Poradňa: Kde nájsť autorizovaný servis pre výmenu batérie v iPhone?

Nájsť overený autorizovaný servis pre iPhone nemusí byť až také jednoduché, najmä ak ste z menších miest na Slovensku. Pozor si dávajte aj pri záručných opravách.

Víkendový seriál článkov s názvom Poradňa tvoríme spolu s našimi čitateľmi. Ak vás trápi nejaký problém s telefónom, mobilným operátorom alebo hľadáte špecifický mobil, napíšte nám e-mail na redakcia@fony.sk s predmetom správy "Poradňa". Z redakčnej pošty každý týždeň vyberieme najzaujímavejšiu otázku a tej sa budeme venovať formou takéhoto článku.

Erik zareagoval na ponuku Apple, ktorý svojim zákazníkom umožní výmenu batérie až do konca roka 2018 len za 30 eur. Tento krok nadväzuje na aféru so spomaľovaním zariadení kvôli opotrebovanému akumulátoru: "Dobrý deň, mám iPhone SE a chcem vymeniť batériu za akciovú cenu tridsať eur v autorizovanom servise Apple, môžte mi poradiť, kde najbližšie takýto servis v okolí Humenného nájdem, poprípade ako dlho bude výmena trvať?"

Zoznam autorizované servisov nájdete na webe locate.apple.com/sk/sk, kde zadáte vašu adresu, vyberiete produkt, ktorý chcete servisovať (v tomto prípade iPhone) a mapa vám zobrazí všetky servisy v okolí, z ktorého si vyberiete podľa svojich preferencií alebo vzdialenosti.

Teda, teoreticky. V okolí Bratislavy táto funkcia pracuje ako má, no po zadaní "Humenné" alebo dokonca "Košice", web nenájde vôbec nič. Aktuálnosť databázy očividne poriadne zaostáva.

Bratislavské autorizované servisy našťastie zvyčajne majú pobočky po celom území SR, takže svoj iPhone môžete bez obáv odniesť do hociktorej z nich.

SWISS Service nájdete v Bratislave, Banskej Bystrici aj Košiciach. Na svojom webe navyše láka na spomínanú výmenu batérie ešte v ten istý deň.

CCC nájdete v Bratislave, iStores má servisy v Bratislave a Banskej Bystrici a m:zone v Bratislave. Všetky by mali podľa podmienok Applu prijať telefóny kúpené u ľubovoľného obchodníka.

Na Slovensku je veľa servisov, ktoré na svojich weboch uvádzajú, že sú autorizované. Ich zoznam je však veľmi ťažké overiť priamo u Apple alebo na jeho oficiálnych stránkach. Je len na vás, či im budete veriť, prípadne si od nich vyžiadate certifikát. Využívanie pochybných servisov s neoriginálnymi súčiastkami aj napriek nižšej cene neodporúčame, po výmene displeja vám nemusí fungovať čítačka odtlačkov prstov alebo iné funkcie.

Ak chcete šetriť čas, rozlišujte medzi predajným miestom a skutočným servisom. Svoj mobil môžete odniesť aj do obchodu, kde ste ho kúpili alebo na takzvané zberné miesta (obchodníkov či do predajní vyššie uvedených servisov). Tie však obvykle iba vyplnia potrebnú dokumentáciu (reklamačné protokoly) a mobil odošlú do servisného strediska namiesto vás (na druhý deň alebo neskôr, kdeže na to majú 30 dní). Navyše predpokladáme, že v prípade dobrovoľnej výmeny batérii u obchodníkov nepochodíte, priamo v servisoch by však problém nastať nemal.

Do 12 mesiacov od kúpy platí takzvaná medzinárodná záruka, ktorú si môžete overiť na webe checkcoverage.apple.com. Akýkoľvek takýto iPhone môžete reklamovať v ktoromkoľvek autorizovanom servisnom stredisku v SR, u svojho predajcu alebo v ľubovoľnom Apple Store po celom svete. Ak sa jedná o telefón od operátora, reklamáciu môžete uskutočniť aj cez neho.

Ak máte telefón od mobilného operátora a reklamujete ho 12 - 24 mesiacov od kúpy, väčšina autorizovaných stredísk vám nepomôže. Reklamáciu teda musíte riešiť na niektorej z pobočiek Orange, Telekomu alebo O2.

Telefón zo seriózneho slovenského obchodu môžete reklamovať počas celých dvoch rokov od kúpy priamo v autorizovanom servise, a to po predložení dokladu o kúpe. Samozrejmosťou je reklamácia v obchode, v ktorom ste iPhone kúpili.

Pozor na menej seriózne obchody, ktoré môžu predávať telefóny z takzvaného šedého dovozu (kúpené v inej krajine a dovezené na Slovensko) alebo z výkupu. Podľa zákona vám musia poskytnúť záruku 24 mesiacov ako ostatní obchodníci, s jej uplatnením ale môžete mať viac starostí. Ak ide o iPhone zo zahraničia, v autorizovanom servise sa naň môže vzťahovať len 12-mesačná medzinárodná záruka. Ak bol už raz zapnutý a aktivovaný, možno bežala týždne predtým, než u vás zazvonil kuriér s balíčkom. Pôvod a originálny doklad požadujte tiež pri kúpe smartfónov v záruke z bazáru a druhej ruky. Na nich dôkladne overte, či sedí IMEI a sériové číslo.

Všetky podobné články nájdete po kliknutí na tento odkaz.

Diskusia k článku:

Brano 11.02.2018 - 00:55

Vymena baterie v iPhone SE trva uz od 24 Januara kedy som sa zaregistroval a som cakatel v poradi. Tie baterie jednoducho aktualne nie su na sklade :) iStores BA, Avion

Celá diskusia 1 príspevok