Po nahlásení úmrtia neodchádzajte z predajne bez potvrdenia. Môžete dopadnúť ako Pavol

V situácii, keď prídete o blízkeho, musíte riešiť napríklad aj také prozaické veci ako je zrušenie paušálu zosnulého. Potvrdenie z predajne si starostlivo uschovajte, aby ste neskôr neťahali za kratší koniec.

Pavol Hardoš prišiel začiatkom tohto roku, 19 dní po pôrode svojej dcéry, o manželku. Trpela cukrovkou, no mnohí z jej smrti obviňujú skôr slovenský zdravotnícky systém. Určite si treba prečítať komentár tohto vdovca na SME.sk a odporúčame aj rozhovor s ním, ktorý vyšiel na webe Denníka N.

Akoby však nestačilo. Tento politológ má dnes asi primálo starostí, a tak mu osud (alebo mobilný operátor) "nudný" život osamelého otca trochu spestril. Z Orangeu mu totiž krátko po úmrtí manželky prišla takmer 30-eurová upomienka za podlžnosti. To sa dá pochopiť, keďže mladý vdovec neutekal hneď operátorovi nahlásiť novú situáciu. Zaujímavé však bolo, že notárom overená kópia úmrtného listu údajne nebola úradne platným dokumentom. Predajca ju však okopíroval a Pavol vec považoval za vybavenú.

Lenže, potom prišla druhá upomienka. "Tu už som narazil na kompetentnejšieho zamestnanca, ktorý pokrútil hlavou, keď zistil, že jeho kolega mi ani len nedal potvrdenie o oznámení úmrtia. Viem, malo mi napadnúť, že keď odchádzam bez papiera, nič nie je vybavené. Ale teraz už som vec považoval naozaj za vybavenú."

Ale kdeže. Včera totiž dorazila obálka s Pokusom o pokonávku (dohodu, pokus o urovnanie) s pohľadávkou na 29,90 + 63,75 + 10 = 103,65 eur so splatnosťou do 1. októbra 2016. Pohľadávka je vymáhaná firmou CREDITEXPRESS Slovensko, s.r.o.

Nechceme teraz vyvolávať dojem obete a necitlivej firmy. Ale ako vidíte, aj takéto veci sa stávajú. Treba počítať s tým, že aj zamestnanec mobilného operátora môže spraviť chybu, a pokiaľ nemáte potvrdenie, môže sa stať, že dopadnete ako Pavol.

Druhý problém však vznikol na facebookovej stránke pána Hardoša.

Takáto necitlivá reakcia prekvapila aj nás. Firma predsa musela o úmrtí vedieť.

Dve hodiny nato sa však zákazníkovi ospravedlnil priamo riaditeľ úseku služieb zákazníkom, Vladislav Kupka. Sľúbil, že pána Hruboša bude spoločnosť ešte dnes kontaktovať.

A ponaučenie?

Najlepšie je odkladať si každé potvrdenie o zmene takéhoto typu. Aj predajca, aj zamestnanec na infolinke je len človek. A keď sa problém opakuje, netreba sa báť o ňom rozprávať. Napríklad na Facebooku s označením firmy, ktorej sa to týka.

A Orangeu želáme, aby sa k zákazníkom, ktorí prišli o svojho blízkeho, predsa len správal trochu citlivejšie. Ako je možné, že zákazníka pred zaslaním pokuty vo výške 103,65 eur nikto telefonicky nekontaktoval a nesnažil sa citlivo situáciu vyriešiť? Posunúť vec vymáhačom je síce jednoduchšie, no sú situácie, v ktorých by to mala byť až naozaj posledná možnosť. Lebo takto pokazené renomé sa potom už ťažko napráva a takto sklamaný zákazník sa k vám už nikdy nemusí vrátiť.

Diskusia k článku:

Milenec 26.08.2016 - 21:40

Ide žiaľ o typický prejav zo strany Orangeu, t.j. pravá ruka nevie, čo robí ľavá. Skrátka ... majú v tom hokej.

Michal26.08.2016 - 23:24 Trvalý odkaz

V orangeu je bohuzial uz taky bordel, ze som bol nuteny odist odtial po niekolkych rokoch. Absolutne nefunkcne zakaznicke oddelenie, moj problem nedokazali vyriesit ani po 2 mesiacoch. Mozno tu budem vyzerat zas jak hejter ale kym sa na taketo veci nebude upozornovat, nikdy sa nic nevyriesi/nezlepsi.

ondrakomous26.08.2016 - 23:43 Trvalý odkaz

mal som dva telefony z orange a absolutna spokojenost, dokonce so mnou rozpravali v rodnom jazyce.

galaxi27.08.2016 - 21:15 Trvalý odkaz

Keby mala predplatenku nič mu nehrozí od operátora.

ondrakomous28.08.2016 - 00:03 Trvalý odkaz

zalezi, jak jsou napsany smlouvy, ve kterejch se beztak orientuje jen pravnik, takova to je absurdni doba, platis, i kdyz ses davno po smrti. takovych dilu v cernych ovcich bylo nespocet. tady si ochodni podminky operatori meni jak se jim libi, kontrolni organy jim ulozi nejakou smesnou pokutu a oni je naoplatku zazaluji, takze operator je vzdycky vitez, no a predplacenka je vlastne taky jedna velka prohra. myslim, ze vetsina lidi nedokaze prejit jinam, udelat zmenu, jenom kefraji, nadavaji, pritom je tolik krasnych virtualu, kde clovek dostane vsechno zapolivic.

Celá diskusia 14 príspevkov