Elektronickú faktúru dostáva už dnes 68 % zákazníkov, čím operátor ušetril približne 3000 stromov a 3,5 milióna eur ročne. Čo sú naozaj zaujímavé čísla. Prvú elektronickú faktúru začal Orange posielať už pred desiatimi rokmi, na jej zasielanie však potrebuje súhlas zákazníka. Preto u nás nie je penetrácia tak vysoká, ako je tomu napríklad v zahraničí, kde súhlas zákazníka operátor nepotrebuje.
V štádiu príprav novej faktúry oslovil Orange vybraných zákazníkov, svojich zamestnancov a novinárov, a po zohľadnení pripomienok vytvoril službu, ktorá bude vyhovovať potrebám zákazníkov.
Nová Digitálna faktúra príde zákazníkovi priamo na jeho mobil, pozrie si v nej nielen výšku sumy, ktorú má zplatiť, ale aj služby, ktoré v danom fakturačnom obdbí využil. Môže ju hneď zaplatiť, zatiaľ cez platobný systém vybraných bánk, platobnou kartou, aj pomocou QR kódu. Samostatnú záložku na faktúre tvoria zľavy zo služby Orange výhody.
Nová faktúra je koncipovaná na prezeranie na smartfóne, tablete alebo počítači. Ide skôr o interaktívny prehľad mesačnej spotreby spolu s možnosťou zaplatiť než o tradičnú faktúru. Tá bude zákazníkom stále chodiť na e-mail v pôvodnej forme. V zaheslovanom ZIP súbore, prípadne bez hesla. Podľa preferencií zákazníka.
Nový prehľad sa ale otvorí v internetovom prehliadači v zariadení bez potreby zadávať heslo. V prípade záujmu si zákazník bude môcť po kliknutí na odkaz vygenerovať tradičnú faktúru v PDF formáte tak, ako ju poznáme dnes.
Zákazníci, ktorí nemajú aktivovanú elektronickú faktúru dostanú SMS správu, ktorej bude link na odkaz s Digitálnou faktúrou. Tam si pozrú všetky podrobnosti svojej mesačnej spotreby a i naďalej im príde klasická papierová faktúra poštou.
Nová služba Digitálna faktúra má byť oficiálne spustená začiatkom septembra a prezeranie v mobilnej sieti Orangeu bude na Slovensku bezplatné. To znamená, že sa použité megabajty nebudú odrátávať z dátového balíka.














Diskusia k článku: