Už od včerajšieho večera hlásia zákazníci Orangeu problémy s dátovými službami. Ťažkosti sú s načítaním webových stránok na mobilných telefónoch aj pri využívaní optického internetu v domácnostiach.
Výpadky začali v utorok, približne od 19:00 hod a pokračujú aj dnes na celom Slovensku. Hlasové služby a odosielanie či prijímanie SMS správ obmedzené nie sú. Šťastie môžete mať aj pri sťahovaní e-mailov alebo komunikácii cez Messenger, prípadne niektoré ďalšie aplikácie.
Naše skúsenosti naznačujú, že sa jedná o problémy s DNS servermi operátora, hoci na oficiálne vyjadrenie Orangeu ešte čakáme. DNS servery zabezpečujú "párovanie" zadanej www adresy s IP adresou konkrétnych serverov na ktorých obsah webu leží.
Ak vo svojom telefóne alebo počítači ručne zmeníte nastavenie DNS napríklad na servery Google (8.8.8.8 a 8.8.4.4), internet od Orangeu funguje bez problémov. Na iOS sa to dá s platenou verziou aplikácie DNS Override, Windows a niektoré androidy to dokážu priamo cez Nastavenia.
Doplnené o stanovisko Orangeu: (29. 11. 2017, 12:11 hod) "Aktuálne Orange eviduje plnú dostupnosť svojich služieb, ktoré boli dotknuté technickými ťažkosťami."
Diskusia k článku:
michal090 29.11.2017 - 17:06
no na info linke máju stále nahratú hlášku o čiastočnom výpadku, tak asi to nebude ešte všetko odstraňene.
marek123429.11.2017 - 17:17 Trvalý odkaz
Nejde už ani ADSL, VDSL spojenia. Kompletný výpadok. Horšie ako včera a nejdú už ani alternatívne DNS servery.
nanoSIM29.11.2017 - 20:09 Trvalý odkaz
Máte to nejaké pomýlené, predsa ten kto tu trpí výpadkami sú hádam hlavne zákazníci Orange, ktorí platia za niečo, čo nemôžu kvôli výpadkom používať.
marek123429.11.2017 - 20:33 Trvalý odkaz
nanoSIM mám od Orange DSL internet a určite nejde. To, že tu píšem je len vďaka množstvu dát, ktoré mam na mobilnom paušále, samozrejme nie od Orange.
jarpo30.11.2017 - 08:00 Trvalý odkaz
Marek: On asi reagoval na nadpis clanku a jeho reakcia je smerovana redakcii ;-)