Rok 2011 bol zároveň pätnástym rokom pôsobenia Orange na slovenskom trhu.
Prečítajte si: Orange: 15 rokov na slovenskom trhu (16. 1. 2012)
V minulom roku zaznamenal operátor nárast celkového počtu zákazníkov o 2,3 %, pričom vývoj zákazníckej bázy bol v súlade s očakávaniami a vývojom trhu. Počet zákazníkov účastníckych programov dosiahol už 74 % (2 172 384 zákazníkov), čo je oproti roku 2010 nárast o 1,6 %. Predplatené služby využíva 762 951 zákazníkov.
Medzi kľúčové iniciatívy roka 2011 podľa Orange patrí možnosť získať telefón v spätnej dotácii. Služba, ktorá bola spustená koncom apríla 2011 zaznamenala nečakaný úspech. Benefit Mobil bez záväzku využilo až 130-tisíc zákazníkov. Viac než polovica z nich zároveň podpísalo novú zmluvu na využívanie služieb s viazanosťou. Orange plánuje v budúcnosti tento benefit ešte viac zatraktívniť alebo rozšíriť. Podrobnejšie informácie zatiaľ neposkytol.
Prečítajte si: Orange: druhá jarná mobilizácia - mobil za euro aj bez viazanosti (28. 4. 2011)
Medzi ďalšie úspechy operátor zaradil predaj tabletov a smartfónov, ktoré používa viac než tretina zákazníkov. Orange spolu predal cez 12 000 kusov tabletov, z toho 7 000 zákazníkov využilo ponuku dvojičiek - tablet a telefón a 5 200 zákazníkov si kúpilo tablet za euro. Operátor má záujem predávať aj tablety firmy Apple, či už starší typ iPad 2 alebo nový iPad, no ako sa vyjadril na stretnutí s novinármi, politika Apple to zatiaľ nedovoľuje.
Spokojnosť panuje aj s predplatenou službou FunFón, ktorá má takmer 100-tisíc zákazníkov.
Generálny riaditeľ spoločnosti Pavol Lančarič spomenul aj spustenie služby MusicJet v septembri 2011, ktorú využíva 16-tisíc platiacich zákazníkov.
V minuloročnej bilancii sa nezabudlo ani na spustenie nového fakturačného systému či rozširovanie pokrytia dátovou sieťou. Momentálne je pokrytých 137 miest a 468 dedín, čo predstavuje 71,1 % populácie. Maximálna teoretická rýchlosť 42,2 Mbps je prístupná pre 35 % populácie Slovenska.
V roku 2012 očakáva Orange pokračujúci tlak cenovej konkurencie aj regulácie vo všetkých oblastiach, pretrvávajúci pokles viacerých zložiek výnosov i dvojciferný nárast dátovej prevádzky aj vyššie nároky zákazníkov.
V budúcom roku má Orange ambície byť najlepším operátorom alídrom v inovatívnych ponukách i posilniť starostlivosť o zákazníkov.
Investície v roku 2012 dosiahnu minimálne 50 miliónov EUR:
- 30 % investície do mobilných dát (HSPA+, backhauling)
- 20 % investície do mobilného hlasu (pokrytie, nútené presuny)
- 30 % transformácia a zvýšenie efektivity (2G Swap)
- 20 % ostatné (FTTH, špeciálne nové projekty pre biznis zákazníkov)
Venovať sa chce aj výstavbe základňových staníc s napájaním energiou obnoviteľných zdrojov.
Zdroj: tlačová správa
Diskusia k článku: