Swan: nezabudnite na zmenu APN pri službe 4G Internet v1.0

Od 1. januára sa mení služba 4G Internet v1.0 na v2.0. Zároveň je pre správne fungovanie potrebné zmeniť prístupový bod v koncovom zariadení a mať podpísanú Dohodu o zmene služby. Na zaslanie dohody máte už len dnešný deň.

Od marca 2015 môžu zákazníci Swanu využívať na frekvencii 1800 MHz jednu z cenovo najvýhodnejších internetových LTE služieb 4G Internet v1.0 za cenu 5 eur mesačne. Zákazník získa neobmedzený internet s teoretickou prenosovou rýchlosťou 50 Mbps pre sťahovanie a 10 Mbps pre odosielanie dát s FUP 100 GB (po ich prenesení klesne rýchlosť sťahovania na stále dostatočný 1 Mbps). Nastavený je limit pre streamovanie videa, napr. z YouTube (2 Mbps) či P2P siete (1 Mbps), a to počas celého mesiaca.

Od 1. januára 2017 sa mení nielen názov skužby na 4G Internet v2.0, ale aj názov prístupového bodu (APN) z internet na internet2. Aby ostala služba funkčná, je potrebné zmeniť nastavenie v koncovom zariadení (router, modem, tablet alebo telefón) najneskôr do 31. 12. 2016.

Pokiaľ používate USB modem Huawei E3372, ktorý operátor k službe predával, nastavenie vykonáte takto: po spustení aplikácie Mobile Partner v časti Nástroje vyberiete Možnosti. V Správe profilov je potrebné vytvoriť nový profil, potvrdíte možnosť Nový a zadáte názov profilu, napríklad swan2. Do kolonky APN zadáte internet2. Potvrdíte možnosť Predvolené a stlačíte OK. Nový profil máte nastavený.

Ako nastavíte APN v mobile, tablete alebo inom modeme nájdete v príručke svojho zariadenia, prípadne môžete kontaktovať operátora na nonstop linke 0650 123456. Obrázok nižšie popisuje nastavenie na smartfóne s operačným systémom Android.

Približne v polovici roka posielal Swan zákazníkom so službou 4G Internet v1.0 informačný e-mail, v ktorom upozornil na zmenu služby a nutnosť podpísať Dohodu o zmene zmluvy. Dohodu ste mohli podpísať na predajnom mieste Swanu alebo si zmluvu doma vytlačiť, vypísať a oskenovanú poslať na e-mail 4gdohoda@swanmobile.sk. Kto tak ešte neurobil, má na to už len dnešný deň. Od 1. januára 2017 sa SIM karty bez podpísanej dohody majú deaktivovať. Potvrdila to pracovníčka na infolinke. Dohodu nájdete na stránke operátora v sekcii Pomoc a podpora v záložke Dokumenty. Podľa infolinky je rozhodujúci dátum odoslaného e-mailu, teda posledný možný deň na odoslanie dohody je 31. december 2016.

Okrem zmeny APN sa od nového roka mení aj cena služby. Stúpne z pôvodných 5 eur na 10 eur mesačne. Podmienky používania sa nemenia.

Kto nestihne zaslať podpísanú dohodu načas, na výber má niektorý z balíčkov 4ky TO.nacesty, ktoré sú ale menej výhodné než služba 4G Internet v2.0. Ich výhodou je naopak možnosť využiť 1 GB dát aj v národnom roamingu. 4G Internet v2.0 funguje iba v LTE sieti Swanu.

Zdroj_ operátor

Diskusia k článku:

galaxi 31.12.2016 - 09:53

Však je to iba 100% zdraženie.

Štefan31.12.2016 - 14:11 Trvalý odkaz

Včera som bol v swane zrušiť si 4g internet v1.0. Povedali mi že budem musieť zaplatiť jeden mesiac odstupné 10 eur. Teraz zisťujem ze keby som tam nešiel služba by automaticky skončila 1.1.2017 a predpokladám že nič by som platiť nemusel ako to teda je?

Štefan31.12.2016 - 14:14 Trvalý odkaz

Edit: Žiadnu zmluvu o predĺžení som neposielal. Swan mam od polovice júla 2016.

Lenka Ivančíková31.12.2016 - 15:05 Trvalý odkaz

teoreticky by ta podla ich slov odpojili od internetu. Ci sa tak naozaj stane alebo budu opat oslovovat zakaznikov, ktori novu zmluvu nepodpisali ukaze az cas.

a na edit sluzi tlacidlo upravit pod tvojim nickom. :)

Dezi01.01.2017 - 09:22 Trvalý odkaz

Služba zanika pre nepodpisanie zmluvy o predlzeni, nic platit nebudem

Celá diskusia 5 príspevkov