RÚ varuje: pred uzatvorením zmluvy s operátorom rozmýšľajte

Nedpodľahnite v predvianočnom období tlaku reklám telekomunikačných operátorov. Dobre si premyslite, či vybraný paušál naozaj využijete. Zodpovedný prístup vám môže ušetriť nemalé peniaze.

Opakuje sa to každý rok. Z televízie, časopisov i rozhlasu sa na nás už od konca októbra valí množstvo reklám s vianočnou ponukou mobilných operátorov. Snažia sa presvedčiť bohatou ponukou paušálov, službami navyše a ich rôznych kombináciou, vďaka ktorej by sme mali ušetriť. Ale je to naozaj tak?

Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb (RÚ) upozorňuje, že v predvianočnom období množstvu zákazníkom končí viazanosť a pomerne často uzatvárajú zmluvy s operátormi neuvážene. Môže to byť dôsledok nepozornosti, neznalosti a nedostatku času. Pokiaľ vás niektorá z ponúk osloví, rozhodne sa nespoliehajte len na informácie z reklamy, z rozhovorov so známymi alebo s predajcami služieb.

Pred uzavretím zmluvy je potrebné oboznámiť sa so všetkými podmienkami. Nenechajte sa zlákať nízkou cenou za vysnívaný telefón. Paušál, ku ktorému sa atraktívna cena vzťahuje možno ani nevyužijete. Zakúpenie dotovaného zariadenia nemusí byť vždy cenovo výhodnejšie než bežná kúpa mobilu na splátky v bežnom obchode.

Treba pamätať aj na úskalia, ktoré vás môžu čakať, keď sa telefón pokazí a vy sa rozhodnete ho u operátora reklamovať. Téme sme sa podrobne venovali v článku Reklamácia telefónu u operátorov: vrátia vám celú zaplatenú sumu?.

Operátori obvykle ponúkajú výmenou za zmluvnú viazanosť rôzne benefity, ktoré sa môžu meniť dĺžkou viazanosti. Dôležité je premyslieť si, či je výhodné získať ponúkaný benefit za cenu zvyčajne dvojročnej viazanosti a podmienok s ňou spojených.

Prípadné nejasnosti si je potrebné vysvetliť ešte pred uzavretím zmluvy. Neskoršie tvrdenia, že ste o niečom nevedeli alebo s niečím nesúhlasili, zrejme operátor nebude brať do úvahy. Nezabúdajte: podpisom zmluvy obidve strany (zákazník a operátor) písomne deklarujú, že sú oboznámené s podmienkami a že s nimi súhlasia.

Preto si pred podpisom zmluvy zvážte, čo všetko za svoje peniaze každý mesiac dostanete, či naozaj potrebujete ďalšie služby navyše, aké sú vaše komunikačné nároky, koľko mesačne prevoláte minút, miniete dát, a či vám vysoký mesačný poplatok za mobilné služby nezaťaží váš rodinný rozpočet. Predsa len, dva roky sú dlhá doba a skorší odchod od operátora môže vašu peňaženku "zabolieť".

Diskusia k článku:

Začať diskusiu