Lenovo predalo za rok 2015 viac než 66 miliónov smartfónov

Lenovo zverejnilo svoje výsledky hospodárenia za celý uplynulý rok a štvrtý fiškálny štvrťrok, ktorý sa skončil 31. marca 2016, t.j. Q1 podľa nášho kalendára. Predaje smartfónov v Severnej Amerike nenaplnili očakávania.

Medziročne klesli celkové ročné tržby spoločnosti Lenovo o 3 % na 44,9 miliardy USD, medzikvartálne bol pokles ešte vyšší, rozdiel v obrate bol 19 %. Štvrťročné tržby sa znížili na 9,133 mld. USD. Naopak čistý kvartálny zisk dosiahla firma o 80 % vyšší, než v roku 2014 a vyšplhal sa na 180 miliónov amerických dolárov. Hrubý zisk za celý rok bol vo výške 6,6 miliardy USD, čo predstavuje medziročný pokles o 1 %. Hrubý zisk za prvý štvrťrok tohto roka dosiahol 1,5 miliardy USD, čo je pokles o 15 %.

V oblasti mobilných technológií Mobile Business Group (MBG), kam patria produkty značky Motorola, mobilné telefóny značky Lenovo, tablety s operačným systémom Android a smart televízory, dosiahlo Lenovo štvrťročné príjmy z predaja vo výške 1,7 miliardy USD, čo je asi 18,7 % všetkých tržieb spoločnosti.

Lenovo v Q1 2016 dodalo 10,9 milióna smartfónov, pričom za celý rok to bolo 66,1 milióna kusov. Trhy mimo Číny zaznamenali za celý rok silný 63 % nárast, dosahujúci 51 miliónov dodaných smartfónov. V oblasti tabletov Lenovo prekonalo rýchlosť rastu trhu, pričom bolo dodaných takmer 11 miliónov kusov, čo predstavuje trhový podiel vo výške 5,4 %. Motorola prispela v tomto štvrťroku takmer 5 miliónmi kusov, čím k celkovým príjmom MBG Lenovo pridala 1,0 miliardu USD.

Tieto výsledky naznačujú, že integračné úsilie nenaplnilo očakávania. Konkrétne, dodávky do Číny klesli o 85 %, keďže zameranie biznisu sa presunulo na otvorený trh - kde prevládajú vyššie priemerné ceny – a ten bol príliš pomalý. Predaj produktov v Severnej Amerike nebol úspešný. Firma priznala, že sa od uzatvorenia akvizície Motorola veľa naučila a svoje nové vedomosti rýchlo aplikuje a podnikne potrebné kroky.

Čína je stále najkonkurenčnejším trhom a Lenovo sem plánuje vrátiť rast presúvaním od operátorov k otvorenému trhu a veľa si sľubuje aj od svojej značky ZUK. Spoločnosť sa zároveň bude snažiť obnoviť biznis v USA vďaka konkurencieschopnému portfóliu produktov.

Zdroj: tlačová správa

Diskusia k článku:

Začať diskusiu