateľov, pričom by členovia (nájomci SIM kariet) neboli ich vlastníkmi a mali by svoje peniaze bezúročne uložené na konte Občianskeho združenia pre prípad neplatenia za služby. Môj názor na tento Tvoj nezmysel už asi nemusím ďalej rozvádzať.
Ospravedlňujem sa, ale túto sondu som si nemohol nechať ujsť.

galaxi03.04.2012 - 22:51 Trvalý odkaz

Ináč hujerko špecialista na hodnotenie signálu a pokritia signálom oblastí. Neviem kde si nabral tie nezmysli ohľadom pokritia, keď tvrdíš, že O2 má lepší signál aj pokritie 2G, 3G ako Orange. Vypisuješ tu, že to je tvoj dôvod prečo si u O2. Zaujímavé je, že O2 ešte stále sa sama nepokrila a využíva na dokritie signálu Telekom bez ktorého je stratená.

Celá diskusia 13 príspevkov