Poradňa: Ako zrušiť predplatné aplikácií pre Android a iOS?

Stiahli ste si aplikáciu, ktorá ani nemusela byť platená, no z vašej karty každý mesiac strhne niekoľko eur? Pri Spotify alebo Netflixe s tým pravdepodobne súhlasíte, niekedy však ide o podvod.

Ak aj vás trápi nejaký problém s telefónom, mobilným operátorom alebo hľadáte nejaký špecifický mobil, napíšte nám e-mail na redakcia@fony.sk s predmetom správy "Poradňa". Z redakčnej pošty každý týždeň vyberieme najzaujímavejšiu otázku a tej sa budeme venovať formou takéhoto článku.

Nataša má podobne ako mnoho ďalších rodičov problém s mobilom svojich detí: "Dobrý deň, potrebovala by som poradiť. Dcéra si stiahla aplikáciu Testfoni o ktorej sme nevedeli, že je platená. Hneď ju odinštalovala, no každý mesiac nám za ňu stále stŕhajú peniaze z karty. Potrebovali by sme vedieť, ako to zrušiť, keďže odinštalovanie nepomohlo."

Tomu, ako vrátiť nakúpené aplikácie sme sa už venovali v článku Poradňa: Ako zrušiť platby a odbery aplikácií z App Store a Google Play? Dozviete sa v ňom, že softvér a hry z App Store môžete vrátiť až do 14 dní a rovnaký obsah z Google play do 48 hodín. Vysvetľujeme tam presný postup, ako získať svoje peniaze za nákup späť.

Tento problém našej čitateľky je ale trochu zložitejší. Zdá sa, že aplikácia Testfoni si vypýtala povolenie na mesačné predplatné, ktoré jej dcéra zrejme nevedomky potvrdila. V tomto prípade odinštalovanie nepomôže, keďže poplatok funguje na rovnakom princípe, ako napríklad pravidelné platby za Netflix či Spotify.

A zdá sa, že nie je jediná. Hodnotenie Testfoni ukazuje zúfalej jeden a pol hviezdičky, ohlasy na Facebooku sú na tom podobne a diskusné fórum Apple rieši rovnaký proglém ako Nataša. Spomína sa dokonca poplatok 40 dolárov.

V článku Poradňa: Ako sa zbaviť malvéru a vírusov vo vašom androide? píšeme, že toto sú jasné znaky problémového softvéru, aký by ste do mobilu nikdy sťahovať nemali.

Ak ste aplikáciu už odinštalovali, no predplatné je stále aktívne, zamierte cez počítač alebo webový prehliadač v mobile na adresu play.google.com/store/account. Ide o nastavenia vášho účtu v obchode Google Play, takže sa sem možno budete musieť prihlásiť vaším Gmail účtom, respektíve Gmail účtom vášho dieťaťa, ktoré si apku stiahlo. Dôležitá je sekcia Moje predplatné, kde by ste mali vidieť všetky tzv. "subscription" - teda aplikácie, ktoré požadujú mesačný (alebo iný) poplatok. Tu ľahko nájdete vinníka a predplatné zrušíte.

Na iOS je podobný postup najrýchlejší priamo z iPhonu alebo iPadu. Otvorte App Store, kliknite na vašu fotografiu vpravo hore, opäť na vaše meno (prvý riadok) a počkajte si na načítanie Nastavení vášho účtu. Tu už potrebujete otvoriť kartu Predplatné, kde so žrútom peňazí ľahko zatočíte.

Na iPhonoch môžete využiť tiež funkciu Rodinného zdieľania a nad nákupmi vašich detí tak získate väčšiu kontrolu.

Všetky podobné články nájdete po kliknutí na tento odkaz.

Diskusia k článku:

Začať diskusiu