Tatrabanka spúšťa bezkontaktné platby MobilePay pre Android

Platenie mobilom v kamennom obchode alebo cez internet je pre zákazníkov Tatra banky s novou aplikáciou jednoduché a komfortné. Pri platení používa karta fiktívny token, takže obchodník nevidí pravé číslo a nemôže tak kartu zneužiť.

Počet Európanov používajúcich mobilné zariadenia na platby sa od roku 2015 strojnásobil (z 18 % na 54 %), pričom mobilné platby rastú najrýchlejšie vo vekovej kategórii 55 až 64 rokov. Každá piata VE platba u obchodníka je bezkontaktná. Slovensko je krajinou 3. najvyššou používanosťou bezkontaktných platieb.

Mobilné platby na báze SIM centric riešenie v spolupráci s dvomi operátormi priniesla Tatra banka na náš trh pre iPhone už v roku 2012, o rok neskôr sa dočkali aj majitelia androidov. V súčasnosti tento spôsob platby využíva 12-tisíc klientov.

V novej aplikácii MobilePay majú používatelia všetky svoje platobné karty vydané Tatra bankou na jednom mieste, na platenie môžu používať zatiaľ iba VISA karty. Riešenie je postavené na novej technológii Host Card Emulation. Po aktivácii konkrétnej karty dostane karta svoj "alias", tzv. token (16-miestne fiktívne číslo), takže obchodník nezistí pravé číslo platobnej karty. Údaje o karte sú chránené pred zneužitím.

Ďalšou funkcionalitou aplikácie je bezpečné platenie na internete. Pri jednorazovej platbe v e-shope dostane karta takisto vygenerované fiktívne číslo, čo môže odbúrať obavy zákazníkov používať kartu pri platbe na webe. Samozrejmosťou je online manažment kariet. Platiť mobilom môžete aj bez vloženej SIM karty a nezáleží na to, akého operátora používate. Počet uložených kariet nie je obmedzený.

Používatelia si stále môžu vybrať medzi dvoma spôsobmi platby:

- automatická: transakcie do výšky 20 € sa realizujú bez nutnosti zadať PIN a nie je potrebné mať ani spustenú aplikáciu, stačí podsvietený displej telefónu

- manuálna: je potrebné PIN-om potvrdiť každú platbu v akejkoľvek výške, a to priamo v aplikácii pred platením. Ďalšie potvrdzovanie PIN-u nie je na POS termináli potrebné

V časti Online manažment kariet majú používatelia všetky dôležité údaje o kartách, dátume expirácie, nájdu tu výšku limitov s možnosťou meniť ich, vidia svoje transakcie i výšku zostatku. V prípade potreby sa dá karta rýchlo zablokovať.

Nová generácia platenia mobilom je dostupná pre všetkých zákazníkov Tatra banky, ktorí majú aktívny prístup do internetbankingu, majú vydanú aspoň jednu platobnú kartu a použíajú zariadenia s OS Android 4.4 a novším, ktorý podporuje technológie NFC. Apple zariadenia budú musieť počkať, NFC čip v iPhone je uzamknutý, a tak treba čakať na jeho odomknutie. Kým túto funckiu Apple povolí, je aplikácia použiteľná iba s androidom. Telefóny bez NFC čipu sa môžu spolu s aplikáciou používať iba na internetové platby a online manažment kariet. NFC nálepky aplikácia nepodporuje.

Aplikáciu MobilePay si bezplatne stiahnete z Google Play. Pri jej aktivácii potrebuje svoj PID a heslo, ktorým sa prihlasujete do internetbankingu a čítačku. Použiť môžete fyzicú alebo vynovenú mobilnú aplikáciu Čítačka.

Diskusia k článku:

Profile picture for user zedenko@gmail.com

Ronn 03.11.2016 - 17:08

konecne.

habik1104.11.2016 - 13:09 Trvalý odkaz

Konečne spustite Pay a AndroidPay a nie tieto trápne náhrady.

Celá diskusia 2 príspevky