Orange: pokles tržieb a nárast zákazníkov dátových služieb (hospodárske výsledky)

Orange zverejnil výsledky svojho hospodárenia za prvých šesť mesiacov tohto roka. Výnosy medziročne klesli, zákazníkov mobilných dátových služieb a pevného internetu naopak mierne pribudlo.

Výnosy Orangeu dosiahli k 30. 6. 2017 269,9 mil. eur, čo oproti minulému roku predstavuje polpercentný pokles. Až 22,9 % tvorili výnosy z mobilných dátových služieb, ktoré dosiahli hodnotu 47,5 mil. eur. Stále významnejšiu časť výnosov tvoria výnosy z fixných služieb. Na celkových výnosoch tvoria takmer 5 % a medziročne zvýšili o 4 % na 13 mil. eur.

Kľúčovým momentom uplynulého polroka bolo spustenie fixného LTE, teda pevného internetu v 4G sieti. Tá je dnes dostupná pre 80 % populácie Slovenska, pričom zákazníci v nej môžu okrem mobilného internetu s rýchlosťami do 225 Mbps využívať už aj fixný internet s rýchlosťami do 30 Mbps. To predstavuje optimálne riešenie pre tých zákazníkov, ktorí nie sú v dosahu optiky a hľadajú pevný internet s parametrami podobnými alebo lepšími ako DSL.

Ďalšou inováciou, ktorú Orange v uplynulom polroku spustil vo svojej 4G sieti, bolo sprístupnenie VoLTE, teda prenos hlasu cez dátovú sieť. Túto službu za 2 mesiace od jej spustenia využíva takmer 30-tisíc zákazníkov.

Dátová prevádzka neustále rastie. V 4G sieti preniesli zákazníci Orangeu medziročne 1,7-násobne viac dát a k 30. júnu prenesený objem dát prekročil 4,5 milióna GB. Tento objem tvorí takmer 46 % z celkového objemu 9,8 mil. GB prenesených dát, čo je celkovo o 37 % viac než v roku 2016.

Počet zákazníkov pevného internetu, či už prostredníctvom FTTH, DSL alebo FixLTE, sa zvýšil o 6 % na vyše 167-tisíc. Celkovo Orange registroval 2,856 mil. aktívnych zákazníkov mobilných služieb (o 30-tisíc menej než pred rokom) a 188-tisíc zákazníkov fixných služieb (o 10-tisíc menej), vrátane 69-tisíc zákazníkov digitálnej TV (o 14-tisíc menej). Priemerný výnos na zákazníka (ARPU) kleslo z 12,09 eur na 12 eur.

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

Začať diskusiu