O2 v prvých troch kvartáloch 2018: rast výnosov i počtu zákazníkov (hospodárske výsledky)

Operátor zverejnil svoje výsledky hospodárenia za prvých deväť mesiacov tohto roka. Už tradične najviac rástli výnosy z dátovej prevádzky, počet zákazníkov prekročil dvojmiliónovú hranicu.

Tohtoročné výnosy operátora medziročne vzrástli o 9,4 % na 214,9 mil. eur. Ich najrastovejšou zložkou sú dátové výnosy, ktoré sa medziročne v troch kvartáloch zvýšili o takmer 16 %. Zisk pred úrokmi a zdanením (EBITDA) medziročne stúpol o 16 % na 79 mil. eur.

Zákaznícka báza sa oproti porovnateľnému obdobiu vlaňajška zvýšila o 4,5 % na 2,002 miliónov. Aktívnym dvojmilióntym zákazníkom O2 sa stal majiteľ už vynoveného Zlatého O2 Paušálu.

Najvýraznejšie rástol počet zákazníkov platiacich na základe faktúry, ktorých podiel na celkovej zákazníckej báze vzrástol na takmer 62 %.

Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) dosiahol k 30. septembru 10,2 eur, čo je 0,08 eur viac než pred rokom. Pre porovnanie: Orange udáva priemerný mesačný výnos 12,0 eur, Telekom 12,3 eur.

Aj počas tohto roka O2 zvyšovalo dostupnosť 4G signálu, aktuálne vlastnou LTE sieťou pokrýva už vyše 95 % obyvateľov Slovenska.

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

Začať diskusiu