O2 v prvých troch kvartáloch 2016: rast výnosov a 1,865 mil. zákazníkov

Operátor zverejnil svoje výsledky hospodárenia za prvých deväť mesiacov tohto roka. Najrýchlejšie rástli tržby z dátovej prevádzky, mierne sa zvýšil počet zákazníkov i prevádzkový zisk. Rástlo aj ARPU.

O2 dosiahlo v prvých troch kvartáloch roku 2016 výnosy vo výške 182,6 mil. eur, čo oproti predchádzajúcemu roku predstavuje nárast o 1,8 %. Najrýchlejšie rástli tržby z dátovej prevádzky, medziročne o viac než 28 %. Spoločnosť zároveň v prvých deviatich mesiacoch aktuálneho roka zvýšila prevádzkový zisk pred započítaním úrokov, daní a odpisov (EBITDA) medziročne o 1,7 % na 64,8 mil. eur.

K 30. septembru 2016 vzrástla zákaznícka báza medziročne o 5,2 % na 1,865 milióna zákazníkov. Čistý nárast zákazníckej bázy od začiatku roka 2016 predstavoval 56-tisíc SIM kariet. Za týmto nárastom stál najmä 11,7 % medziročný nárast zákazníkov fakturovaných služieb na 1,045 mil., zatiaľ čo počet zákazníkov predplatených služieb predstavoval v uvedenom období 820-tisíc. Podiel zákazníkov fakturovaných služieb na celkovej zákazníckej báze vzrástol už na 56,1 %, čo predstavuje medziročný nárast o 3,3 %.

Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) predplatených služieb predstavoval v treťom štvrťroku 5,9 eur, pri zákazníkoch platiacich na základe faktúry dosiahol 12,6 eur, čo je v priemere 9,65 eur na jedného zákazníka O2 (pozn. redakcie: k 30. 6. 2016 bolo priemerné ARPU 9,38 eur).

Najvýraznejšie investície smerovali do rozširovania výstavby 4G siete a najmodernejšej optickej infraštruktúry. Výstavba je v plnom prúde a O2 sa blíži k dosiahnutiu cieľa na tento rok - 66 % pokrytia populácie.

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

Začať diskusiu