Druhý tohtoročný kvartál bol pre Sony úspešný. Výnosy sa medziročne zvýšili o 5 % na 1,953 bil. japonských jenov (14,927 mld. EUR), prevádzkový zisk bol približne o 24 % vyšší než v rovnakom období minulého roka. Vyšplhal sa na 195 miliárd JPY (1,490 mld. EUR). Čistý zisk výrazne vzrástol o 180 % z 80,9 mld. JPY na 226,4 miliardy JPY (1,730 mld. EUR).
Mobilná divízia k výborným výsledkom neprispela. Pred rokom sa Sony tešilo z rastu zisku aj počtu predaných smartfónov, tohtoročný druhý kvartál priniesol sklamanie.
Tržby klesli o 48,7 miliárd japonských jenov na 132,5 mld JPY (1,013 mld. EUR) a namiesto zisku vykázala divízia stratu 10,8 mld. JPY (82,543 mil. EUR). Kým v rovnakom období minulého roka dodal výrobca na trh 3,4 miliónov smartfónov, v Q2 2018 to boli iba 2 milióny kusov. Celkový odhad dodávok pre tento rok tak Sony upravilo z pôvodných 10 miliónov na deväť. Za celý minulý rok bolo predaných 13,5 miliónov kusov.
Predpoveď na tento rok pre mobilnú divíziu počíta so znížením predajov najmä v Európe, revidovali sa tržby smerom dole o 30 miliárd jenov a negatívny vplyv sa očakáva aj od devízového kurzu. Strata má byť oproti zverejneným aprílovým údajom dvojnásobná. Sony si dalo za cieľ znížiť prevádzkové náklady, aby tlmil pokles zisku.
(1 EUR = 130,84 JPY, kurz NBS 1. 8. 2018)
Zdroj: sony.net