Orange v roku 2017: rast príjmov a zákazníkov dátových služieb (hospodárske výsledky)

V minulom roku sa darilo najmä dátovým, mobilným aj fixným službám. Po ôsmich rokoch poklesu zaznamenal Orange medziročný nárast výnosov.

Výnosy Orangeu dosiahli k 31. 12. 2017 výšku 554,7 mil. eur, čo predstavuje medziročný nárast o 0,5 %. Až 22,2 % z výnosov za mobilné služby tvorili tržby z mobilných dátových služieb, ktoré dosiahli hodnotu 92,3 mil. eur.

Stále významnejšiu časť príjmov tvoria výnosy z fixných služieb. Z celkového počtu tvoria takmer 5 % a medziročne sa zvýšili o 9,3 % na 27,6 mil. eur.

Ku koncu roka 2017 evidoval Orange 2,834 milióna aktívnych zákazníkov mobilných a 193-tisíc zákazníkov fixných služieb, vrátane 67-tisíc zákazníkov digitálnej TV. Pred rokom boli počty zákazníkov mobilných služieb a digitálnej televízie mierne vyššie.

Počet používateľov mobilných dátových služieb narástol o 3 % na 1,39 milióna a počet zákazníkov pevného internetu sa zvýšil o 9 % na 176-tisíc. Posledný zverejnený priemerný mesačný výnos na jedného zákazníka (ARPU) bol k 30. 9. 2017 12,10 eur. Rok predtým bola výška ARPU o desať centov vyššia.

Z celkového objemu investícií vo výške takmer 96 mil. eur smerovalo viac než 69 mil. eur do budovania sietí. Dostupnosť rýchleho 4G internetu sa v roku 2017 rozšíril na 90 % populácie. Rástlo aj pokrytie optikou. Ku koncu roka preniesli zákazníci Orangeu v mobilnej dátovej sieti o 32 % viac dát než pred rokom, pričom už takmer polovica z celkového objemu 20,2 mil. GB bolo prenesených v LTE sieti.

Pozitívne sa vyvíjali aj portácie. Počet prenesených čísel ku konkurencii klesol medziročne o 5 % a dosiahol úroveň 83-tisíc. Svoje číslo si v roku 2017 do Orangeu prenieslo viac než 53-tisíc zákazníkov, o 15 % viac než v predchádzajúcom roku.

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

Začať diskusiu