Poradňa: Kto platí za presmerovaný hovor? Volaný alebo volajúci?

Kto si u slovenských operátorov môže aktivovať presmerovanie hovoru? Budete platiť za presmerovanú časť nad rámec vášho balíka, alebo sa najprv spotrebujú voľné minúty?

Presmerovanie hovorov je pomerne známa služba, ktorú používa množstvo zákazníkov. Nechce sa vám nosiť pracovný aj súkromný mobil? Jedno telefónne číslo si môžete presmerovať na to druhé a budete vždy dostupní.

Táto téma sa často objavuje aj pri smartfónoch na dve SIM karty. Aktívnych dual SIM prístrojov, teda takých, pri ktorých sa vám známi na druhú SIM dovolajú aj pri volaní z tej prvej, je na trhu minimum. Zvyšok bude hlásiť momentálnu nedostupnosť. Až kým prebiehajúci hovor nezložíte.

Ak sa ako nedostupní javiť nechcete, musíte si pomôcť správnym nastavením presmerovania. Jednu SIM v prípade nedostupnosti presmerovať na tú druhú. Niektoré smartfóny to vedia spraviť za vás, napríklad Samsungy Galaxy J5 a J7 2016 alebo Huawei Mate 9.

V tomto prípade operátor prichádzajúci hovor účtuje aj vám. Presnejšie, presmerovanú časť medzi vašimi dvomi telefónnymi číslami. Volajúci platí stále rovnako, za hovor zo svojej SIM na pôvodne vytáčané číslo.

O2 účtuje presmerovanú časť podľa cenníka ako volanie z mobilného telefónu na zadané telefónne číslo. Aktivácia aj deaktivácia presmerovania je bezplatná. Podmienené presmerovanie (mimo signálu, pri vypnutom telefóne alebo počas hovoru) je dostupné iba pre zákazníkov s platbou na faktúru.

Presmerovanie zvyčajne vykonáte v nastaveniach telefónnych hovorov vo vašom mobile. Zákaznícka linka operátora to vie spraviť aj na diaľku, napríklad, ak si ráno mobil zabudnete doma.

Aj Orange účtuje presmerovanú časť tak, akoby volal zo svojho mobilu na číslo, na ktoré bol hovor presmerovaný. V službe môžete zadať len telefónne čísla účastníkov v SR a v krajinách EÚ.

Presmerovanie je dostupné iba pre zákazníkov s hlasovými paušálmi. Tým sa presmerovaná časť odráta najprv z voľných minút.

Telekom ponúka presmerovanie pre hlasové paušály aj predplatené karty. Presmerovaná časť tiež najprv spotrebuje voľné minúty a následne sa spoplatňuje podľa cenníka. Svoje číslo môžete presmerovať iba na slovenské telefónne čísla.

4ka službu presmerovania ponúka pri programe Moja 4ka s dobíjaním kreditu aj pri programoch TO. Hovor je spoplatňovaný podľa cenníka, respektíve čerpá voľné minúty z balíka.

Ak aj vás trápi nejaký problém s telefónom, mobilným operátorom alebo hľadáte nejaký špecifický mobil (napríklad Dual SIM s uhlopriečkou do päť palcov či odolný mobil s čo najlepším fotoaparátom), napíšte nám e-mail na redakcia@fony.sk s predmetom správy "Poradňa". Z redakčnej pošty každý týždeň vyberieme najzaujímavejšiu otázku a tej sa budeme formou takéhoto článku.

Diskusia k článku:

Začať diskusiu