Orange: LTE sieť je dostupná pre 85,9 % populácie Slovenska

V priebehu októbra pribudlo na mape poktyria 4G sieťou 131 nových obcí. Aktuálne tak Orange pokrýva rýchlou dátovou sieťou LTE 140 miest a 1429 obcí, čo je 85,9 % obyvateľstva Slovenska.

Rozšírením pokrytia získali obyvatelia prístup nielen k rýchlemu mobilnému pripojeniu, ale aj pevnému Domácemu 4G internetu, ktorý je vhodnou alternatívou pre domácnosti bez prístupu k optike.

Konkurenti Orangeu udávajú aktuálne 4G pokrytie nasledovne:

- Telekom 88,65 %

- O2 90,4 %

-4ka 70 %

Percentá pokrytia sa však môžu líšiť podľa použitej metodiky meraní. Preto sme sa už dávnejšie všetkých slovenských operátorov opýtali, akú metodiku používajú pri výpočte pokrytia 4G signálom v danej lokalite. Tu sú ich odpovede:

Orange:

Orange má prísne kritéria pre posudzovanie pokrytia miest a obcí. Za pokrytú považuje Orange až takú lokalitu, kde má aspoň 50 % jej obyvateľov umožnený prístup do 4G siete. Do celkového počtu pokrytej populácie spadá však len tá časť obyvateľstva mesta alebo obce, ktorá môže mobilný internet v sieti 4G plnohodnotne využívať.

O2:

Pri zaradení medzi pokryté lokality dochádza k viacnásobnému testovaniu všetkých funkcionalít siete (volania, dáta) priamo v danej obci alebo lokalite. Dôležitým je nielen to aby, signál zabezpečil zákazníkom dobrú užívateľskú skúsenosť pre volania a dátovanie, ale aby sieť fungovala správne aj po technickej stránke (napr. prepínanie medzi 2G a 4G), ktoré zákazník ani nevníma. V krajských, okresných mestách a na rýchlostných cestách používame na stanovenie kvality signálu najmodernejsie meracie auto.

4ka:

Nové miesta sa vyberajú na základe prísnych kritérií.

Telekom:

"Slovak Telekom používa pri LTE pokrytí pomerne prísnu metodiku, ktorá do pokrytej časti populácie ráta iba skutočne pokrytú časť a súčasne má zákazník používateľskú skúsenosť a rýchlosti 2 Mbps pre sťahovanie a 0,5 Mbps pre odosielanie dát. Pri týchto parametroch máme deklarované pokrytie 88,56%, ktoré sme štandardne používali aj doteraz. Pokiaľ znížime kritéria na na 0,5 Mbps pre sťahovanie a 0,25 Mbps pre odosielanie dát, vyjde nám pokrytie 93,63%. Ak dokonca ešte uberieme silu signálu, no stále chceme riešiť dostupnosť LTE pokrytia Slovak Telekomu, aktuálne máme už pokrytie 98,05%."

Diskusia k článku:

funboy 31.10.2017 - 22:57

Čo to o vyhodnocovaní úrovne pokrytia sa dá dočítať v metodike http://www.teleoff.gov.sk/data/files/49082.pdf Metodický pokyn č. 1/OŠD/2016 Úrad vydáva tento dokument, ktorým stanovuje postup vyhodnocovania pokrytia obyvateľstva signálmi vysokorýchlostných mobilných sietí vo frekvenčných pásmach 800 MHz,1800 MHz a 2600 MHz. Tento dokument upravuje jednotný postup pri plnení úloh kontroly pokrytia stanoveného percentuálneho počtu obyvateľov Slovenskej republiky, ktorým je dostupná služba poskytovaná prostredníctvom signálov prenášaných prostredníctvom frekvencií pridelených na základe výsledkov výberového konania na vydanie individuálnych povolení na používanie frekvencií z frekvenčných pásiem 800 MHz, 1800 MHz a 2600 MHz formou elektronickej aukcie pre mobilné elektronické komunikačné siete (ďalej len „úroveň pokrytia“).

Rastislav.j01.11.2017 - 10:30 Trvalý odkaz

fonyboy len tá metodika je zaujímavá pri 4ke, keďže od oficiálnych údajov závisel prístup do NR. Inak zaujímala len úrad a konkrétneho operátora pri overovaní splnenia podmienok pre pásmo.

Daor3201.11.2017 - 14:32 Trvalý odkaz

Mna by zaujimalo co sa stalo s Orange v BA v Starom meste... nikdy som tam nemal problem so 4G, vsetko ficalo v pohode a v poslednej dobe cista katastrofa. Nie ze nie je 4G, nie je skoro ziaden internet...

funboy01.11.2017 - 18:29 Trvalý odkaz

Akú výpovednú hodnotu majú podľa teba teda percentá uvedené jednotlivými operátormi, keď nie sú stanovené podľa jednotnej metodiky a keď sama autorka článku uvádza: "Percentá pokrytia sa však môžu líšiť podľa použitej metodiky meraní."?

Rastislav.j01.11.2017 - 19:21 Trvalý odkaz

pokiaľ sa nezhodnú na jednej metodike, tak tie čísla sú navzájom neporovnateľné. Ale tá metodika úradu je dosť naprd pre potreby zákazníka.

Celá diskusia 5 príspevkov